Trøbbel med pluggene når det sprutregner.

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
toriamos
MC: Ducati ST2

Re: Trøbbel med pluggene når det sprutregner.

Post by toriamos »

Kjørt 16 mil på strak arm i dag. Sykkelen går som en tornardo... Okei da, i alle fall som en temmelig sprek gammel sportstourer. Har ikke tenkt så mye mer på denne tennpluggen. Artig nok så er det denne pluggen som sitter i den sylinderen der jeg ikke får særlige fargeforandringer i chromen på svanehalsen. Tilfeldigheter? Pluggen sitter også på høyre side der jeg har problemer med en ventilløfter. Tilfeldigheter? I tillegg er jeg høyrehendt. Tilfeldig? Jepp, det tror jeg da. Er ikke så overtroisk.
Tror jeg var såpass nøye at alle pluggene er skrudd rett ned i gjengene. Var ytters forsiktig. Om alle er skrudd nøyaktig like lang ned, og med lik kraft er jo vanskeligere å si noe om. Har alltid syntes at å ha gjenger på plugger må være idiotisk. Hvorfor ikke lage et system med klikklås av et eller annet slag? Okei - sikkert på grunn av at de sitter veldig godt når det er gjenger. Men vanskelig å vite helt sikkert om man har skrudd godt nok i eller om man har skrudd FOR hardt. Kanskje jeg skal forsøke med en momentnøkkel?

Trist å høre at folk har hatt problemer med CBX og har gitt den opp. Synes merkelig nok ikke at sykkelen er en "problemsykkel." Sykkelen er god som gull, det er idioten som eier den som suger :)
1999 Ducati ST2
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

hvis du ser på en ngk pluggeske så står det at du skal skru inntil og så en halv tørn tror jeg....men dette er m nye plugger...eller du kan bruke 15 nm tenker jeg??? :-k
erib

Post by erib »

toriamos wrote: Sykkelen er god som gull, det er idioten som eier den som suger :)
He he.. Det var sikkert tilfelle med meg også... :lol:

-erib
Post Reply