nsr fp hjelp??

Prat om lett MC.
R6-freak
MC: Ingen

Re: nsr fp hjelp??

Post by R6-freak »

Bonnis wrote:Da vedder jeg 10000kr på at jeg ikke har 34hk. 8) Mangler 34mm gasseren gitt. Har litt gåen clutch også, så har vel forsvinni noen ponnier der også.
Okok.. har du ca, mange hest da?
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Bonnis
MC: Honda X11

Post by Bonnis »

Tør ikke si noe sikkert før jeg eventuelt har hatt ho på dynoen, men kanskje 27-28 som den står nå (?) Er ikke sikker på hvor mange hk sluringa på clutchen tar.
Ducos
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

*Gidder ikke quote alt de der*

men BONNIS:

Så ja, aprilia kommer med el ventil? well guess what: Nsr kom med JC20 sylynder, alà "34hk sylynder" som standar de også, du får enda kjøpt den til rundt 3050kr, så Hvis en aprilia skal ha el ventil må vel en nsr få sylynderen?
så ikke syt om MER trimma...

før 1994 kom nsr med "JC20 Motor" der fantes ingen CDI sperre eller 70% eksosventil styring. der var det 100% eksos, 34hksylynder b.l.a

så RS kommer med elventil, må bare kjøpe den først? eller snakker du gamle rotax 123 ? da snakker vi honda JC20 også.

men seriøst, ta å finn deg en annen plass å syt om hvilken lettsykkel som er best, ALLE er fuckings like. GET over it.

nsr HAR elventil, men har en sylynder med mindre eksosporter, kalles JC22 sylynder, du bør ikke ut-tale deg om nsr, for ting du har lest i "Hvordan hate NSR"
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Bonnis

Post by Bonnis »

Ducos wrote:*Gidder ikke quote alt de der*

men BONNIS:

Så ja, aprilia kommer med el ventil? well guess what: Nsr kom med JC20 sylynder, alà "34hk sylynder" som standar de også, du får enda kjøpt den til rundt 3050kr, så Hvis en aprilia skal ha el ventil må vel en nsr få sylynderen?
så ikke syt om MER trimma...

før 1994 kom nsr med "JC20 Motor" der fantes ingen CDI sperre eller 70% eksosventil styring. der var det 100% eksos, 34hksylynder b.l.a

så RS kommer med elventil, må bare kjøpe den først? eller snakker du gamle rotax 123 ? da snakker vi honda JC20 også.

men seriøst, ta å finn deg en annen plass å syt om hvilken lettsykkel som er best, ALLE er fuckings like. GET over it.

nsr HAR elventil, men har en sylynder med mindre eksosporter, kalles JC22 sylynder, du bør ikke ut-tale deg om nsr, for ting du har lest i "Hvordan hate NSR"
Ja, Rotax 122/123 blir levert med el. eksosventil. Ellers hadde den hatt 30hk med 28mm forgasseren. Kilde
Kommer NSR med en såkalt "34hk sylinder" inni den originale/plomberte? Blir LITT feil å sammenligne disse. Det er ikke bare-bare å bytte sylinder, som det er å montere en el. eksosventil.

Jeg skjønner ikke hvorfor du blander inn sykler fra tidlig 90-tallet? Syns du det er gøy å vise at NSR har tapa effekt etterhvert som tida har gått?

RS kommer både med el. eksosventil og den fastlåste eksosventilen fra fabrikk. Motoren er konstruert for begge, men den elektriske gir mest effekt.

Hvorfor i helvete skal jeg finne en annen plass? Jeg syns det passer utmerket godt å være her, så jeg får parkert de usanne ryktene du sprer rundt. Eller er det nettopp dette du ikke tåler?

Jeg har ALDRI sagt at NSR ikke har elektronisk eksosventil, lol, og jeg vet utmerket godt at de seinere motorene kalles JC22, mens de eldre JC20. Forresten så har den ikke MINDRE eksosporter, men færre sylinderporter. Tror det er du som ikke bør uttale deg om NSR. Gjøk.

edit: Og fortell meg gjerne mer om den såkalte ax-dysa som man må sette i NSR for å få mer krutt.
Ducos
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

Lol ja, pent ord, har aldrig sakt at du har sakt at nsr ikke hat el ventil for det første.

den sylyndern jeg nevte var ment sånn. Nsr nå for tiden eller før i tidn når de ble lagd kom med jc22 right?
å 99-05 aprilian kom IKKE med el ventil right?

så hvis du hadde bytett ut de 2 så har begge en 34hk sylynder + el ventil om du sjønnte NÅ..?

har sjønnt såppas at EL ventilen gir mest effekt, men viste ikke den ble levert..? ALDRIG hørt om i så fall, kan ingenting, har null snøring om den gamle extreman eller hva den nå heter med 123 motorn, vet ikke om det var den du mente? har isåfall aldri hørt om 99-05med standar fabrikk el ventil?.

hvilke rykter skal det være? at noen sykkler går bedre enn andre? synes du det er urimelig? ingen sykkler er like

den AX dysa som jeg nevte.. du har 3dyser: Hoved-dyse, tomgangsdyse, og akselerasjonsdyse

hvis du hadde lest å prøvd å forstå så hadde du funnet ut at jeg mente at du måtte bytte dyser i forgassern ved sylynderbytte... Sånn jeg mente isåfall!

i JC20motorn er de: 138 hoveddyse, 42 tomgang, 65 akselerasjonsdyse
i JC22motorn er de: 132 hoveddyse, 38 tomgang, 55 akselerasjonsdyse

jc20 har større porter enn jc22

forumler hvordan du vil, Møkk lei av å krangle, trøtt, sliten, alt de der

gonatt!

if it makes you feel any better, så kan vi si at aprilia er 1000ganger bedre enn nsr å går 392km/t:)
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Bonnis

Post by Bonnis »

Det er så utrolig tåpelig å diskutere med deg at jeg ikke gidder skrive mer seriøst til deg.

