Her må det bli need-for-speed som blir det avgjørendee30 tic wrote: som nevnt i første tråd, kunne jeg tenkt meg en ninja 600 feks. eller noe i den duren. VFR som en linket til over her så også ut som en veldig kjekk sykkel.
forsikringsummen er jeg trygg på skal bli noenlunde ok ettersom jeg er totalkunde, god bonus, garasje osv.
hadde satt pris på å blitt opplyst om sykler man burde styre unna pga kvalitet, høye delepriser etc.
angående bmw'en som er linket til ovenfår.. liker ikke helt utseendet dessverre, for alt jeg vet er det kjempesykkler. og om di har kjøre glede som bmw med fire jul burde det være bra

Hvis du lurer på vfr vs. ninja 600 har du vel peila deg inn på noe ganske sporty. Du bør tenke gjennom hva du vil ha, R vs. sporty tourer? Anyway; har aldri hørt et negativt ord om vfr'en, bortsett fra v-tec systemet som noen synes gir litt «oppstykket» motorkarakteristikk. Hvis du likevel er i sport-touring-segmentet vil jeg også anbefale Suzuki sv1000. Den er ikke like «bankers» som vfr'en, men har med sin smale v2 markfrigang som ingen av de andre R4-kompisene i klassen kan måle seg med. Og den har, som vfr'en, en «sporty» geometri med clip-on styre osv. Du bør tygge litt på hvaslags motor du vil ha, R4, V4 eller V2. Min sv m. v2 brøler seg gjennom uansett hva jeg gjør av dumheter i svinger osv. Lyden og draget er uslåelig. Men jeg kan godt tenke meg at det er morsommere og mer utfordrende å tyne en R4 600 på svingete vei. Dog tror jeg det blir litt pinglete om du skal ha noen bakpå. Osv. osv. Mye som spiller inn. Bare husk en ting og det er at i etterkant vil fornuften din innrette seg slik at valget du tok fremstår som riktig, uansett. Det er bare følelsene som vil kunne gi deg en baksmell. Så hvis du gir dem godt spillerom i forkant, så blir det bra etterpå også

Når det gjelder delepriser og kvalitet, i praksis er det ofte kapasiteten og kompetansen på verkstedet du bruker som er avgjørende. Hvis de ikke har tid til å skru på ukesvis hjelper det lite om delene er billige og kommer på dagen når de først er bestilt. Det må du finne fram til uansett hviklet merke du kjøper.