Page 2 of 3
Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 19 Sep 2007 14:55
by indianeren
inunf wrote:
Noen Ducatier tåler ikke å stå ute i regn. Hvis elektronikken blir våt så skrur tenningen (og lysene) seg på. Vet ikke om dette gjelder 916, men parkerer du Ducatien din ute i regnet så er det bare til pass for deg...
Håper da ikke det..min står ute i det iskalde regnet nå:)
Italiensk elektronikk/teknikk har nok blitt bedre med årene... men italiensk er italiensk
At bakhjulet låser kan sikkert ha noe med at det er en ekte motorsykkelmotor(twin) og ingen trimma symaskin..
Tror at man kan ettermontere slipperclutch på alle de senere ducatiene med tørrclutch.. men det er ikke akkurat billig da....
R modellene har vel alle slipperclutch som standard.
Ducatiene er dyrere enn UJM.. men det er dyre komponenter på mange av modellen også.. bare sjekk prisen på øhlins, marchesini etc for UJM sykler:)
Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 19 Sep 2007 15:03
by inunf
Tviler på at 1098 sliter med elektronikken for å si det sånn. Vet ikke hvilke modeller det gjelder, men så ihvertfall en eldre Monster utenfor hybelkomplekset her med lysene på. Husker at jeg leste noe om det i Superbike eller Fastbikes. Italiensk bør vel helst parkeres innendørs, det er nå min mening

. Gjerne i stua

.
Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 19 Sep 2007 15:08
by Atle ZX9R
Når det gjelder pris på kåper til 916 koster disse bare en brøkdel av kåper til japanske sykler så det er ikke noe å bekymre seg for hvertfall.
(Kjenner en som gikk over med en 916 pga dieselsøl og har selv skiftet kåper på min ZX9R)
Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 19 Sep 2007 17:44
by Bizcocho
toriamos wrote:Har i alla fall en polare med Ducati och han plagas med at bakhulet låsas om han forsøkar på motorbrems i høga hastigheter.
VTwin bremser vel generelt mer på motor enn rekkefirer? Mellomgassing er kult med VTwin om man har godt talerør

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 19 Sep 2007 18:43
by Gixxerman
Bør ikke bare dumpe clutchen heller. Pleier å justere den, altså slippe den rolig ut. Mellomgasser alltid på vei ned selv og tenker ikke over det lengre. Er helt naturlig

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 19 Sep 2007 18:55
by indianeren
det er ABSOLUTT inga grunn til å ha flere enn en til to sylundure på ein slik ein motorvelicoped..
Hvem vil nå have en fyra sylundret velicoped som hørdes ut som en gammel massey ferguson på tomgang.. og da i tillegg ha slike åpne ækshaust anlegg som gir frå seg slike irriterandes brunstlydar under aksellerationen..
samme med automobilen.. det funker mykje bettre med seks sylundere .. og i enkelta tilfeller ein slik ein vri -åttar ..eller ein vri-tiar.. men ein vri tolvar er på grensa til blytungt jåleri..
og hva er det tolle me vassavkjoling.. hallo.. frostvæska tar me på fæsten, og vatnet for at reparere dagen etteran..
Hva var egentlig diskusjonen igjen...tror jeg stikker ned i garasjen og kjøler meg isteden:)
Montere isolert skyvedør, blir digg til vinteren.
Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 19 Sep 2007 19:12
by Gixxerman
Har låst bakhjulet flere ganger på mine firsylindra ped, er bare å være litt slem med den, eller jeg mente, er bare å bruke den

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 19 Sep 2007 23:39
by Pizzafordi
mellomgassing, Just like a Harley coming down the street "BLAM"BRRR "BLAM" BRRR SLOWING DOWN.
blam=gass i fri
brrr= motor brems,
Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 20 Sep 2007 10:28
by indianeren
Gixxerman wrote:Har låst bakhjulet flere ganger på mine firsylindra ped, er bare å være litt slem med den, eller jeg mente, er bare å bruke den

hehe.. ville da tro at det er litt komp i den sprengladede velicopeden du kjører..
Ble en fin lang svart stripe når brodern glemte at jeg har omvendt giring på min...og ikke slipperclutch:)
Så lenge man har rett kurs, så går det greit... men ikke noe særlig å gire ned i svingen...

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 20 Sep 2007 16:58
by Gixxerman
Er den solgt den du la ut link til ? Kommer opp en eller annen feil om jeg går inn på den nå.

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 20 Sep 2007 17:26
by vinc79
Gixxerman wrote:Er den solgt den du la ut link til ? Kommer opp en eller annen feil om jeg går inn på den nå.

Finn har gjort om på adr, har endret men funker jo ikke alikevel...
Finn kode: 10905580
Du skal ikke kjøpe den vel...?
Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 20 Sep 2007 19:10
by Gixxerman
Tenkte bare å vise den til en kompis. Men kan vel si så mye som at tankene vandrer fritt om dagen angående hva jeg ønsker å kjøre til våren igjen. Kunne gjerne tatt en 996 eller 998, vi får se. Liker ikke 749 og 999 og den serien i det hele tatt, og 1098 er for dyrt

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 11 Oct 2007 21:17
by Ducatija
Min første sykkel og kjøretøy ever, er en 996S - og den er lettkjørt i byen (når en beregner svingradius+temp), behagelig sittestilling (kanskje ikke 7 timer i strekk uten tankbag til å hvile seg på).... Forteller GJERNE mer om du ønsker, send en PM. Jeg er ihvertfall superhappy med min:)

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 11 Oct 2007 22:40
by ole m.
Ducatija wrote:Min første sykkel og kjøretøy ever, er en 996S - og den er lettkjørt i byen (når en beregner svingradius+temp), behagelig sittestilling (kanskje ikke 7 timer i strekk uten tankbag til å hvile seg på).... Forteller GJERNE mer om du ønsker, send en PM. Jeg er ihvertfall superhappy med min:)

Nå er vel ikke akkurat Ducati 996 kjent for å være lettkjørt i byen da. Du opplever det sikkert ikke som noe problem, men jeg vet om opptil flere sykler som er mer "byvennlige".

Sykler som er lettkjørte i byen har nok betraktelig mer opprett kjørestilling en en 996.
Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?
Posted: 11 Oct 2007 23:06
by vinc79