Årets første tur

Prat om tung MC.
jhhweb
MC: Yamaha FJ-1200

Re: årets første tur

Post by jhhweb »

Herlig!!! \:D/
Da fikk jeg endelig muligheten til årets første tur rundt "øynå" (Karmøy).
Sol, 5grader og stillt men alene. Ingen andre :o
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

sto opp idag og så masse sol ute og tenkte på å ta en bitteliten tur men ombestemte meg ganske fort nåj jeg åpnet vinduet... brrr kaldt :(
1.3.1.2
gt-r

Post by gt-r »

Min nye mørke R1 fikk seg en times tur i bilen fra butikk til garasjen.
får faktisk mindre abstinenser av og slutte med røyking( som holder på med ) enn og stå og se på forelskelsen som ikke kan brukes ennå...hadde jeg bare hatt reise tv\dvd hadde jeg sikkert satt på fjordårets MotoGp i snuten på sykkelen :)

Gleder meg til den sosiale og egoistiske sesongen :D
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
leifindr
MC: Suzuki DL650 V-Strom 2006

Post by leifindr »

RH racing wrote:er det kaldt der den lagres vil oljen da blande inn vann/kondens i oljen og klumpe seg...
Rett nok er det mye teori og svada ute og går når det gjelder olje, men er det "farlig" å la sykkelen stå med fjorårets olje over vinteren? Dette snakket med at "grumset virvles opp" når en starter motoren etter noen måneder er vel også litt på kanten.

Selv begynner jeg alltid sesongen med å starte opp, la motoren bli varm, tappe av fjorårets olje og fylle på ny. Selvfølgelig skifter jeg oljefilter samtidig. Tror ikke sykkelen min tar skade av det. Eller tar jeg feil?
R6-freak
MC: Ingen

Post by R6-freak »

Masse snø å 7minus her i Trondheim :? :evil:
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

leifindr wrote: Rett nok er det mye teori og svada ute og går når det gjelder olje, men er det "farlig" å la sykkelen stå med fjorårets olje over vinteren? Dette snakket med at "grumset virvles opp" når en starter motoren etter noen måneder er vel også litt på kanten.

Selv begynner jeg alltid sesongen med å starte opp, la motoren bli varm, tappe av fjorårets olje og fylle på ny. Selvfølgelig skifter jeg oljefilter samtidig. Tror ikke sykkelen min tar skade av det. Eller tar jeg feil?
gammel, forurenset olje inneholder stoffer som kan gjøre at motoren korroderer innvendig. Om denne korrosjonen har noe betydning vet jeg ikke, men det er jo mindre skadelig å la motoren stå med ny olje over vinteren.
Det er en vurdering man må gjøre f.eks ut fra hvor lenge man har kjørt på den gamle oljen. Selv har jeg ikke tenkt å bytte olje i år, den gikk så lite ifjor at oljen holder et år til.

Når det gjelder kjøring på vinteren lar jeg det være, ser ingen grunn til å ta ut sykkel før saltingen av veiene er avsluttet.
thomand
MC: 07 Kawa Z750

Post by thomand »

Måtte ha en tur rundt boligfeltet for et par dager siden. Nå MÅ den hersens våren komme.
Image
Pizzafordi
MC: Yamaha Yzf 600 Thundercat
Endelig kjøpt egen mc
Så blir det oppkjøring kansje mars, så jippi, brain trottle

Post by Pizzafordi »

flytt til stavanger i år begynte sesongen i december, november var det glatt mesteparten av tiden men så forsvandt det, snødde litt på fredag og holdt seg til lørdag, men var kjørbart på søndag. Statens vegvesen er litt sent ute med å legge ut bane kjegler.
Kilamor
MC: Suzuki GSXR 750 K6

Post by Kilamor »

og eg som trur når eg ser overskrifter som det her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=515818 at det ikke e vårtegn å spore søraførr heller..

E iallefall ikke det her i trondheim, men det blir ;-)
#Suzuki GSXR 750, K6
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Pizzafordi wrote:flytt til stavanger i år begynte sesongen i december, november var det glatt mesteparten av tiden men så forsvandt det, snødde litt på fredag og holdt seg til lørdag, men var kjørbart på søndag. Statens vegvesen er litt sent ute med å legge ut bane kjegler.
Ja, det er nå stort sett kjørbart her året rundt. Men, vi skal ikke legge inn en søknad om at de skal slutte å salte da?

7 grader å saltbilen kjører. Ga meg i november, da var jeg lei av å komme grå på jobb. Ble jo skitten av å ta av meg kjøredressen og sykkelen så i hvertfall ikke rød ut...

Starter opp igjen så snart de sakker av med saltinga. Har så langt kun hatt en trøstetur rundt kvartalet :smt022
thomand
MC: 07 Kawa Z750

Post by thomand »

Knallfint i dag. Sol og 14 av de varme. Gikk hjem kl 11.30 og tok meg en 8-9 mil på Zen. Ubeskrivelig deilig. (Og et par mil på to-hjulingen uten motor ble det også tid til)

:)
Image
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Post by Carlsberg »

jipppi, vært ute og kjørt for første gang i år i dag.. midt på dagen, kl 13-14, i fint vær i sandefjord. Det var skikkelig herlig, gleder meg som en unge utover nå. Dette blir min første sesong :D 8) :D
Image
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

i morgen skal jeg sette batteriet på plass og ta meg en kjapp tur :)

forutsatt at været er bra da :)

Monterer på ny slip-on som jeg fikk i posten idag i samma slengen :)
1.3.1.2
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Dere skal prise dere lykkelige altså! Her har vi en bratt bakke ned til veien, og den er totalt islagt, men litt grus oppå!
Livsfarlig å gå på, og to hjul er ingen god idè!
I dag skled faktisk bilen sidelengs etter at jeg hadde parkert! Trodde jeg skulle kræsje i frode sin bil, men den skled heldigvis ikke så langt!

Men det er ikke noe moro!

Er et eller annet rør som står og lekker vann opp av bakken, som deretter renner nedover bakken og fryser til is.. I tillegg ligger vi i skyggen, så den isen kommer jo ALDRI til å bli borte!!!!!!

Jeg bare trygler og ber om at den er borte før 1. mai! Hvis ikke blir det ishakke-party!!! :twisted:
Death Is The Road To Awe.
borsting
MC: KTM 380 exc 2001

Post by borsting »

Har ikke kjørt sykkel ennda i 2008, men var å henta min nye sykkel (KTM) sokm jeg postet tidligere, og kjørte den hjem fra selger til meg selv rett før hjul :P
Det var interesant..
1. Motorkrafta var litt mere enn jeg var vannt med (vannt til moped og lett mc)
2. Helt utslitt bakdekk, spøla ut av vært kryss i byen (fordi jeg måtte gi gass i og med at jeg var redd for å kvele den (ja jeg klarte ikke å kickstarte sykkeln med det første da jeg kjøpte den) å da hadde jeg så og si stått parkert i et kryss i byen..
3. Har aldri kjørt cross/motard
4. var under 0 grader
5. jeg var idiot og kjørte i joggebukse som var for kort til meg (halve foten var liksom "naken")

Har aldri vært så redd før, menn jeg var desperat og ville ha sykkelen fort som smør :)
Post Reply