Bremseslanger og bremseklosser
Re: Bremseslanger og bremseklosser
Om en et par klosser ikke er sinterklosser inneholder de vel ikke sinter ? Eller 

jo,faktisk.. er og et merke ved navn Sinter...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman wrote:Et tips: Skal du ikke på bane, spar penga hva slanger angår. Merker ikke forskjell. Been there, got the t-shirt.
... med mindre det er for posering
De fleste merker vel forskjell fordi det er en ypperlig anledning til å lufte bremsene og få inn ny bremsevæske i systemet. Hadde vært interessant å gjort dette før byttet også, slik man virkelig fikk sammenligningsgrunnlag.
Ok, er kanskje kevlarklosser jeg har nå, men sinterklosser inneholder også kevlar? Uansett så funker de bra, men ganske dårlig funskjon før de får opp varmen bittelitt, skjer lite det første sekundet eller så første gangen man bremser. La ikke merke til noen hyling fra verken sbs klossene eller ebc sine klosser, og kan trygt anbefale begge ut fra de inntrykkene jeg har fått så langt 

Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Men da blir det jo feil grunnlag. Er som når enkelte putter på en slipon potte og plutselig går det MYE raskere.rc-marcus wrote:Gixxerman wrote:Et tips: Skal du ikke på bane, spar penga hva slanger angår. Merker ikke forskjell. Been there, got the t-shirt.
... med mindre det er for posering
De fleste merker vel forskjell fordi det er en ypperlig anledning til å lufte bremsene og få inn ny bremsevæske i systemet. Hadde vært interessant å gjort dette før byttet også, slik man virkelig fikk sammenligningsgrunnlag.
Vet ikke om du skjønte meg. Mange syns stålomspunnede bremseslanger hjelper, men da kanskje kun fordi bremsene ble luftet i sammenheng med byttet. Altså at slangene kanskje ikke gjorde noe forskjell i seg selv.
Det jeg mener er at man burde ha frisk bremsevæske og et skikkelig luftet system også FØR byttet slik at de faktorene ikke skaper ulike grunnlag
Som du selv sier merket du ikke forskjell - sikkert fordi du ikke hadde gammel væske og evt. luft i systemet?
Det jeg mener er at man burde ha frisk bremsevæske og et skikkelig luftet system også FØR byttet slik at de faktorene ikke skaper ulike grunnlag

har du luft i systemet vil hendelen/pedalen bli myk og svampete og du vil få ugjevn brems.. gammel væske har ikke noen betydning på hvor hard hendelen er...
Når du bremser hardt med en vanlig gummi slange vil denne utvide seg litt.. dette er nok til at du får en litt upresis bremsing.. mens med stålslanger vil du ikke få denne utvidelsen og derfor mere markert bremsing....
Når du bremser hardt med en vanlig gummi slange vil denne utvide seg litt.. dette er nok til at du får en litt upresis bremsing.. mens med stålslanger vil du ikke få denne utvidelsen og derfor mere markert bremsing....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Men det er vel en grunn til at det anbefales å bytte væske hvert 2. år?RH racing wrote:har du luft i systemet vil hendelen/pedalen bli myk og svampete og du vil få ugjevn brems.. gammel væske har ikke noen betydning på hvor hard hendelen er...

Tror nok effekten av stålomspunnede bremseslanger kan variere mye etter hvilken sykkel man har og hviken tilstand de gamle slangene (og væska) er i.
På min sykkel var forskjellen stor, selv om jeg bytta allerede da sykkelen knapt var innkjørt.
Når det gjelder sintrerte klosser, mener vel de fleste at det er det beste, men har lest at noen synes bremsene da blir litt mer av-på, uten at jeg kan si jeg har merka noe til det selv.
På min sykkel var forskjellen stor, selv om jeg bytta allerede da sykkelen knapt var innkjørt.
Når det gjelder sintrerte klosser, mener vel de fleste at det er det beste, men har lest at noen synes bremsene da blir litt mer av-på, uten at jeg kan si jeg har merka noe til det selv.
Grunnen til at dette er anbefalles er at væsken trekker til seg vann/fuktighet. jo mere vann det er i væska jo lavere blir kokepunktet... når bremsene koker... ehem, det vil du ikke oppleve... det lover jeg deg.. en opplevelse man vil være foruten...rc-marcus wrote:Men det er vel en grunn til at det anbefales å bytte væske hvert 2. år?RH racing wrote:har du luft i systemet vil hendelen/pedalen bli myk og svampete og du vil få ugjevn brems.. gammel væske har ikke noen betydning på hvor hard hendelen er...
Fint med litt oppklaringer!RH racing wrote: Grunnen til at dette er anbefalles er at væsken trekker til seg vann/fuktighet. jo mere vann det er i væska jo lavere blir kokepunktet... når bremsene koker... ehem, det vil du ikke oppleve... det lover jeg deg.. en opplevelse man vil være foruten...
sorry.. er mekanikker.. når jeg snakker om ting tar jeg selvfølge at folk kan alt jeg snakker om.. hehe 

Bremseveska jeg kjøpte av rh-racing står fortsatt uåpna 

si ifra om du trenger mer
driver å tar inn disse nå..selges som varmt hvetebrød på bilforumet og vagforumet for tiden. Meget bra væske dettte.. enda ikke hørt noen klager ... + at den er blå
for dere posere.. heheh

Er vel ikke så mange som bruker gjennomsiktige slanger