Danne mc-klubb, "regler"!?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Re: Danne mc-klubb, "regler"!?

Post by Shortybebeh »

RH racing wrote:
Shortybebeh wrote:Du vet vel at hjelm og undertøy er påbudt kjøreutstyr!? 8) [-X
hvor står det noe om undertøy? dere kan sikkert holde trusene på.. men Bh off :D eller lever dere ikke opp til navnet deres?
blir jo like idiotisk som at outlaws var popcorn selgere på den lokale kino'n...
Det er et bilde i MC-teoriboka mi med ei dame på sykkel med bare hjelm og undertøy, og under står det påbudt kjøreutstyr. Og kjørelæreren min sa også på kurset at man må ha undertøy på!. Gutter med bokser og jenter med truse (og bh). :lol:

Men vi har hofter og pupper under klærne da! Teller det!?
Death Is The Road To Awe.
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

men under hjelmen og kjøredressen kan det jo sitte en gutt for alt vi vet ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Ja, derfor du må følge etter for å finne ut hva som er under! :lol: :twisted:
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Nå er det ikke slik at 1%-erklubbene (HA, Bandidos og Outlaws) vil hindre dannelsen av helt vanlige mc-klubber i regionen.
Derimot hverandres klubber vil de ikke har for nært. Tidligere, bl.a. under mc-krigen på 90-tallet, tror jeg ne klubb i Norge ville fått føringer fra høyere hold (internasjonalt) om å rydde opp i det.
Mht hangarounds og prospects, er det for de som vil inn i en av deres klubber.
Man skal være litt forsiktig med navn og ryggmerke - at de ikke likner for mye.
I mjøsdistriktet var det en klubb med det geniale navnet Hells Hemmat, de fikk nok en liten anmodning fra HA Hamar om å skifte.
HA er svært merkebevisst og ble tilogmed invitert til digert internasjonalt seminar om merkevarebygging i Oslo sammen med intranasjonale giganter.
Arrangøren fikk en anmodning fra øvrigheta, tenker jeg...
Jeg ville tatt kontakt med NMCU, jeg. De har kanskje formularer for regelverk osv.
:-)
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Klubb er kult, men navnet...?? :-k Der er jeg litt mer i tvil. Men meg om det :)

Skal jeg starte klubb, blir det Harley-hønene tror jeg :) Jenteklubb med Harley, haha!
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Den Røde Fare wrote:Klubb er kult, men navnet...?? :-k Der er jeg litt mer i tvil. Men meg om det :)

Skal jeg starte klubb, blir det Harley-hønene tror jeg :) Jenteklubb med Harley, haha!
Enkelte har hatt behov for tid til å venne seg til navnet. :)
Jeg mener at om man ikke forstår det så har man rett og slett ikke humor, men meg om det ;)

Det var en av damene i klubben som foreslo navnet, og heldigvis tar de fleste det med humor og synes det er et tøft navn, spesielt i sammenheng med logoen.
Det er det eneste alle damer har til felles, og klubben er kun for damer, så hvorfor ikke!?!

Vi blir i hvertfall lagt merke til! 8)
lgbekk

Post by lgbekk »

Lølle wrote:Jeg ville tatt kontakt med NMCU, jeg. De har kanskje formularer for regelverk osv. :-)
Stemmer det. NMCU har laget en del råd og retningslinjer for oppstart av "vanlige" mc-klubber. Jeg fikk en kopi av den blekka i fjor, så det er nok bare å henvede seg dit og få den oversendt vil jeg tro.
lgbekk

Post by lgbekk »

Tillater meg å stille et eget spørsmål ang. dette med klubbregler.
(Hvis Moderator mener at jeg bryter regler så får han gjøre det som er nødvendig med innlegget)

Hvis 15 stk. lager en egen vanlig klubb. Alle har japanske og tyske mc, og de kjører mest kaffeturer pluss et par treff hos nmcu-klubber. Så går det noen år. Hva så når 10 - 12 stk har kjøpt seg HD og begynt å reise bare på Super-rally og andre merketreff i inn og utland?? Har disse da blitt en biker-klubb som bør/må innrette seg etter de reglene som er beskrevet tidligere i tråden?? (Godkjenning - skaffe fadderklubb - samarbeide tett - delta i møter o.s.v. o.s.v.)

