Da fikk jeg endelig muligheten til årets første tur rundt "øynå" (Karmøy).
Sol, 5grader og stillt men alene. Ingen andre

Rett nok er det mye teori og svada ute og går når det gjelder olje, men er det "farlig" å la sykkelen stå med fjorårets olje over vinteren? Dette snakket med at "grumset virvles opp" når en starter motoren etter noen måneder er vel også litt på kanten.RH racing wrote:er det kaldt der den lagres vil oljen da blande inn vann/kondens i oljen og klumpe seg...
gammel, forurenset olje inneholder stoffer som kan gjøre at motoren korroderer innvendig. Om denne korrosjonen har noe betydning vet jeg ikke, men det er jo mindre skadelig å la motoren stå med ny olje over vinteren.leifindr wrote: Rett nok er det mye teori og svada ute og går når det gjelder olje, men er det "farlig" å la sykkelen stå med fjorårets olje over vinteren? Dette snakket med at "grumset virvles opp" når en starter motoren etter noen måneder er vel også litt på kanten.
Selv begynner jeg alltid sesongen med å starte opp, la motoren bli varm, tappe av fjorårets olje og fylle på ny. Selvfølgelig skifter jeg oljefilter samtidig. Tror ikke sykkelen min tar skade av det. Eller tar jeg feil?
Ja, det er nå stort sett kjørbart her året rundt. Men, vi skal ikke legge inn en søknad om at de skal slutte å salte da?Pizzafordi wrote:flytt til stavanger i år begynte sesongen i december, november var det glatt mesteparten av tiden men så forsvandt det, snødde litt på fredag og holdt seg til lørdag, men var kjørbart på søndag. Statens vegvesen er litt sent ute med å legge ut bane kjegler.