Radarkontroll.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Gixxerman

Re: Radarkontroll.

Post by Gixxerman »

Jaja da får du/dere prøve en slik sykkel før dere kommer med deres viten om enkelte motorer oppfører seg osv.

Teori og praksis er to ord som ikke alltid stemmer overens.

40km/t på en 1000cc R-sykkel = tomgang so to speak...

Min motor er helt ulik din AJ. Hvor langt går ditt førstegir om jeg tør spørre. Kanskje du ikke tror hvor langt mitt går om jeg sier det...
Gixxerman

Re: Radarkontroll.

Post by Gixxerman »

Jepp, og jeg kjører til/fra jobb daglig så jeg vet akkurat hvordan min sykkel er i lave hastigheter ;-) Disse syklene er ikke bygget for gatekjøring, så lave turtall/hastigheter liker de svært dårlig. Bare se på dynografer. De dupper alltid i starten, og går så opp igjen. Hvilken hastighet tror dere det er snakk om, her det dupper... ?
Bare hør på en slik sykkel som legger i vei fra 0 neste gang, så skjønner dere.
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Radarkontroll.

Post by hsimpson »

Trodde effektkurven var sånn på de fleste sykler det var tatt ut mye effekt av jeg, uansett motorstørelse
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
Gixxerman

Re: Radarkontroll.

Post by Gixxerman »

Mange sykler er tunet for gatekjøring - GSXR og liknende er ikke en av disse. En TDM er ikke tunet for høyest toppeffekt, men...
User avatar
mekkern
Posts: 5302
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Radarkontroll.

Post by mekkern »

gamle dassen min gjør 110 på første men kan fint lurkes ned mot 40 i 6...så jeg har litt å velge på... :lol:
Honda_NSR
Posts: 462
Joined: 26 May 2007 08:28
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod
Location: Hokksund

Re: Radarkontroll.

Post by Honda_NSR »

Ja Gixxerman, hvor fort går sykkelen din på 1. gir? 130? :)
Tumbleweed

Re: Radarkontroll.

Post by Tumbleweed »

Gixxerman wrote: Å kjøre i 40 med min sykkel går liksom ikke. Da går den og lugger. Da blir det til å gasse litt klemme inn clutchen, gasse litt, klemme inn clutchen osv. Joa, kjøp deg en annen sykkel da vel... Men nope, kommer ikke på tale. Finnes så mange 40-soner man fint kan kjøre i 60 og ha fin kontroll.

30-soner er noe helt annet. Disse er som regel på smale veier i boligfelt og liknende. Der holder jeg meg innafor.
Så du fikser å kjøre i 30, men ikke i 40? Du risikerer altså bøter og ulykker fordi du synes det er ubehagelig å håndtere sykkelen i lave hastigheter? Du HAR lappen, vel?
Gixxerman

Re: Radarkontroll.

Post by Gixxerman »

Såklart det går å lurke bortetter men jeg liker det ikke. Det blir som beskrivelsen tidligere. Når det er kun en kort strekke i et lite boligfelt så er det ikke noe prob, men når jeg sitter på sykkern bortover en lang slette med 40-sone og føler meg som en jackass så blir det fort noe annet.

Åh nei din råkjøyrar som kjører i 60 i 40-sona fy fy fy...
Pollti

Re: Radarkontroll.

Post by Pollti »

60 i 40 sona er jo en betydelig fartsoverskridelse. Det nytter nok ikke å fortelle politiet din grunn til at du kjører 60 og ikke 40. Men siden den går fint i 30 så er det jo bare å kjøre 30 da ? Er det skiltet 40 så er jo det maksimal tillatt hastighet og du kan godt kjøre saktere enn 40. Kanskje du får litt goodwill i nabolaget for pen kjøring også ?
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: Radarkontroll.

Post by indianeren »

Var forresten en tur i Toten-Gjøvik distriktet for noen uker siden..
Himmel og hav... det var noen nær uendelige lange 40 og 60 strekk der..

Og det er jo så typisk Norge... jo, flere hus og utbygging skal man ha..
Men ting som fotgjengerfelt, gangbruer etc kommer evt senere... mye enklere å bare sette ned fartgrensen til krypefart vettu...

Men... det eneste vi får gjort... er å følge fartgrensene og speide etter unger, bikkjer og hva nå som beveger seg utpå veien...

min smekre italiensk dame er ALLLLTFOR rastløs til å trives under 50km/h... men det går da til nød..
User avatar
Valen
Posts: 221
Joined: 24 Apr 2007 22:15
Location: Haugesund

Re: Radarkontroll.

