Halvhøye støvler?
-
- MC: Ducati Monster S2R 800
Re: Halvhøye støvler?
Jeg kommer nok til å ta sjansen på posten, det er jo det de jobber med, så det går vel helst greit - og myyye billigere.
Har de noen av disse greiene på Liertoppen? Hvilken butikk er det?
Har de noen av disse greiene på Liertoppen? Hvilken butikk er det?
Vet ikke om de har noe av dette på liertoppen, men når jeg var innom der i sommer hadde de ganske mye fint til en snill pris. Husker ikke hva butikken heter
men den ligger i selve senteret 

-
Be avsender oppgi verdien på varene, og ikke frakten på tolldokumentet, så slipper man moms på frakten.
Posten tar vel nå 150 kr pluss moms for å fikse momskravet. Da kommer pakken i oppkrav på momsbeløpet og gebyret.
Har fått tilsendt 100 pakker fra USA siste årene, alt med US Postal Service. INGEN har forsvunnet på veien, og de færreste har hatt trackingnummer.
Posten tar vel nå 150 kr pluss moms for å fikse momskravet. Da kommer pakken i oppkrav på momsbeløpet og gebyret.
Har fått tilsendt 100 pakker fra USA siste årene, alt med US Postal Service. INGEN har forsvunnet på veien, og de færreste har hatt trackingnummer.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
Hvordan skal jeg be de om det? jeg er ikke akkurat så veldig flink i engelsk :oops:
-
Takk til Den Røde Fare - godt å ha ringrever som hjelper til! Satser på posten, altså. Betalte du noe toll/tull utover moms hvis du kjøpte klær/sko?
Kanskje butikken kan gjøre det hvis vi spør, kanskje ikke - verdt et forsøk.
Hvis det finnes et kommentarfelt underveis i bestillingsprosessen, eller pr telefon, kan man prøve noe sånt: "please leave the amount for shipping out of the documents for custom clearance - wouldn't want to pay local (heavy) taxes for more than the item itself"
Jeg skjønner mer og mer hvorfor damene er så glad i shopping - det dreier seg bare om å lete etter noe man virkelig gleder seg til å få!
Kanskje butikken kan gjøre det hvis vi spør, kanskje ikke - verdt et forsøk.
Hvis det finnes et kommentarfelt underveis i bestillingsprosessen, eller pr telefon, kan man prøve noe sånt: "please leave the amount for shipping out of the documents for custom clearance - wouldn't want to pay local (heavy) taxes for more than the item itself"
Jeg skjønner mer og mer hvorfor damene er så glad i shopping - det dreier seg bare om å lete etter noe man virkelig gleder seg til å få!
-
Jeg pleier å skrive "Please do not include shipping when stating value at the customs form" i kommentarfeltet når jeg betaler med PayPal.
Har bare betalt moms og avgifter, aldri noe tollgreier på verken klær, sko eller deler.
Har bare betalt moms og avgifter, aldri noe tollgreier på verken klær, sko eller deler.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
takk så mye 

-
takker, bukker, neier, snur oss omkring
og alle barna gleder seg, gleder seg
tra la la
og alle barna gleder seg, gleder seg
tra la la
-
Dette er hva tollvesenet svarte:
Hei
På jakken må du regne med 10,7 % toll som regnes av fakturasum og av frakt før momsen tilkommer. Støvler er tollfritt uansett, slik at det på de tilkommer kun 25 % moms av fakturasum og av frakt.
Med vennlig hilsen
Tollregion Oslo og Akershus
Infosenteret
Telefon 03012
E-post: oslo@toll.no
Web: http://www.toll.no
Klartekst det, men ikke umulig at de bommer i blandt eller ikke gidder å sjekke ut og inn. Går det så går det.
Hei
På jakken må du regne med 10,7 % toll som regnes av fakturasum og av frakt før momsen tilkommer. Støvler er tollfritt uansett, slik at det på de tilkommer kun 25 % moms av fakturasum og av frakt.
Med vennlig hilsen
Tollregion Oslo og Akershus
Infosenteret
Telefon 03012
E-post: oslo@toll.no
Web: http://www.toll.no
Klartekst det, men ikke umulig at de bommer i blandt eller ikke gidder å sjekke ut og inn. Går det så går det.
ok. Takk.
Høres bra ut
Høres bra ut

-
Litt frem og tilbake, Kneedraggers hadde ikke begge varene inne og det var ikke bare-bare å vente på dem heller. Det skulle de ha forskuddsbetalt for.
Har nettopp gjennomført kjøpet hos Mawonline.com. 10-15% billigere og veldig ok på telefonen. Måtte få meg PayPal først, litt knotete, men det gikk fint.
Par-tre uker tålmodighet så er postkassen full, håper jeg.
Har nettopp gjennomført kjøpet hos Mawonline.com. 10-15% billigere og veldig ok på telefonen. Måtte få meg PayPal først, litt knotete, men det gikk fint.
Par-tre uker tålmodighet så er postkassen full, håper jeg.
-
Nærmere seks uker tok det, men i dag kom de,
Thor 50/50
Bedre beskyttelse enn det ser ut til på bilder.
Vanntette.
Gode å gå i.
Lette.
Happy!
Thor 50/50
Bedre beskyttelse enn det ser ut til på bilder.
Vanntette.
Gode å gå i.
Lette.
Happy!