Beste 600ccm

Prat om mellomtung MC
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Beste 600ccm

Post by RH racing »

NSR-freak wrote:Men hvordan går de sykkelene med 120hk?
er vel et mellomtung forum dette...da er alle uanset 34hk...så da kan man like gjerne gå på utseende og lyst...
man merker liten forskjell på disse da...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
GardO
Posts: 2
Joined: 26 Jun 2007 20:55

Re: Beste 600ccm

Post by GardO »

Suzuki zx6r synes jeg er den kuleste... Finni en utrolig billig en! se på linken
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/prospec ... &username=
Hadde jeg hatt penger og lappen så hadde jeg kjøpt den:(
får ikke lappen før om 1 år...
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Beste 600ccm

Post by R6-freak »

Nå er nå den sykkelen på linken en Kawasaki da. Kawasaki zx6-r. suzuki gsxr er fin den
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Beste 600ccm

Post by maelling »

Sannheten er at det ikke finnes noen spennende 600 ccm - motormessig. Men er du en RPM-freak så er 600 dødskult. Er vekt alfa omega og det er om å gjøre å komme seg raskest mulig rundt f.eks rudskogen, så er nok R6 en av de bedre jeg har prøvd. R6 er bedre enn CBR 600 som er enda mer pysete i bunn og har mer attack. CBR 600 er igjen mye bedre enn Bandit 600 som er kanskje den dølleste 600 cc som finnes. Men ellers finnes det jo ikke bunndrag i 600 kubikkere, ihvertfall ikke 4-høla varianter. En typisk 600 cc har rundt 64 nm, mens min gamle R1'en hadde rundt 108nm og de nyere noe mer. På CBR 900 RR og slike begynner det å ligne på noe. Min gamle hadde 96nm, men manglet attack i motoren, og samme med de nyere efi variantene. Men min erfaring er at man må over 100 nm før det er gøy :) Får jo senebetennelse i foten av all den unødvendige giringa på 600cc. Med R1 røsker det i ballene hver gang du gasser - uansett turtall. 1000 drar som pokker fra 4-5k rpm, mens 600 må opp i 7-8 før vi begynner å snakke om noe som helst. Prismessig ser jeg heller ikke poenget med 600, bruktprisene er nesten like. Men det er en annen sak :)

Jeg kommer aldri til å kjøpe en 600 cc etter å ha kjørt en god del av overnevnte grunner. 600 cc er for folk med små nøtter. Det må i tilfelle være en Husqvarna SM 610 eller noe i den duren om jeg skal ha ren morosykkel. Den kan du torque som faen rundt med og kjennes spenstig ut. Er på utkikk etter ny R1. Har prøvd den nyeste og den er "gods creation", enkelt og greit. Savner kicket med å ligge i 200 km/h over Hurumlandet, smelle ned et\to gir og løfte opp forhjulet. Det får dere ikke til med 600 cc med mindre du monterer turbo :lol:

Får bare dra frem et godt gammelt sitat sammen med min brannfakkel og korstog mot 600 cc : There's No Substitute For Cubic Inches :lol:
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Re: Beste 600ccm

Post by Furre »

Gixxerman wrote:
Mantis wrote:Er det bare meg eller høres CBR 600 ut som en hinnsides støvsuger på tomgang og lave turtall?
Har hørt det flere ganger når det kommer en CBR 600, er liksom bare susing "suuiuisisisiuuuusiiuuusuuiisuuuusiiiiiiisuuuu" på tomgang :-k
Enhver firer er kjip original. Må på med riktig potte.
feil, man må på med riktig race anlegg :lol:

Uansett, den sykkelen som jeg personlig definerer som 600 istedenfor 750 er Triumph Daytona 675, tar gsxr600 (jada ikke mas på at det er 75ccm mer) dere snakker uansett om 34hk så gixxeren blir nok den letteste tror jeg, men for de som like å ikke ha en sykkel alle andre har så er det ett godt alternativ etter min mening.
User avatar
Valen
Posts: 221
Joined: 24 Apr 2007 22:15
Location: Haugesund

Re: Beste 600ccm

Post by Valen »

Daytonaen har en rekke treer, det er derfor den har 675cc. Stiller i samme klasse som 600cc i race. Det gjør derrimot ikke ZX6-R (636cc) ;)
(tomrom..)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Beste 600ccm

Post by FV »

Valen wrote:Daytonaen har en rekke treer, det er derfor den har 675cc. Stiller i samme klasse som 600cc i race. Det gjør derrimot ikke ZX6-R (636cc) ;)
De nye ZX'ene har vel 600 cc vel? Var vel bare forrige modellen som hadde 636.
Gixxerman

Re: Beste 600ccm

Post by Gixxerman »

Var to modeller. En med 599cc og en med 636cc.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Beste 600ccm

Post by FV »

Gixxerman wrote:Var to modeller. En med 599cc og en med 636cc.
Stemmer, RR med 600, og R med 636.
User avatar
Valen
Posts: 221
Joined: 24 Apr 2007 22:15
Location: Haugesund

Re: Beste 600ccm

Post by Valen »

Jepp, 2004/2005 RR :smt055 (dvs, ikke potte under sal).
(tomrom..)
Post Reply