Nå har vi begynt på noe som er helt utenfor emnet, men jeg tar sjansen på å forsette litt til. De som har noe å komme med i forhold til VFR/CBR kan selvfølgelig fortsette å spytte det ut.
Diskusjonen vi holder på med er forøvrig litt tullete etter min mening så jeg skal forsøke å ikke helle så veldig mye mer bensin på bålet enn nødvendig.
Jeg kom over denne pressemeldingen fra Kellox. Den siterer resultatene fra en test, men sier ikke noe om hvem som utførte den. Er det noen her som vet noe?
http://www.mototema.no/MC/MCMain.htm
I en annen test gjort av Motorcycle Online Staff, på peker de (som andre også har skrevet) at CBR er det første som treffer bakken med forvilerene. Etter min mening (og MOS') er dette dog noe man kan rette på dersom man jevnlig bruker sykkelen på en slik ekstrem måte.
http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/01600/
Generelt tror jeg at Honda tidligere har forsøkt å tiltrekke seg to typer kjøpere. Sittestillingen har alltid vært noe mindre aggresiv enn enkelte andre i klassen, det er satset på et "godt" sete for passasjer, vekten har kanskje vært et par kilo høyere en den hos de letteste o.l. Det betyr likevel ikke at modellen fortjener en annen betegnelse enn andre sykler. Effekt og kjøreegenskaper er svært like på disse syklene. Naturligvis vil man merke forskjeller i hvordan de oppfører seg, men både bane og landeveistester gjort av erfarne test sjåfører viser at det ikke skiller mye.
Det er veldig mange subjektive meninger om sykler og smaken er som Korea, delt. Enige blir vi aldri, men for de som ikke har erfaring med "de fire store", vil det ikke skade å ta en liten prøvetur med flere av de før man kommer med alt for bastante konklusjoner.
