Forresten, lurer på om ikke disse båtene er åpne

Takk!O_o wrote:Flott båt
Hvor mange HK har den, hvor fort går den, og hvor mye drivstoff bruker den?
Jo det mener jeg blir riktig , man trenger ikke like mange Kw eller HK på en dieselmotor som på en bensinmotor for å oppnå like mye kraft Nm.O_o wrote:
Er det ikke mer energi per liter for diesel enn bensin, eller?
Jeg tenkte mer på kraft/moment (Nm) , men det er sikkert riktig som du sierBaron von Waffel wrote:Jeg er ikke så sikker på om det er mer energi i diesel enn i bensin pr. liter. Men dieselmotorer utnytter energien i drivstoffet mye bedre enn bensinmotorer gjør. Dette er litt av grunnen til at dieselbiler trenger tilleggsvarmeapparater. Det er mindre energi til overs.
Var egentlig det jeg tenkte på; at motorene klarer å utnytte mer energi fra dieselen. Det er jo det som betyr noe for driftskostnaden.Baron von Waffel wrote:Jeg er ikke så sikker på om det er mer energi i diesel enn i bensin pr. liter. Men dieselmotorer utnytter energien i drivstoffet mye bedre enn bensinmotorer gjør. Dette er litt av grunnen til at dieselbiler trenger tilleggsvarmeapparater. Det er mindre energi til overs.
Den så jo morsom utNybegynneren wrote:Da er god båten bestilthttp://images.google.no/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dno
den som leiter, den finnerO_o wrote:Hvor stor er den?
Fra årsskifte 2004-2005 har Glomma Båt vokst frem som en solid og fremtidsrettet bedrift. Skaar Båtbyggeri, Båtspesialisten, Modal Båtservice og ikke minst Stormway er noe av det som finnes i porteføljen til Glomma Båt AS. Skaar er båtbyggere i sjette generasjon og Stormway båtene er et utspring fra tidligere Hydrolift, så det dreier seg om dyktige medarbeider og gode produkter. .Baron von Waffel wrote:Og hvem produserer og forhandler den?