Page 2 of 3
Re: TSX oljetank
Posted: 25 Jun 2007 16:25
by Tore^NSR
Uten olje blir det mer friksjon, og derfor for mye varme. Til slutt varmskjærer den seg
Re: TSX oljetank
Posted: 25 Jun 2007 20:01
by Eike_Oak
Er ikke varmen som tar knekken på den, det er fordi delene "sliper" seg i hverandre uten smøring, og små riper blir til større riper.
Uansett ville du nok ikke sett utslag på temp. måleren, ihvertfall ikke på væskekjølte, luftkjølte mopeder pleier vel ikke å ha temp. måler ?
Re: TSX oljetank
Posted: 27 Jun 2007 02:15
by Tomatix
Herregud, dere styrter jo tråden totalt nedi grusen, INGEN jævla brukbare svar her!
Jeg ser helst etter et svar!
Og nei, jeg skal ikke styrte sykkeln utafor et stup for jeg gidder ikke kjøpe noe nytt når jeg har noe som faktisk virker.
Jeg er ikke redd for at pumpa skal streike, for da kjøper jeg ny sylinder om den skal gå til helvete. Har en charmo 66cc fra før...
At jeg fjerner oljetanken betyr ikke at jeg aldri skal fylle olje mer, uansett hvor dyr olja er.
Jeg blander oljen oppi tanken hvis dere lurte. Jeg er ikke dum.
Spør igjen:
Hvordan kan man skru av pumpa eventuelt fjerne den?
Hvor mye mer kan syklen yte?
Jeg er ute etter saklige SVAR, som omhanlder de spørsmålene jeg stilte.
Re: TSX oljetank
Posted: 27 Jun 2007 13:45
by hansb
Hei og hå!
Du trenger ikke tenke på om oljepumpa slutter å fungere. Det er spesielt viktig at den virker som den skal, så den er godt konstruert. Har aldri hørt om noen som har opplevd at den har sluttet å fungere før, men det har sikkert skjedd
Spør igjen:
Hvordan kan man skru av pumpa eventuelt fjerne den?
Jeg mener oljepumpa til TSX'en sitter innenfor ett lite deksel i bakkant av kjededrevet til motoren. Det kan du sjekke ved å følge gasswiren fra splitten og ned til blokka. Plukk av dekselet over kjededrevet. Så skal det sitte ett lite blekk-deksel i bakkant av motoren.
Spør igjen:
Hvor mye mer kan syklen yte?
Jeg blir overrasket hvis du merker noen som helst forskjell.
Hvis du vil sprite opp sykkelen litt så hadde jeg heller gått for en vassere sylinder e.l. Og hvis det er kronene det stopper på så kan du få en del mer ut av originalsylinderen med drill og en fres. Så bra som trimsylinder blir det ikke, men det hjelper en del likevel - hvis du gjør det riktig

Re: TSX oljetank
Posted: 27 Jun 2007 21:10
by Tore^NSR
Eike_Oak wrote:Er ikke varmen som tar knekken på den, det er fordi delene "sliper" seg i hverandre uten smøring, og små riper blir til større riper.
Uansett ville du nok ikke sett utslag på temp. måleren, ihvertfall ikke på væskekjølte, luftkjølte mopeder pleier vel ikke å ha temp. måler ?
Ja nettopp, for mye friksjon. Kansje jeg forklarer meg litt dårlig, men du forstår sikkert hva jeg mener?

Damen min sin RX har temperaturmåler tror jeg?
Re: TSX oljetank
Posted: 27 Jun 2007 22:06
by Matape
Hvis du fjerner oljepumpa på TSX renner girolja rett ut, så bare der vil du få ett problem.
Re: TSX oljetank
Posted: 27 Jun 2007 22:08
by olsen.no
hvorfor fjerne den? hvorfor ikke bare eå ta fra slangene å tette igjen hullet på forgasseren, visst den er koblet der? bare fjerne alle koblineger liksom

Re: TSX oljetank
Posted: 28 Jun 2007 00:40
by crab
Tomatix wrote:Jeg har hørt av en kjenning at oljetanken til TSX tar opp hestekrefter.
ikke frekt ment, men HAHA
Re: TSX oljetank
Posted: 28 Jun 2007 00:41
by Tore^NSR
olsen.no wrote:hvorfor fjerne den? hvorfor ikke bare eå ta fra slangene å tette igjen hullet på forgasseren, visst den er koblet der? bare fjerne alle koblineger liksom

Kansje et helt vilt forslag, men hvorfor ikke bare la den være i fred?

Re: TSX oljetank
Posted: 28 Jun 2007 00:52
by olsen.no
vet ikke.. trodde det var neoe snakk i å fjerne å greier

Re: TSX oljetank
Posted: 28 Jun 2007 01:18
by mekkern
vi lurte en til å borre høl i stemplet også.....det er bare svada å fjerne oljepumpe/tank...du vi bare få en ting mer å styre med når du fyller bensin... dessuten så har de lettere for å skjære seg hvis du slipper gassen på høyt turtall fks nedover en lang bakke..ingen bensin ingen olje...

Re: TSX oljetank
Posted: 28 Jun 2007 03:32
by Tomatix
Så det som er, er at oljepumpa tar ikke en dritt av motoren? Da får jeg bare la vær...
Men meningsløst å ha noe jeg ikke kan bruke uansett, for da trimsylindern ble montert så klarte jæveln som sku kople på slangen til olja å knekke(!) av den kopper-pinnen som var inntaket til oljen. Dette var på sylindern.
Har funnet nå i ettertid noen innganger på forgasseren (original), men aner ikke hva de brukes til... Tenkte at det gikk an å ha på olje der, men visste ikke helt om det ville gå... Så jeg blander enda på tanken. Gjort siden i fjor...
Re: TSX oljetank
Posted: 05 Aug 2007 22:58
by yamahadt125r
okok! detta er fakta! ta ut den ut og teip den til hjelmen din! så drar du en slange ned til gasseren! da kommer olja i større hastighet ned til gasseren! direkte hydralik olje rett i dysa gjør også susen vettu:) detta kommer til og gå styggfort!
Re: TSX oljetank
Posted: 05 Aug 2007 23:04
by Husqvarna125wre
hehe.. du får faen ikke mer effekt av å fjerne oljepumpa.. hehe.
men hvis du tar å setter inn en 160 dyse drever den om til 40 bak og 17 forran går den fort.. du bør også borre høl i innsuget.. da får den mer luft.. og hvis du fjerner reedventilene så går den jævla bra.. reedventilene er plomba i ts..
du bør også ta av stempelringene, da får du mer effekt.. du bør også skifte lyktkåpe.. da går den helt værst
Re: TSX oljetank
Posted: 06 Aug 2007 13:57
by opsi
Hei. Jeg har en Rieju rs2 matrix.. og jeg finner ikke olje tanken kan noen hjelpe meg ? trenger svar fort. vennligst legg meg til på msn "
Scarfi_92@hotmail.com "