Page 2 of 3
Re: Power commander III usb
Posted: 16 Mar 2008 14:30
by Fantomet
Jo større kubikk, jo mer utbytte av eksos.
Re: Power commander III usb
Posted: 16 Mar 2008 16:55
by f2dog
Fantomet wrote:8-10hk? Neppe. Alle sier mellom 20-30.
He-He...
Skal du ha den effektøkningen må du inn med modding av luftinntak,hvassere kammer,helanlegg, osv...
Da er det billigere å kjøpe lysgass...
Re: Power commander III usb
Posted: 16 Mar 2008 16:57
by FV
f2dog wrote:Fantomet wrote:8-10hk? Neppe. Alle sier mellom 20-30.
He-He...
Skal du ha den effektøkningen må du inn med modding av luftinntak,hvassere kammer,helanlegg, osv...
Da er det billigere å kjøpe lysgass...
Evt kjøpe seg en Hayabusa

Re: Power commander III usb
Posted: 16 Mar 2008 23:26
by Fantomet
Tssss snakkes! Jeg har en 1200. ikke 400.
Re: Power commander III usb
Posted: 17 Mar 2008 00:30
by Gixxerman
10-12% økning kan man regne med og få til, men det er mange som får under dette også.
(helanlegg, filter og PC + justering i benk)
Re: Power commander III usb
Posted: 17 Mar 2008 07:31
by mekkern
kan jo skrive 50hk+ på boxen m tusj hvis det føles bedre da...
dette er ikke det samme som å chippe en nedtuna turbodiesel....

Re: Power commander III usb
Posted: 17 Mar 2008 09:47
by f2dog
Så et oppsett fra superbike med bigcc-racing,hvor det var montert yoshi-carbiser,sportsfilter og modding av luftbox.
Dette var gjort på en B-king ,som har et stort potensiale,og BigCC er absolutt eksperter.
De klarte å øke effekten med litt over 10 hester,og var godt fornøyd med det..
http://img153.imageshack.us/my.php?imag ... no2pe9.jpg
Re: Power commander III usb
Posted: 17 Mar 2008 09:49
by f2dog
De klarte forresten 186mph(300kmh) på 5 gir....
Re: Power commander III usb
Posted: 17 Mar 2008 19:55
by gt-r
angrer nesten litt på at jeg handlet pcIII og k&n luftfilter, synes sykkelen gåe syykt godt fra før
men slip-on blir bra uansett pga lyden og utseende
Re: Power commander III usb
Posted: 17 Mar 2008 19:58
by gt-r
f2dog wrote:I siste superbike ble R1 målt til (på bakhjulet) 163.24 hk ved 12373 rpm og dreiemoment 104.81nm v 9696 rpm.
Jeg vil tippe at du bør kunne regne med en økning på 8-10hk med oppsettet ditt + at du bør få løftet kraften mellom 4000-7000 rpm,da R1 er svak i dette registeret.
hvordan er disse tallenene kontra cbr1000r og gsxr1000 ? bare nygjerrig
Re: Power commander III usb
Posted: 17 Mar 2008 20:30
by Muffinman
Økningen i toppeffekten er for min del nesten uinteressant på en sykkel som allerede har såpass mye effekt. Å kunne ta ut 10-20 hester mer enn originalt i mellomregisteret er det som virkelig kjennes. Slik sett er det veldig fornuftig å få tunet sykkelen i benk så man får hentet ut kreftene hvor de kjennes mest. Rumpe-dynoen er ikke akkurat noe presisjonsinstrument....
Men jeg ville kjørt mer enn 1000km før jeg fikk dette gjort. Motor og gear trenger mye mer for å "løsne" skikkelig, kanskje ender du opp med en sykkel som ikke er optimalt justert når den har gått seg til. Jeg skal ikke komme med noen fasit, men jeg ville ihvertfall kjørt 4-5000 km før justeringen.

Re: Power commander III usb
Posted: 17 Mar 2008 20:43
by RockeRolf
Dem som har nevnt +20-30 hester vha. luftfilter, åpent anlegg, og PCIII har overhodet ikke begrep om hva de snakker om.
Uansett om det er snakk om på topp eller i mellomregister.
På en av dagens 1000R et til og med +10 resultatet av en meeeget godt utført jobb som fordrer mer enn en tur innom nærmeste dynobenk på vanlig timesbetaling.
Sjekk dynokurver som ligger på nettet eller i engelske blader, så vil dere skjønne hva det dreier seg om. Det er "glatting" av kurver det er snakk om. Et litt bredere og mer anvendelig register og eliminering av den dipen som finnes rundt 3500-5500 rpm. pga. EURO 3 og testmønstret syklene må igjennom for å godkjenne kravene.
Re: Power commander III usb
Posted: 17 Mar 2008 22:59
by f2dog
Godt sagt

Re: Power commander III usb
Posted: 17 Mar 2008 23:02
by f2dog
gt-r wrote:f2dog wrote:I siste superbike ble R1 målt til (på bakhjulet) 163.24 hk ved 12373 rpm og dreiemoment 104.81nm v 9696 rpm.
Jeg vil tippe at du bør kunne regne med en økning på 8-10hk med oppsettet ditt + at du bør få løftet kraften mellom 4000-7000 rpm,da R1 er svak i dette registeret.
hvordan er disse tallenene kontra cbr1000r og gsxr1000 ? bare nygjerrig
He-He..
B-kingen river skinnet av pølsa opp til 200 ,og da er det bare å klamre seg fast.
Den har raskere aks enn de overnevnte ,men tviler på at det betyr noe særlig i det virkelige liv..
Har også en gixxer 1000 k7 ,og den ville nok lagt b-kingen i røyk i første sving..

Re: Power commander III usb
Posted: 18 Mar 2008 22:16
by Gixxerman
RockeRolf wrote:Dem som har nevnt +20-30 hester vha. luftfilter, åpent anlegg, og PCIII har overhodet ikke begrep om hva de snakker om.
Uansett om det er snakk om på topp eller i mellomregister.
På en av dagens 1000R et til og med +10 resultatet av en meeeget godt utført jobb som fordrer mer enn en tur innom nærmeste dynobenk på vanlig timesbetaling.
Sjekk dynokurver som ligger på nettet eller i engelske blader, så vil dere skjønne hva det dreier seg om. Det er "glatting" av kurver det er snakk om. Et litt bredere og mer anvendelig register og eliminering av den dipen som finnes rundt 3500-5500 rpm. pga. EURO 3 og testmønstret syklene må igjennom for å godkjenne kravene.
Jeg fikk 14 bakhjulshester ekstra på gsxr750'n jeg hadde.
Akrapovic full race
DNA Filter
Powercommander
Justering i benk
Hadde 120 bakhjulshester og endte opp med 134. Det skulle vel tilsi de 10-12% som jeg skrev før. Dette temaet har vært oppe ørten ganger før på bike.no-forumet, og ekspertisen der hevder det samme.
På en 1000R så er det ikke en meeeget godt utført jobb om man får 10 hester til på hjulet.
La oss si at den har 160 på hjulet originalt, for å ta et ca. tall. Da bør det være sannsynlig og forvente 175-180 bakhjulshester, rundt der en plass. Ja, det er da en bra jobb, men ikke noe helt sykt eksepsjonelt.
Det skal jo sies at det bør gjøres på samme benken, og under samme forhold.