Må passe på å understreke at jeg har slett ikke noe i mot hverken det ene eller andre. Mange har gått over til HD, slik at dette er en utvikling som jeg kan tenke meg flere kjenner seg igjen i. Lurer bare på hva som er riktig når klubbenes medlemsmasse helt skifter karakter over tid??
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Nei hvlike treff ol. har ingen ting med dette å gjøre. Flere i Biker-miljøet som også er på feks. Norgestreffet og lignende treff.
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Neida... de aller fleste klubber vil ikke være noen trussel mot 1%-erklubbenes virke - folk flest har ikke samme interesser. Folk med HD må gjerne være medlem av hvilke klubber de vil, men hvis de fremstår som en merkeklubb, så vet jeg ikke om de tradisjonelle HD owner club'ene vil anmode om å heller komme inn i rekkene. Det er organisasjonsfrihet i Norge - de som vil hindre dette er klubber du ikke vil være medlem av.
Man må ikke blande sammen 1%-ere med merkeklubber som HD owners klubber.
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Shortybebeh wrote:
RH racing wrote:
Shortybebeh wrote:Du vet vel at hjelm og undertøy er påbudt kjøreutstyr!? 8) [-X
hvor står det noe om undertøy? dere kan sikkert holde trusene på.. men Bh off :D eller lever dere ikke opp til navnet deres?
blir jo like idiotisk som at outlaws var popcorn selgere på den lokale kino'n...
Det er et bilde i MC-teoriboka mi med ei dame på sykkel med bare hjelm og undertøy, og under står det påbudt kjøreutstyr. Og kjørelæreren min sa også på kurset at man må ha undertøy på!. Gutter med bokser og jenter med truse (og bh). :lol:

Men vi har hofter og pupper under klærne da! Teller det!?
Det med undertøy kommer av blotte-regelen. Det er ikke lov å vise seg naken på offentlig sted i Norge. Og på MC må du ha hjelm, ergo for å følge norsk lov må du ha både undertøy og hjelm.
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

lgbekk wrote:Tillater meg å stille et eget spørsmål ang. dette med klubbregler.
(Hvis Moderator mener at jeg bryter regler så får han gjøre det som er nødvendig med innlegget)

Hvis 15 stk. lager en egen vanlig klubb. Alle har japanske og tyske mc, og de kjører mest kaffeturer pluss et par treff hos nmcu-klubber. Så går det noen år. Hva så når 10 - 12 stk har kjøpt seg HD og begynt å reise bare på Super-rally og andre merketreff i inn og utland?? Har disse da blitt en biker-klubb som bør/må innrette seg etter de reglene som er beskrevet tidligere i tråden?? (Godkjenning - skaffe fadderklubb - samarbeide tett - delta i møter o.s.v. o.s.v.)
Man bør uansett trå varsomt. One piece-patchklubber kan tillate seg en del før "biker"klubbene blander seg inn. Men, jeg vet at HA&co blandet seg inn da en blandet Haugesundsklubb laget seg nye vester med ny logo, og at en annen 1% hang seg opp i fargebruken til en one-piece-patch blandetklubb. Disse ble nok lagt merke til fordi en del av medlemmene kjører HD, og deltar på ymse fester etc i regi av HD-klubber.

Men fadderklubb, må man ha det da? Forstår det slik at for å starte klubb med 3-piecepatcher, må man spørre de andre klubbene i regionen, patchene skal "godkjennes", man MÅÅÅÅ ha klubblokale der man kan ha colourparty og bla bla...
-07 grell XL883R
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Stemmer det.
Verfall vanlig her å ha en klubb som fadderklubb.
Klubbhus og alt det der er et av krava ja..
lgbekk

Post by lgbekk »

Den Røde Fare wrote: Man bør uansett trå varsomt. One piece-patchklubber kan tillate seg en del før "biker"klubbene blander seg inn. Men, jeg vet at HA&co blandet seg inn da en blandet Haugesundsklubb laget seg nye vester med ny logo, og at en annen 1% hang seg opp i fargebruken til en one-piece-patch blandetklubb. Disse ble nok lagt merke til fordi en del av medlemmene kjører HD, og deltar på ymse fester etc i regi av HD-klubber.
Javel..... så denne "skrekken" for farger som enkelte bærer på har altså en rotfast bakgrunn.
Gjetter på at det er noe sånt som gult, rødt og oransje som one piece-patcerne bør styre unna da?
I nmcu sin blekke om oppstart av klubb vil de ikke være med på at farger er så strengt regulert,
men jeg regner vel med at dere ute i felten har peiling på dette.

Man blir jo unektelig litt klokere av å lese denne tråden, men jeg fortår allikevel ikke helt hvorfor ingen kan / får samlet alt av regler og skriver det ned. Hadde vært lettvint å gå inn på en nettside og lest om det man lurer på av og til i stedet for å starte tråder eller lete i gamle. Og så hadde det blitt likt for alle..... men nå er jeg sikkert ute på et eller annet jorde igjen.
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Vet ikke hva slags veiledning NMCU har, men ved oppstart av HD-klubb finnes det er kontaktperson man kan maile for retningslinjer. Det annonseres ihvertfall stadig i Scanbike.
-07 grell XL883R
Post Reply