NÃ¥r skal jula starte?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.

NÃ¥r synes du at jula skal starte?

Juli
3
6%
August
0
No votes
September
1
2%
Oktober
0
No votes
November
3
6%
Desember
44
86%

Total votes: 51

Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Re: NÃ¥r skal jula starte?

Post by Baron von Waffel »

Forberedelsene kan begynne i adventstiden. Salg og markedsføring av gaver og julepynt i desember. Men selve jula begynner etter arbeidstid på julaften. Og før det vil jeg ikke høre julesanger etc. Det ødelegger hele høytidsstemningen for meg.

Til gjengjeld varer jula til 20. dag jul. Og så er det på tide å kjøpe julemarsipan til halv pris.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det er vel vanlig med 14 eller 21 dag jul men men. Liten rettelse bare ;-)
O_o

Post by O_o »

tenk om julen hadde vært en høytid og ikke en årstid.. :smt083 DET hadde vært noe det :smt114
Baron von Waffel

Gixxerman wrote:Det er vel vanlig med 14 eller 21 dag jul men men. Liten rettelse bare ;-)
Da har vi vel forskjellige kilder. Jeg mener det er 13. eller 20. dag jul som avslutter jula. Uansett så er dette bare en praktisk greie, i hvert fall for meg.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Chris
MC: BMW HP2 Sport

Post by Chris »

Selv syntes jeg Jula kan starte når advent starter, hvertfall får jeg jule-feelinga da.

Ellers har ikke jule-rushet kommet til Komplett.no enda, men pågangen øker med 200% i Desember! minst!
Kan ikke si jeg gleder meg så stort :lol: Var ganske så sliten etter julaften ifjor ;-)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jula bør kom som et realt pang. Stå og helle øl med den ene hånda, akevitt med den andre, kaffe med ene foten og kaker og godteri og sprø svor med den andre i et par timer. Så kan vi sitte å rape og fise noen uker.

God jul :smt114 :smt110
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Gixxerman wrote:Jula bør kom som et realt pang. Stå og helle øl med den ene hånda, akevitt med den andre, kaffe med ene foten og kaker og godteri og sprø svor med den andre i et par timer. Så kan vi sitte å rape og fise noen uker.

Sånn du feirer altså? Ser det for meg :lol:
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Gixxerman wrote:Jula bør kom som et realt pang. Stå og helle øl med den ene hånda, akevitt med den andre, kaffe med ene foten og kaker og godteri og sprø svor med den andre i et par timer. Så kan vi sitte å rape og fise noen uker.

Rett og slett genialt! =D>

Men må si meg litt uenig med deg da, jula kommer rundt 20... Eller, ikke før skolen slutter.
Ribbe, medisterkaker, julepølse, pottit, saus og alt tilbehør \:D/ .. Beste med jula er maten.
Pakkene har ikke så mye å si for meg, men artig er det jo :lol:
Asker_Alex

Post by Asker_Alex »

Her i Florida så startet jula i oktober :lol: Hvor enn jeg går så er det juletrær og julebelysning :lol:
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Det VERSTE med julen er maten! Jeg liker ikke julemat. Jeg synes marsipan er dritdårlig. Alle sutrer over hvor mye de legger på seg i julen. Jeg holder på å sulte ihjel. Eneste kule med julen, er gaver og kakemenn. Men gaver er egentlig noe tull, man kunne bare sittet og byttet penger heller!

Papegøyen min liker jul, for da er det lett å få tak i valnøtter, de liker han.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Rakfisk? Vil noen utsette seg selv for rakfisk? Frivillig?

Pinnekjøtt er godt ja, ribbe kan jeg styre min begeistring for.

Uansett julen starter ikke før jeg halser rundt i butikker og handler som en gal for å bli ferdig, da er det jul da ;-)
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Julefølelsen for meg starter når jeg er ferdig med siste eksamen, så i år vil det si kl 12 den 19. desember ;)
Sånn ellers synes jeg julegodteriet og pynten er altfor tidlig i butikkene. Det er greit nok at det selges småting til pakkekalendre, og andre adventskalendre før desember (selvfølgelig), men utenom dette kan det vente til vi er i desember. I år hadde det faktisk vært folk innom jobb og spurt etter julemarsipanen før vi satte den ut, og vi satte den ut i slutten av oktober :roll:

Når det gjelder julematen, siden vi er litt inne på den også, så er det tradisjon med ribbe hos oss. Ribbe med poteter, saus, surkål (eller var det rødkål?) og goood svor. Til dessert har vi riskrem med kirsebærsaus, og deretter er det kaffe og julekaker under pakkeutdelingen. En sjelden gang har vi også grøt på formiddagen, selvfølgelig med mandel i.
Valfar
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt

Post by Valfar »

Gleder meg til jul i år da det er en liten mulighet for at jeg får fri i romjula, noe jeg ikke har hatt på snart ti år :shock:
Eller syntes jeg og julemaset begynner alt for tidlig, gjør mitt beste for å ignorere det, men det er jo ikke alltid like lett når man får det trykt ned i halsen.
Lille julaften er det jul for min del, da er det på tide å slappe av med familien og store mengder deilig mat og drikke :)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

asker-anders wrote:Folk vil sikkert se på meg som en idiot, men sånn er det.
Tanken har streifet meg ;-)

Neida, hver sin lyst, for meg er det uforståelig, er det ikke råtten fisk liksom?
Baron von Waffel

Raket eller gravet fisk. Er den råtten? Nei, den er ikke det. Men den har gjennomgått en nedbrytingsprosess. Det er jo mange sånne prosesser. Mørning av kjøtt er jo også en nedbrytingsprosess. Poenget er at om prosessen er utført riktig så blir det godt. Men problemet med raket kjøtt eller fisk er at det ikke lukter godt.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Post Reply