En RS har 34hk (med 34mm gasseren) uansett om du kapper den fastlåste eksosventilen eller monterer en elektronisk. Toppeffekten er den samme, så vil kan godt si at selv uten el eksosventil vil RS-en ha mer hk enn NSR. Les litt mer om den elektroniske eksosventilen, så du skjønner hva den gjør før du uttaler deg.

99-05 RS kom med el ventil jo, om du bestilte den som 34hk.

Du sa man må bytte ax-dyse og tomgangsdyse når du skal gjøre nSR-en FP. Er kun hoveddysa du skal dyse opp et par hakk. Kommer seff an på klimaet der du bor.
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Velger å overse idiotene over meg..
Folk sier mye rart om hva en FP-NSR er, men sånn jeg har forstått det er det JC20-sylinder, TV-78 eksosventil, fp-cdi eller cdi med kutta bro, og uplombert eksosanlegg. Tror ikke jeg har glemt noe nå.
marius#

Post by marius# »

ja skal vi se æ fikk noe ikke så mye svar akkurat men men sån e livet kan noen legge me linker til alle plassan dær æ kan få kjøpt disse tingene får å få fp nsr

æ har fjerna cdi plomberinga insuget eksosn kn3 filter dysa den opp til 142 e væl det æ har gjort å den gjør 140 på sletta og 160 ned tunelen i tromse \:D/

er det bra ka kan æ for vente når alt er gjort på den??
har en kompis men 180 sylinde 34forgasser effektanlegg og ingen plomberinge å æ kjøre fra den haha den sug :lol:
AndyNsR
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil

Post by AndyNsR »

Jeg fjernet CDI plomberinga idag! "weee", merker god forskjell. Var forsovit greit og easy å fiske den, verste var jo å få ut den faens CDI boksen, aldri gjort det før, gjorde det alene så stressa litt :P ikke nok med at den er umulig å komme til, men den henger jo også fast...
Honda NSR 125 02'
Bonnis

Post by Bonnis »

ErlingSG wrote:Velger å overse idiotene over meg..
Folk sier mye rart om hva en FP-NSR er, men sånn jeg har forstått det er det JC20-sylinder, TV-78 eksosventil, fp-cdi eller cdi med kutta bro, og uplombert eksosanlegg. Tror ikke jeg har glemt noe nå.
Fortell gjerne hvorfor du syns jeg er idiot. Jeg hater at folk sier ting uten grunn, så hadde vært fint om du hadde noe du skulle sagt, Erling.

Du glemte plomba i luftfilteret, idiot. (Jeg syns folk som kaller meg idiot, er idiot selv, dette er begrunnelsen for at du også er en idiot, om du lurte.)
AndyNsR
- Gianelli Effektanlegg
- Powerfilter

Post by AndyNsR »

Bonnis, din forbanna tulling -du har jo faen ikke peiling så hold kjeft. Plomberinga i luftfiltere er der for lyddemping bla, og leveres på FP NSR, hjelper ikke noe på effekten å ta den ut heller, tvert imot i så fall.
Honda NSR 125 02'
Bonnis

Post by Bonnis »

Øh? Er det en som er tulling her, må det være en sånn drittsekk som deg som kjører NSR. Veit du hva en plombering er? Ser du på lyddemperen på eksosanlegget som en plombering? FEIL, din forbanna idiot. den demper lyden, og den minsker ikke effekten. Du sier "bla", hva mer enn lyddemping gjør den? Minsker luftinntaket til motoren kanskje?
Så å fjerne denne plomba gir sykkelen mindre effekt? Nå er det du som ikke har greie på din egen sykkel.
Etter alt hva jeg har hørt så er det en plombering i luftfilteren som skal fjernes når sykkelen uplomberes. Jeg har heldigvis aldri vært så uheldig å uplombere en NSR, så jeg vet ikke dette med 100% sikkerhet.
AndyNsR
- Gianelli Effektanlegg
- Powerfilter

Post by AndyNsR »

Nei, så hvorfor er du dum nok til å uttale deg om det?

Snorkelen i gangen mellom forgasseren og luftfilterboksen LEVERES om du hadde bestilt en FP NSR eller ikke.

Du får forresten ikke noe mer effekt av å ta den ut, anna enn litt grom lyd.
Honda NSR 125 02'
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Bonnis: Jeg kaller DERE (Altså alle som deltar i diskusjonen, uansett om de kjører Jawa, CZ, Aprilia eller Honda.) idioter fordi dere på liv og død må begynne å krangle om hvem som har den dårligste sykkelen. Noen som vil krangle om hvem sin far som er sterkest? Min far banker faren din til frokost, SÅH!

Luftfilterplomba (Tenkte jeg ganske riktig ikke på.) har jeg aldri sett på som en plombe. Det sitter forresten en hvit plastskive i innsuget også, om det teller.

(Gøy at vi er litt on topic igjen. :) )
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Skjerp dere! Hold en fin tone, ellers blir tråden slettet!
Post Reply