Post by Valen »

indianeren wrote:Var forresten en tur i Toten-Gjøvik distriktet for noen uker siden..
Himmel og hav... det var noen nær uendelige lange 40 og 60 strekk der..

Og det er jo så typisk Norge... jo, flere hus og utbygging skal man ha..
Men ting som fotgjengerfelt, gangbruer etc kommer evt senere... mye enklere å bare sette ned fartgrensen til krypefart vettu...

Men... det eneste vi får gjort... er å følge fartgrensene og speide etter unger, bikkjer og hva nå som beveger seg utpå veien...

min smekre italiensk dame er ALLLLTFOR rastløs til å trives under 50km/h... men det går da til nød..
Nå er det slik at du må ha 50 sone eller mindre for å ha gangfelt. Derfor må det ofte settes ned om du vil ha det :)
(tomrom..)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Radarkontroll.

Post by Desmo »

indianeren wrote:Var forresten en tur i Toten-Gjøvik distriktet for noen uker siden..
Himmel og hav... det var noen nær uendelige lange 40 og 60 strekk der..

Og det er jo så typisk Norge... jo, flere hus og utbygging skal man ha..
Men ting som fotgjengerfelt, gangbruer etc kommer evt senere... mye enklere å bare sette ned fartgrensen til krypefart vettu...

Men... det eneste vi får gjort... er å følge fartgrensene og speide etter unger, bikkjer og hva nå som beveger seg utpå veien...

min smekre italiensk dame er ALLLLTFOR rastløs til å trives under 50km/h... men det går da til nød..
Det er da et par 80-soner her også....... :P
Når det gjelder det italienske er jeg enig, de trives med turtall. Eller som hr. Sunde sa i visa;"Du verden som italienske går, kjempeturtall en liten stund. Og så kommer Jon Blund".
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mr.president
Posts: 92
Joined: 06 Jul 2006 20:23
MC: Yamaha YZF 600R 02 modell Yamaha FZ6N S2 08 modell Kawasaki ER6N 08 Modell
Location: Sandefjord

Re: Radarkontroll.

Post by mr.president »

[/quote]
Nå er det slik at du må ha 50 sone eller mindre for å ha gangfelt. Derfor må det ofte settes ned om du vil ha det :)[/quote]
Hvor står dette hen? har alldri hørt om at det ikke kan være gangfelt i en 60 sone, er mange plasser det er 60 sone å gangfelt hvertfall her jeg bor.
synes alle burde latt politiet ha en radarkontroll i hagen sin jeg, da vet du hvertfall hvor de er. hadde de kommet å spurt meg ville jeg sagt ja, hadde heller ikke giddet å sagt noe til mine naboer, hvis de kjører for fort der de bor å mister lappen har de bare godt av det. tenk om de hadde kjørt på en av mine unger bare fordi de ikke hadde "greid" å holde fartsgrensa. hodet er lovlig hjelpemiddel på veien også,
@ Gixxerman
hvis syklen din ikke kan kjøre i 20 eller 40 uten at det blir vansklig for deg vil jeg anbefalle derg å bytte sykkel til noe som er mere Norge vennlig uten tvil. hvis du føler deg som en jackass når du følger fartsgrensen i en 30 eller 40 sone så synes jeg hvertfall du burde bytte den ut.
Gixxerman

Re: Radarkontroll.

Post by Gixxerman »

Jeg tar støyten om den måtte komme, og sykkelbytte blir det ingenting av. Skål, og god kveld :)
User avatar
Valen
Posts: 221
Joined: 24 Apr 2007 22:15
Location: Haugesund

Re: Radarkontroll.

Post by Valen »

mr.president wrote:
Nå er det slik at du må ha 50 sone eller mindre for å ha gangfelt. Derfor må det ofte settes ned om du vil ha det :)
Hvor står dette hen? har alldri hørt om at det ikke kan være gangfelt i en 60 sone, er mange plasser det er 60 sone å gangfelt hvertfall her jeg bor.
Fikk opplyst det når vi søkte om gangfelt ved barneskolen vår. Det fikk vi ikke pga dem brukte ikke gangfelt i hastigheter høyere enn 50 pga førerene ble for uoppmerksome og fikk en for lang reaksjonstid. Nå fikk vi 30 sone og trekanta fartsdumper i tillegg til gangfelt... Kunsten å overdrive!
(tomrom..)
Post Reply