Page 2 of 2
Re: Beste 600ccm
Posted: 02 Jul 2007 23:06
by RH racing
NSR-freak wrote:Men hvordan går de sykkelene med 120hk?
er vel et mellomtung forum dette...da er alle uanset 34hk...så da kan man like gjerne gå på utseende og lyst...
man merker liten forskjell på disse da...
Re: Beste 600ccm
Posted: 04 Jul 2007 17:27
by GardO
Suzuki zx6r synes jeg er den kuleste... Finni en utrolig billig en! se på linken
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/prospec ... &username=
Hadde jeg hatt penger og lappen så hadde jeg kjøpt den:(
får ikke lappen før om 1 år...
Re: Beste 600ccm
Posted: 05 Jul 2007 02:04
by R6-freak
Nå er nå den sykkelen på linken en Kawasaki da. Kawasaki zx6-r. suzuki gsxr er fin den
Re: Beste 600ccm
Posted: 31 Jul 2007 00:26
by maelling
Sannheten er at det ikke finnes noen spennende 600 ccm - motormessig. Men er du en RPM-freak så er 600 dødskult. Er vekt alfa omega og det er om å gjøre å komme seg raskest mulig rundt f.eks rudskogen, så er nok R6 en av de bedre jeg har prøvd. R6 er bedre enn CBR 600 som er enda mer pysete i bunn og har mer attack. CBR 600 er igjen mye bedre enn Bandit 600 som er kanskje den dølleste 600 cc som finnes. Men ellers finnes det jo ikke bunndrag i 600 kubikkere, ihvertfall ikke 4-høla varianter. En typisk 600 cc har rundt 64 nm, mens min gamle R1'en hadde rundt 108nm og de nyere noe mer. På CBR 900 RR og slike begynner det å ligne på noe. Min gamle hadde 96nm, men manglet attack i motoren, og samme med de nyere efi variantene. Men min erfaring er at man må over 100 nm før det er gøy

Får jo senebetennelse i foten av all den unødvendige giringa på 600cc. Med R1 røsker det i ballene hver gang du gasser - uansett turtall. 1000 drar som pokker fra 4-5k rpm, mens 600 må opp i 7-8 før vi begynner å snakke om noe som helst. Prismessig ser jeg heller ikke poenget med 600, bruktprisene er nesten like. Men det er en annen sak
Jeg kommer aldri til å kjøpe en 600 cc etter å ha kjørt en god del av overnevnte grunner. 600 cc er for folk med små nøtter. Det må i tilfelle være en Husqvarna SM 610 eller noe i den duren om jeg skal ha ren morosykkel. Den kan du torque som faen rundt med og kjennes spenstig ut. Er på utkikk etter ny R1. Har prøvd den nyeste og den er "gods creation", enkelt og greit. Savner kicket med å ligge i 200 km/h over Hurumlandet, smelle ned et\to gir og løfte opp forhjulet. Det får dere ikke til med 600 cc med mindre du monterer turbo
Får bare dra frem et godt gammelt sitat sammen med min brannfakkel og korstog mot 600 cc : There's No Substitute For Cubic Inches

Re: Beste 600ccm
Posted: 10 Sep 2007 16:57
by Furre
Gixxerman wrote:Mantis wrote:Er det bare meg eller høres CBR 600 ut som en hinnsides støvsuger på tomgang og lave turtall?
Har hørt det flere ganger når det kommer en CBR 600, er liksom bare susing "suuiuisisisiuuuusiiuuusuuiisuuuusiiiiiiisuuuu" på tomgang

Enhver firer er kjip original. Må på med riktig potte.
feil, man må på med riktig race anlegg
Uansett, den sykkelen som jeg personlig definerer som 600 istedenfor 750 er Triumph Daytona 675, tar gsxr600 (jada ikke mas på at det er 75ccm mer) dere snakker uansett om 34hk så gixxeren blir nok den letteste tror jeg, men for de som like å ikke ha en sykkel alle andre har så er det ett godt alternativ etter min mening.
Re: Beste 600ccm
Posted: 16 Sep 2007 21:04
by Valen
Daytonaen har en rekke treer, det er derfor den har 675cc. Stiller i samme klasse som 600cc i race. Det gjør derrimot ikke ZX6-R (636cc)

Re: Beste 600ccm
Posted: 16 Sep 2007 21:32
by FV
Valen wrote:Daytonaen har en rekke treer, det er derfor den har 675cc. Stiller i samme klasse som 600cc i race. Det gjør derrimot ikke ZX6-R (636cc)

De nye ZX'ene har vel 600 cc vel? Var vel bare forrige modellen som hadde 636.
Re: Beste 600ccm
Posted: 16 Sep 2007 21:35
by Gixxerman
Var to modeller. En med 599cc og en med 636cc.
Re: Beste 600ccm
Posted: 16 Sep 2007 21:38
by FV
Gixxerman wrote:Var to modeller. En med 599cc og en med 636cc.
Stemmer, RR med 600, og R med 636.
Re: Beste 600ccm
Posted: 16 Sep 2007 22:12
by Valen
Jepp, 2004/2005 RR :smt055 (dvs, ikke potte under sal).