Page 2 of 2

Re: KORROSJON på fothvilere og metallring rundt tanklokk

Posted: 01 Apr 2008 20:34
by dajne1
Hei kjøp Ferromax. Gå inn på http://www.norsk-kjemikal-teknikk.com. Det kan man pensle på det meste av metall. . Dette er et middel som trenger godt inn og innprignerer metallet. Ikke tenk at sykkelen er ødelagt bare du får litt rust på den. Det finns så mye man kan gjøre både for å få bort rust og senere behandling.
Metall må behandles på en eller annen måte med jevne mellomrom.

Re: KORROSJON på fothvilere og metallring rundt tanklokk

Posted: 01 Apr 2008 20:47
by dajne1
Må bare si en ting til, dette er vel et kjent problem for alle som driver med bil og mc. Man kan vel ikke klage på produsenten for dette. Det er jo begrenset hvordan fabrikken kan gå god for dette og hva de skal ha med av advarsler i instruksjonsboka. Ville heller brukt energien min på å finne ut hvordan du kan behandle dette og unngå at dette skal skje igjen. For visst du bare skal leve på garanti fra forhandler kommer rusten garantert fort tilbake.

Re: KORROSJON på fothvilere og metallring rundt tanklokk

Posted: 23 Apr 2008 23:34
by IImilleniumII
Kan legge til at så lenge betongen ikke inneholder vann så er det jo 0 problem å lagre den på ett betonggulv. Jeg har selv gjort det og har ikke hatt problemer. Betongen den ble lagret på er ca 15 år og det er forholdsvis lite/ikke noe vann som kommer inn til gulvet. Kan se for meg at dette er ett spesielt stort problem hvis betongen er forholdsvis ny da den inneholder mye vann. For hvert år som går så blir det prosentvis mindre vann, det går mange år før den er nesten tørr. Hvis man skal bruke plast under så er det viktig at dette er en plast som ikke "puster". Hvis du går å kjøper en rull, be om en som ikke er diffusjonsåpen :) Hvis du også sørger for at sykkelen er litt tørr så er du 99% sikret.

Re: KORROSJON på fothvilere og metallring rundt tanklokk

Posted: 25 Apr 2008 00:06
by adoniz
Betonggulv vil alltid inneholde fuktighet! Iallefall om det er i kjeller etc..

En sykkelpresenning budre vært laget i et diffusjonsåpent materiale. Om jeg på død og liv (Ser egentlig ikke vitsen med det) skulle dekket over sykkelen min med noe, tror jeg at jeg ville valgt noe tilsvarende Dupont Tyvek eller link. Det er en duk som brukes som vind-, og fuktsperre på hus. Men den er diffusjonsåpen den ene veien, altså fukten slipper UT av huset, men ikke inn..

Hva er galt med å få litt støv på sykkelen iløpet av vinteren da?

Ser dette på båtmotorer, snøscootere og sykkler over allt. Folk pakker dem inn i presenninger og anne plastik uten å forstå at de gjør motoren sin vondt ved å gjøre dette.

Ang GSR, er ikke tanklokket i eloksert aluminium? Rart at de har brukt et materiale som faktisk ruster..