IF , selskapet fra Helvete.
-
- MC: NÅ: Honda cb1000r-09
Tidligere: Kawasaki ER6F-06 wrf 450-04,Fj 1200-97, transalp-87,kh 100-84
Sønner 7og 3 år: TTR 50 -07 - Location: Røyken
Re: IF , selskapet fra Helvete.
Hadde selv en Uhyggelig situasjon med IF her denne uken. Fikk berv fra statens veivesen om avskiltningsbegjering på min mc. De hadde fått melding om at forsikringen opphørete i oktober... Men jeg betaler fortsatt for forsikringen. Tok noen kjappe tlf til if, og forlangte dette korrigert med det samme. Og forlangte å få dette bekreftet. Noen sekunder, og jeg kunne ringe statens veivesen kjøretøy etaten rett etterpå og alt var i orden. Hva om jeg hadde vært i en ulykke i den perioden forsikringen hadde "opphørt". Hva mener dere! sitti i saksa der tror jeg.. 

-
- MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R
ser her nå at folk har hatt en del dårlige tilfeller med IF...
Lurer på en ting; det finnes ikke en statestikk over flest fornøyde kunder på nettet?
hadde vært moro å sett
Lurer på en ting; det finnes ikke en statestikk over flest fornøyde kunder på nettet?
hadde vært moro å sett

Hvis du har betalt, har du forsikring. Det tror jeg hadde gått bra. Gjør ikke saken bedre for If sin del...sveiva wrote:Hadde selv en Uhyggelig situasjon med IF her denne uken. Fikk berv fra statens veivesen om avskiltningsbegjering på min mc. De hadde fått melding om at forsikringen opphørete i oktober... Men jeg betaler fortsatt for forsikringen. Tok noen kjappe tlf til if, og forlangte dette korrigert med det samme. Og forlangte å få dette bekreftet. Noen sekunder, og jeg kunne ringe statens veivesen kjøretøy etaten rett etterpå og alt var i orden. Hva om jeg hadde vært i en ulykke i den perioden forsikringen hadde "opphørt". Hva mener dere! sitti i saksa der tror jeg..

-
Greit nok, men det hadde ikke sett pent ut om "onkel" hadde kommet og sjekket der og da, og hva om jeg ikke kunne gjordt rede for meg i ettertid??Lølle wrote:Hvis du har betalt, har du forsikring. Det tror jeg hadde gått bra. Gjør ikke saken bedre for If sin del...sveiva wrote:Hadde selv en Uhyggelig situasjon med IF her denne uken. Fikk berv fra statens veivesen om avskiltningsbegjering på min mc. De hadde fått melding om at forsikringen opphørete i oktober... Men jeg betaler fortsatt for forsikringen. Tok noen kjappe tlf til if, og forlangte dette korrigert med det samme. Og forlangte å få dette bekreftet. Noen sekunder, og jeg kunne ringe statens veivesen kjøretøy etaten rett etterpå og alt var i orden. Hva om jeg hadde vært i en ulykke i den perioden forsikringen hadde "opphørt". Hva mener dere! sitti i saksa der tror jeg..
Har samboer og to små.. en liten tankevekker...

men ingen skade skjedd, ble rimelig forbanet når min samboer ringte om dette.. Er vel en grunn til at de ordnet opp rimelig fort.
Helt enig - det er "#$% irriterende.
Hvorfor ikke skrive en e-post til dem, legge frem saken og be om en forklaring?
Hvordan kan du vite at de ikke har terminert forsikringen senere? La dem krype litt.
Hvordan kan du vite at de ikke har terminert forsikringen senere? La dem krype litt.

- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
Jeg har heldigvis ikke fått noen lapp om avskilting i mine 8-9 år i Gjensidige, som av en eller annen grunn har klengenavnet "Gjenstridige", men skal banne på at de også har har svin på skogen. Eneste jeg har opplevd var i forbindelse med min ulykke for 2 år siden da jeg dro av på hardangervidda og forlot sykkelen utpå jordet(ble båret vekk i bevisstløs tilstand). Da bestilte politiet redningsbil som fraktet scooteren et godt stykke. Jeg nektet å betale regningen, siden jeg ikke hadde bestilt noen kranbil, og at jeg hadde utsending som hentet scooteren dagen etter. Jeg fikk da nedsatt bonus, og hadde brått bare 20 %. Dette fikk jeg da vite en god stund senere(halvår omtrent) da jeg skulle forsikre på ny en annen sykkel, men da forklarte jeg situasjonen til Gjensidige og de ryddet opp uten spørsmål. Jeg kan ikke få bonustap, siden det ikke var noen annen motpart med i bildet som jeg hadde gjort skade på. Det er vel det eneste jeg har hatt av "kluss" med det selskapet, og de taklet det fint og satte opp bonusen min igjen der den skulle være. Jeg tror ikke jeg skal skifte til IF med det første, men ser fram til om noen har tilsvarende problemer med Gjensidige som andre opplever med IF? Sikkert noen som mener Gjensidige er selskapet fra helvete her ?
Når det gjelder betaling og trussel om avskilting, er saken veldig grei, og det må være en alvorlig systemsvikt på gang hos IF siden flere opplever lignende. Man bør uansett sørge for at man kan fiske ut en betalingskvittering fra nettbanken, så har man sitt på det rene uansett
Når det gjelder betaling og trussel om avskilting, er saken veldig grei, og det må være en alvorlig systemsvikt på gang hos IF siden flere opplever lignende. Man bør uansett sørge for at man kan fiske ut en betalingskvittering fra nettbanken, så har man sitt på det rene uansett

Last edited by maelling on 12 Dec 2007 19:40, edited 1 time in total.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
-
Lølle wrote:Helt enig - det er "#$% irriterende.
Fundrer faktisk litt på dette, blir egentlig litt mer forb... etterhvert som jeg tenker mer på det. Men tror jeg vet hva som har skjedd.
Skulle bytte selskap på alle mine forsikringer, If ønsket meg fortsatt som kunde har forsikret 3 biler 2 mc villa innbo reise ++, så de håver jo penger inn. Null utgifter på meg enda. så de kom med ett nytt tilbud som jeg godtok,og benyttet meg av angrefrist fra det andre selskapet.Men det rare er jo at det bare ble krøll med 1 mc....

Det tror jeg er standard procedure.. Måtte ut med 900,- for å få fraktet sykkelen min til verksted når jeg dro av ut i Liabygda, uten at jeg hadde noe å si på det.tHaWuLf wrote:forlot sykkelen utpå jordet(ble båret vekk i bevisstløs tilstand). Da bestilte politiet redningsbil som fraktet scooteren et godt stykke. Jeg nektet å betale regningen, siden jeg ikke hadde bestilt noen kranbil
Last edited by ErlingSG on 12 Dec 2007 20:54, edited 1 time in total.
- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
Det ser ut som det enten er bergingsfirmaet eller forsikringsselskapet som sitter igjen med den regningen i mitt tilfelle, og det virker riktig. Tror det var på 2000 kr++ eller noe hos meg regningen jeg nektet å betale. Det var en 4 timer kjøretur eller noe fra "skadestedet" bergingsbilen kom fra(og fraktet scooteren), dvs. totalt 8 timer kjøring på den bergingsbilen(uten at jeg skjønner hvorfor de brukte en bergingsbil fra gokk på den jobben). Ble desto mye plunder da vi skulle hente den igjen senere, men heldigvis løste det segErlingSG wrote:tHaWuLf wrote:forlot sykkelen utpå jordet(ble båret vekk i bevisstløs tilstand). Da bestilte politiet redningsbil som fraktet scooteren et godt stykke. Jeg nektet å betale regningen, siden jeg ikke hadde bestilt noen kranbilDet tror jeg er standard procedure.. Måtte ut med 900,- for å få fraktet sykkelen min til verksted når jeg dro av ut i Liabygda, uten at jeg hadde noe å si på det.

Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
- Marius I
- MC: Honda VFR800 07-mod.
X: Kawasaki ZX9R 98-mod.
X: Yamaha YZF600R Thundercat 99-mod. - Location: Oslo
Politiet rekvirerer vel alltid borttauing i slike situasjoner.
Tenk om sykkelen ble stjålet eller ødelagt mens den lå der? Hvem har da ansvaret for det? Jeg hadde ihvertfall blitt forbannet på politiet som bare hadde latt den ligge igjen der mens jeg ble kjørt på sykehus. Uansett er vel ikke grunneier (i ditt tilfelle sikkert staten) veldig fornøyd med å ha en sykkel liggende som han ikke aner når blir hentet eller noe.
Tenk om sykkelen ble stjålet eller ødelagt mens den lå der? Hvem har da ansvaret for det? Jeg hadde ihvertfall blitt forbannet på politiet som bare hadde latt den ligge igjen der mens jeg ble kjørt på sykehus. Uansett er vel ikke grunneier (i ditt tilfelle sikkert staten) veldig fornøyd med å ha en sykkel liggende som han ikke aner når blir hentet eller noe.
Ang Gjensidige
Jeg krasja min "nye" sykkel 30 min etter kjøpekontrakten var skrevet nå i sommer
Oljesøl i veibanen.
Sykkelen skled rett over veien og inn i autovernet på andre siden.
Totalvrak.
Gjensidige var kjemperyddige i saken.
Tok litt tid å skaffe takstmann som hadde peiling siden det var sommer og ferie.
Men fikk utbetalt penger for både sykkel, personlig utstyr samt diverse utlegg uten problem.
Fikk også dyrer kjøreutstyr da bukse, hjelm og jakke var gått ut av produksjon og erstattet av dyrere produkt.
Men nå har jeg byttet til IF.
Kjøpte ny bil, og annen sykkel.
Gjensidige klarte ikke matche prisene til IF og det var mye i forskjell.
Ca 3000 kr.
Samt bedre vilkår på f.eks egenandel.
Jeg krasja min "nye" sykkel 30 min etter kjøpekontrakten var skrevet nå i sommer
Oljesøl i veibanen.
Sykkelen skled rett over veien og inn i autovernet på andre siden.
Totalvrak.
Gjensidige var kjemperyddige i saken.
Tok litt tid å skaffe takstmann som hadde peiling siden det var sommer og ferie.
Men fikk utbetalt penger for både sykkel, personlig utstyr samt diverse utlegg uten problem.
Fikk også dyrer kjøreutstyr da bukse, hjelm og jakke var gått ut av produksjon og erstattet av dyrere produkt.
Men nå har jeg byttet til IF.
Kjøpte ny bil, og annen sykkel.
Gjensidige klarte ikke matche prisene til IF og det var mye i forskjell.
Ca 3000 kr.
Samt bedre vilkår på f.eks egenandel.
-
- MC: Aprilia RS125 på veien
Honda RS125R på banen - Location: Revetal
var noen som rappa hjelmen til en kammerat i sommer, så han fikk låne min en stund. og mens han lånte den var det en X5 med IF forsikring som kryssa veien forran han, noe som endte i at han traff rett i sia i ca 50kmh og blei kasta over pansret, og litt bortover bakken. sykkern blei kondemnert, så etter LANG tid fikk han en takst på ca 16 000 (var mopped!) sykkern var kjøpt for ca 23 000 sommern før og var i ganske grei stand. og i forrhold til det lignendes sykkler lå på var det latterlig lavt egentlig. men angående hjelmen, så mente takstmannen at den ikke hadde vært i bakken, og at det ikke var behov for å bytte den ut. men alle så tydeligt at den hadde vært i bakken! har nå krangla med de i et halvt år, og alle jeg har snakka med har vært noen komplette idioter! virker ikke som det er noen der som kan noenting om MC..
må foresten få med prisen de ga meg for å forsikre en 05mod Aprilia RS125 på meg (17 år) med fullkasko. blei vel 15 000
synes det er ganske drøyt..
må foresten få med prisen de ga meg for å forsikre en 05mod Aprilia RS125 på meg (17 år) med fullkasko. blei vel 15 000

#7 i 125GP
Honda RS125R
Honda RS125R
- Asfaltkongen
Kan et selskap kreve at man er totalkunde for å at man skal kunne ansvarsforsikre et kjøretøy?
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
- Cheron
- MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Nei, men det er ønskelig... Men at de kan kreve det? Nei..Asfaltkongen wrote:Kan et selskap kreve at man er totalkunde for å at man skal kunne ansvarsforsikre et kjøretøy?
Jeg holder meg her:
Mc-forumet.no OG Mcsiden.no... Problemet er???
Bloggene mine:
http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?t=674
http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?t=865
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=7274
Mc-forumet.no OG Mcsiden.no... Problemet er???
Bloggene mine:
http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?t=674
http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?t=865
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=7274