Page 2 of 3
Re: Lett, lettere, tung
Posted: 08 Aug 2007 18:08
by Maverick
R6 har ca. 130 hester originalt, så da må du nok strupe den ned

Re: Lett, lettere, tung
Posted: 08 Aug 2007 18:10
by Jeanette
Vet ikke helt konkret hva de gjør på R6, men når den strupes ned så vil du ikke få utbytte av alle de noen-og-100 hestene.
Re: Lett, lettere, tung
Posted: 08 Aug 2007 18:41
by Moses
Haha. Det vil sii..
Hadde pappa'n min vært Bill Gates ville jeg fått lov til å kjøre en R1? (strupa ned)
Re: Lett, lettere, tung
Posted: 08 Aug 2007 18:57
by Mantis
Tror du det er bare penger det går på?
Folk er glad i barna sine også.
"Give your child a R1 for his
last birthay" sier jeg

Re: Lett, lettere, tung
Posted: 08 Aug 2007 19:02
by R6-freak
Jeanette wrote:Vet ikke helt konkret hva de gjør på R6, men når den strupes ned så vil du ikke få utbytte av alle de noen-og-100 hestene.
Hvilken 18 åring kjører orginal? kjøp R6 få Tüv papirene osv, så fjerner du nedploberingskitet å kjører med 125-127 hester..
Re: Lett, lettere, tung
Posted: 08 Aug 2007 20:05
by Moses
Mantis wrote:Tror du det er bare penger det går på?
Folk er glad i barna sine også.
"Give your child a R1 for his
last birthay" sier jeg

Veel. Akkurat derfor jeg aldri fikk meg 125cc
Men svar seriøst da. Kan jeg kjøre en R1?

Re: Lett, lettere, tung
Posted: 08 Aug 2007 21:55
by R6-freak
ikke fulleffekt før du er 20/21år
Re: Lett, lettere, tung
Posted: 08 Aug 2007 22:11
by Gixxerman
Gå i gradene sier jeg. Er snart 27 selv og kjører gixxer 1000 og har enda MYE å lære. Å hoppe rett på kilosykkel er bare dumt. Dette er min 5'te sykkel så jeg kan vel i det minste si jeg har steget i gradene.
It's the bend at the end that kills you, sies det. Det er så jævla sant at du ikke aner. Nei, om det måtte være sportslig sykkel du ønsker, start heller med en RS250 sier jeg. Vi sier ikke dette for å være drittsekk, men fordi en litersykkel er altfor mye for en uerfaren fører.
Du må gjerne tro du er god, men det er du ikke... Ingen er...
Re: Lett, lettere, tung
Posted: 08 Aug 2007 22:54
by Moses
Bra sagt
Sant det du sier. Ser på meg selv som en meget erfaren 'syklist' men har flere ganger hatt nesten-ulykker på grunn av feilbedømmelse og slikt. Haha. Kan nevne nesten utforkjøring, nesten kollisjon og nesten kjørt ned fotgjengerfolk.
(Kjørte i går med en kamerat. Sykkelen hans gjorde bare 30km/t. Var mange biler bak oss. Plutselig hørte jeg en tulling bak som tuta. Regnet med det var den første bilen bak som handlet, snudde meg og viste finger! Haha. Det var ikke bilen bak som tuta. Var en bak der igjen. Og jeg viste finger'n til purken! Haha! Hilarious! Litt ute av temaet kanskje

)
Re: Lett, lettere, tung
Posted: 08 Aug 2007 22:57
by ErlingSG
Ohh, badass
You are liek teh ghååstrider!
Re: Lett, lettere, tung
Posted: 09 Aug 2007 03:31
by R6-freak
for en som har kjørt lett mc med 30 hester i 2år merker ikke så stor forskjell til en 34hk r6 vil jeg tru. Litt stør osv men. Men de fleste nye sjåfører tenker fart og da går det som regel dårlig. Så jo han som hadde hatt lappen i mindre en 1 time og ble målt til 170km/h i en tunnel i bergen

av en vanlig politi bil også!
Re: Lett, lettere, tung
Posted: 09 Aug 2007 03:35
by Mantis
De merker det når de ligger i fjellveggen og ulykken skal granskes

Re: Lett, lettere, tung
Posted: 09 Aug 2007 03:53
by R6-freak
jupp
Re: Lett, lettere, tung
Posted: 09 Aug 2007 21:50
by ErlingSG
Mantis wrote:De merker det når de ligger i fjellveggen og ulykken skal granskes

Optimistisk som alltid

Re: Lett, lettere, tung
Posted: 10 Aug 2007 21:27
by Evje
Nå forvirrer dere bare..
0-50 cc=moped. Maks 45 km/t
50-125cc=lett mc. Maks 15 hk
125cc-tung mc
Under tung mc så har man mellomtung mc. Det gjelder for alle som har lappen for tung motorsykkel som ikke har fyllt 21 år per dags dato. Det som menes medmellomtung mc er at det er en begrensning på antall hk som det er lov å ha og det er da 34 hk.
Det går å f.eks. omregistere moped som lett mc osv, men da må man utbedre sykkelen på mange måter som jeg ikke gidder å gå inn på.
Ang kubikk: kubikk har langt ifra alt å si på motorytelsen, du har forskjellige typer motorer som totakts-motorer og mest bukt over 250 cc, firetakts-motorer.
Motorytelsen kommer ann på hvor mye effekt du tyner ut av motoren, ikke bare størrelsen. En fordel med størrelsen er at du som regel har mer nm i forhold til en mindre motor med like mye effekt som da betyr mer dreiemoment på bunnen(bunndrag).