Damn! Trodde jeg klarte å avslutte de "hvilen ny mellom tung syklene" jeg:P
Tror det også er noe med at du ikke kan kjøre tung før du er 25 år også... Så at det er mellomtung fra 18 til 25 årRobban wrote:Stilig at det innen 2012 skal innføres nye direktiver for mellomklasse, med de nye reglene skal syklene kunne ha inntil 50hk (hvis ikke jeg husker feil?) og maksimalt 100hk ut av fabrikken.
Jepp, det har jeg også hørt. Litt rart å tenke på at en 25-åring som begynte med lett da han var 16 og mellomklasse da han var 18 fortsatt ikke kan kjøre noe heftigere enn en kraftig amputert FZ6, mens en kompis på 18 står fritt til å låne farens Ferrari Enzo.Asker_Alex wrote:Tror det også er noe med at du ikke kan kjøre tung før du er 25 år også... Så at det er mellomtung fra 18 til 25 årRobban wrote:Stilig at det innen 2012 skal innføres nye direktiver for mellomklasse, med de nye reglene skal syklene kunne ha inntil 50hk (hvis ikke jeg husker feil?) og maksimalt 100hk ut av fabrikken.
Er en helt ny (gammel nå, selvsagt) motor med 70 graders vinkel mellom sylinderene slik som GP-sykkelen. VJ22 har som du sikkert vet en L-twin. VJ23-motoren har el-start, tørrclutch, tettsteget girkasse, fungerende ram-air og spesielle 32 mm forgassere. Den er plombert til 40 hk, men skulle yte 70 fulleffekt. Det viser seg at den bare klarer omtrent det samme som en VJ22 (55-ish hk på bakhjulet), men med mye bedre mellomregister, som gjør den raskere til gatebruk.microape wrote:Hva mener du med ny og fancy motor på VJ23. Var en slik en til salgs på autodb for en stund tilbake. Har du noen specs på denne motoren? Hva er forskjellen?
Hmm...lurer på hvordan nsr, rgv og kr1s motorene hadde klart seg mot hverandre