Man må alltid ta hensyn til føret. Du mener vel ikke at du kjører like fort i regn som på tørt?Gixxerman wrote:Vi bor i Norge.... Har vel kjørt til/fra jobb osv i en evighet nå føles det, i scheisse vær, og folk kan si så mye de vil om at det bare er å kjøre saktere osv men... Hva den gangen man trenger litt ekstra grep ?
Jeg tar INGEN spesiele hensyn fordi jeg kjører med banedekk, men det hender jeg gir på litt ekstra i trygg forvissning om at dekkene sitter.
Forøvrig nevner du ærlig dette med kjørelengde. En typisk kar som kjøper disse dekka er vel en som kjører de til siste gummi rest(corden) og da er det vel bare ræva igjen.
Vil to sett slike vare like lenge som et sett nye pilot power f.eks ?
Om ikke, sparer man faktisk penger på å kjøpe et sett nye pilot power. Til ettertanke...
Ja la oss gjøre det. Jeg har kjørt 10k på et fordekk og 6k på et bakdekk, begge av typen Dunlop D207gp*. Ikke i noen tilfelle har det vært snakk om under lovlig mønsterdybde. Skal man kjøre langt på dekk skal man være forsiktig med gassen. Det er minst like gyldig for gatedek som banedekk. Jeg hører da stadig om folk som bytter sport-touring dekk hver 5000km, men også de som holder 15k km. Hvordan man kjører har IMO mer å si enn hvilken gummi som sitter på.
Ikke at jeg er spesiellt forsiktig jeg har bare mer glede av å gasse i svinger enn rett frem også er jeg fredig med bremsing før svingen. Begge deler noe som gir lang levetid på dekkene.
Og til slutt:
Du vet at det er minimal om noen forskjell på gummiblanding på banedekk og RR-dekk? Dunlop leverte eksakt samme gummi på bane og gatedekk for et par år siden. Det var vel D207 RR det het tror jeg. Det var bare stammen som var anderledes bygd, det var alt. Da blir dein fordømmelse og skrekk for banedekk litt komisk.