Hvordan bli trygg igjen?
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08
-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Ah, endelig
en som forstår meg. Begynte å lure på om jeg og Banditbiker var begynt med tungetale 

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jeg var også utsatt for en ulykke 4 år tilbake. Kjørte min mc på vei til skolen. Det var kø og jeg la meg i motsatt fil og kjørte forbi, ingen biler imot. Hadde dårlig tid som vanlig (Dumme meg, akkurat DET har jeg lært
Så lå nok nærmere 70 forbi køen. Lenger foran var det en bensinstasjon på høyre side, jeg lå i venstre fil mens det som sagt var kø i høyre. Stod en lastebil foran utgangen av bensinstasjonen (akkurat som vi har lært på kjøreskolen lager lastebiler større blindsone, men det glemte seff jeg) Jeg trodde det var bil foran utskjørselen, men det som hadde skjedd var at lastebilsjåføren hadde vinket frem en kar som skulle ut i mitt kjørefelt og kjøre i motsatt retning av meg (grunnet jeg lå i "feil" felt) så det som skjedde var at jeg rakk å bremse ca. 5 km/t og traff han vinkelrett på siden av panseret, han sa etterpå at han så meg fly over og skalle i panseret (takk for hjelm 
Slapp relativt uskadet ifra, gikk på krykker i 1 mnd's tid bare.
Sykkelen ble totalvraket sammen med diverse annet utstyr
Det gikk vel et års tid før jeg fikk mulighet til å sette meg på sykkelen igjen da iform av lånt sykkel. Merket jeg var litt stivere enn sist, men tok det pent noen kjøreturer den sommeren og merket fort at jeg ble tryggere, selvom jeg egentlig aldri fikk "den store skjelven" (kanskje jeg var heldig)
Men det jeg mener er greia, er at du må få tatt deg noen turer, kanskje helst alene slik at du kan kjøre skikkelig i ditt eget tempo... kjør gjerne i 30km/t gjennom svingene i starten om du føler for det, stopp, ta en pause når du føler deg "stresset" og kjøre videre igjen når du føler deg bedre, stort sett som de andre har sagt her. Kjøregård/kurs osv. er helt sikkert veldig bra. Hovedsaken er at du må ta det i ditt eget tempo... men viktig å huske at du sikkert ikke blir tryggere uten å prøve litt =)
Jeg har troen på at du blir trygg igjen, og at du kommer ut av det hele litt klokere
Stå på =)
Forresten : http://mc-forumet.no/viewtopic.php?t=1607 (hvis noen har lik sykkel =)

Slapp relativt uskadet ifra, gikk på krykker i 1 mnd's tid bare.
Sykkelen ble totalvraket sammen med diverse annet utstyr

Det gikk vel et års tid før jeg fikk mulighet til å sette meg på sykkelen igjen da iform av lånt sykkel. Merket jeg var litt stivere enn sist, men tok det pent noen kjøreturer den sommeren og merket fort at jeg ble tryggere, selvom jeg egentlig aldri fikk "den store skjelven" (kanskje jeg var heldig)
Men det jeg mener er greia, er at du må få tatt deg noen turer, kanskje helst alene slik at du kan kjøre skikkelig i ditt eget tempo... kjør gjerne i 30km/t gjennom svingene i starten om du føler for det, stopp, ta en pause når du føler deg "stresset" og kjøre videre igjen når du føler deg bedre, stort sett som de andre har sagt her. Kjøregård/kurs osv. er helt sikkert veldig bra. Hovedsaken er at du må ta det i ditt eget tempo... men viktig å huske at du sikkert ikke blir tryggere uten å prøve litt =)
Jeg har troen på at du blir trygg igjen, og at du kommer ut av det hele litt klokere

Stå på =)
Forresten : http://mc-forumet.no/viewtopic.php?t=1607 (hvis noen har lik sykkel =)