BOSS HOSS!

Prat om tung MC.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Re: BOSS HOSS!

Post by ATWindsor »

tHaWuLf wrote: Så hvorfor ikke en big block i MC'en sin ? Hadde det ikke vært for god gammeldags jantelov og alergi mot stormannsgalskap i Norge hadde vel flere blant chopper folket hatt en Boss Hoss også her til lands :lol: Ankepunktet er vel at slike sykler for tiden litt politisk ukorrekt, og er garantert ikke gunstig i rushtrafikken nei :) Men en Boss Hoss fanger garantert oppmerksomhet :D
Kan jo hende folk er litt fornuftige også og ser at det er et ganske tåplig produkt? Jeg skjønner ikek helt at man gidder å kjøre på to hjul når man først skal ha en slig greie. Når det gjelder kina vs norge, så er jo det standard Tragedy of the commons-logikk, som har ført til utallige problemer, og stort sett er en unnskyldning for å begunstige seg selv på andres bekostning.

AtW
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: BOSS HOSS!

Post by maelling »

Er helt enig i hva du/dere skriver på prinsipielt grunnlag :) Men valgte et litt flåsete og populært(og populistisk) [frp -]standpunkt siden dette tross alt er et motorforum, og tilpasser standpunktene mine ofte litt etter det. Men fint å se at det er "tenkende" individer også her :) Disse syklene er ganske tåpelige når det kommer til stykket. Tragedy of the commons ja :)

Med fare for å spore av debatten, men kan ikke dy meg i disse miljøtider og vil komme med en liten innvending. Jeg har to ganske forskjellige kjøretøy jeg eier, der en er en 25 år gammel Geländewagen(som er produsert, og holder minst like lenge til) som bruker 1.4 liter mila, og nå kun en scooter som bruker 0.3 liter mila. Jeg bruker mest bensin gjennom å kjøre scooter enn å kjøre g-wagen, med den forskjell at den sistnevnte er langt mindre økonomisk per mil. Dvs, den står mesteparten av tiden. Er det en stor miljøsynder her, så er det scooteren og ikke g-wagen, selv om den er det man forbinder med miljøsynder som bør fases ut(selv om ingen diskuterer hvor mye energi det faktisk går med å produsere en bil, men det er en annen diskusjon som kanskje ikke passer seg her). Om man kjører en vulgær V8 chopper er man ikke mer miljøsynder om man kjører veldig lite. Bruker man MC'en som pyntegjenstand(en dyr en sådan) i stua, eventuelt tar en tur nå og da, er det mer miljøbesparelse der enn at en gjennomsnittlig nordmann kjører plastrakett til vanlig. Nå forutsetter jeg at det går like mye energi i å produsere begge to.

Ellers er tragedy of the commons et vettugt innlegg. Egentlig burde man kanskje ikke kjørt MC i det hele tatt når det kommer til stykket. Men buss er heller ikke miljø(i hvertfall ikke på lokalt plan), tog trenger strøm(som på uheldige tider av året henter energi fra kullkraftverk i europa ? ), og folk trenger å transportere seg. Men jeg stopper her for å ikke dra dette på viddene. Men i disse til dels miljøfanatiske tider(hvor man kuppes om å være mest radikal) der alle skriker i munnen på hverandre og det er svært lite rom i det offentlige for nyanser, tok jeg meg den frihet å spore av debatten litt :) Det beste for miljøet hadde vært at vi pakket sammen alle sammen og krøp inn i en hule. Visste dere forresten at det å produsere en PC genererer 1/4 av CO2'en som en gjennomsnittlig bil produserer i løpet av et år ? Det faktum at vi sitter her og skriver på forumet er miljøsvineri.

Oppdatert, interessant innlegg:

http://www.dn.no/klima/article1172634.e ... icle_image

"Ser vi på tallene fra Statistisk sentralbyrå, vil vi oppdage at privatbilismen står for rundt tre prosent av CO2-utslippene i Norge, mens innenriks flytrafikk er under en prosent. Allikevel er det disse områdene politikerne angriper. Dette viser at kunnskapen hos norske politikere er ekstremt lav"
Last edited by maelling on 04 Sep 2007 16:50, edited 9 times in total.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: BOSS HOSS!

Post by Lølle »

Den Røde Fare wrote:Men jeg er jo også av den formening at man like gjerne kan kjøpe seg en cabriolet når man kjøper GoldWing og andre slike turbusser og skinnsalonger, som vi kaller dem ;-)
Du tenker ikke på "smak og behag"? ;-)
Post Reply