Kan noen gi meg et argument for ikke bruke kjørestøvler?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Pizzafordi
MC: Yamaha Yzf 600 Thundercat
Endelig kjøpt egen mc
Så blir det oppkjøring kansje mars, så jippi, brain trottle

Re: Kan noen gi meg et argument for ikke bruke kjørestøvler?

Post by Pizzafordi »

heldigvis så ser ikke alt ut som cowboy støvler og high-tech armor ut. En får halv støvler som er mer allround til litt mer allsidig bruk, feks puma har noe samt noen andre merker, har bare sett 2 modeller av ulike merker foreløpig. Men det finnes helt sikkert en bråde med mer. For meg er det viktig for kortere turer at det ikke skal gi grunn for å skippe hele greia tilslutt. Så alt utstyret er moderat, ser moderat ut og føles moderat ut. F.eks en handletur til kvadrat med ryggsekk, så legger en kjørebukse og hansker i sekken, samt halsvarmer, mc-jakken åpnes opp og hjelmen låses til styret så kan en ro seg i land og ikke se ut som en er klar for krig på handlesenteret. Evt en begg som låses til sykkelen høres veldig aktuelt ut for så å bytte til tøffler til handlesenteret, evt en pocket-bike.
ErlingSG

Post by ErlingSG »

AJ_Twin wrote:Er det noen her som har erfaring med 'Cobra' bekledning (skinn og tekstil) fra MC-Deler i Vartdal?
De ser ut til å ha gode priser på klærne de selger...
Jepp, er ikke noe igjen av det nå da, men.. Jakka ble klipt på sykehuset etter kræsjen, og buksa har et stort hull i eksosporten etter å ha blitt taua etter bil med meg inni buksa, men det er solide greier ja! ;)
Har også cobra deluxe-hansker og de er kjempegode å kjøre med! :)
EvenDeven

Post by EvenDeven »

AJ_Twin wrote:Er det noen her som har erfaring med 'Cobra' bekledning (skinn og tekstil) fra MC-Deler i Vartdal?
De ser ut til å ha gode priser på klærne de selger...

Første utstyret jeg hadde var Cobra Racer-jakka, Cobra Safety-buksa og Cobra Attack-hansker (de har jeg enda)..

Jakken og buksa var gode å ha på seg, varm og godt.
Hanskene sliter jeg heller med, perfekt passform, men iskalde :P

Jeg synes hanskene ble i kaldeste laget på sommeren også jeg da.
Olav'en
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Post by Olav'en »

Nei, du kan jo vere "heldig" å få lenger sjukemelding da, pga styggere brudd i ankel fks.
Kanskje du ser på det som positivt?
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Olav'en wrote:Nei, du kan jo vere "heldig" å få lenger sjukemelding da, pga styggere brudd i ankel fks.
Kanskje du ser på det som positivt?

Haha, good one =D>
Post Reply