Laser måling på MC

Prat om tung MC.
Kli

Re: Laser måling på MC

Post by Kli »

Trist at du har mista lappen!

For de av dere som ikke så TV 2 nyhetene i dag så er det en omfattende aksjon i gang i hele Europa for å ta fartssyndere. Den aksjonen er Norge med på og skal vare i en uke.
Så folkens det er all grunn til å være ekstra forsiktig på gassen en drøy uke. Det virket som at dette var noe de kom til å gjøre hver vår!

Nu er det Ikke bare å speide etter en luring i grøftekantene for de hadde faktisk laget et hull i en melkerampe som stod langs veien, hvor på de hadde dytta laseren gjennom for å måle :-k
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Var kanskje dårlig formulert, lett å tolke på den måten. Men folk for ta sine egne valg!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
tshansen

Post by tshansen »

Kli wrote:Trist at du har mista lappen!

For de av dere som ikke så TV 2 nyhetene i dag så er det en omfattende aksjon i gang i hele Europa for å ta fartssyndere. Den aksjonen er Norge med på og skal vare i en uke.
Så folkens det er all grunn til å være ekstra forsiktig på gassen en drøy uke. Det virket som at dette var noe de kom til å gjøre hver vår!

Nu er det Ikke bare å speide etter en luring i grøftekantene for de hadde faktisk laget et hull i en melkerampe som stod langs veien, hvor på de hadde dytta laseren gjennom for å måle :-k
Dette også syns jeg er helt feil!
Hvorfor i svarte helvete skal de være så utspekulert for å ta de som kjører litt over fartsgrensa! det er ikke akkurat sinnsyke mengder grisekjørere på norske veier. De fleste ligger 10 - 20 over! noe jeg mener er langt ifra utrygt i 80 sona. Selvfølgelig finnes der plasser hvor du lovlig kan kjøre 80 hvor det burde vært lavere fartsgrense, men du skjønner hva jeg mener!

Hva med å prioritere litt andre saker? Ta det som faktisk er tungt kriminelle og gjøre noe mere nyttig der!
Instagram
YouTube
MyRoute-app
lintho
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod

Post by lintho »

Politiet begynner å bli sneaky sneaky!
FV

Post by FV »

En kollega av meg mista samboeren sin på 22 år i januar i år. Vet du hvorfor Lord? Fordi et vogntog "bare" lå 20 km/t over fartsgrensa og kjørte på henne i et gangfelt.
Politiet gjør bare jobben sin. Jeg kjører selv over fartsgrensa, men det er vel fortjent at jeg mister lappen om jeg kjører 30 over i 50-sona?
Jeg er helt enig i at visse steder kan man tøye grensene litt lengre, men 50 soner er fredet.
tshansen

Post by tshansen »

Vet du. Jeg har sett, tatt i og hatt folk som har dødd, mens jeg har såtte å "trøstet" dem. Jeg vet akkurat hva 10 km/t kan gjøre til eller fra når det kommer til store kjøretøy!

Men jeg er fortsatt helt uenig i at det ikke skal gå an å ligge i 100 kmt i 80 sona når det er fine oversiktige veier.
Å at snuten skal sitte å gjemme seg med kammo klær og lignende for å ta "gjennomsnitts" fartsynderen på slike veier er helt latterlig for meg.

Bruk mere energi på å ta de som virkelig grisekjører og gjør veiene utrygge for oss! De såkalte spøkelses kjørerne osv.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
FV

Post by FV »

Hvordan skal de få stoppet dem om de ikke har en måling og ta dem på? Vi har regler her i landet, og politiet kan ikke skille mellom dem som bryter loven "litt" og de som bryter den "mye". Et lovbrudd er et lovbrudd, og det bør slås ned på likt. Jeg kommer vel selv til å bli offer for dette moralvåset jeg kommer med her, men da har jeg nok fortjent det.
tshansen

Post by tshansen »

Alle blir før eller siden tatt i fartsynding!

Dette kan diskuteres i lange baner, og vi har alle forskjellige meninger!
Det er fortsatt ulovlig å voldta jenter. hvorfor blir ikke dette slått hardere ned på?
Det er fortsatt ulovlig å kjøpe/selge narko, hvorfor blir ikke dette slått hardere ned på!?

Har du sett satsene de opperere med?

Jeg får mere i bot om jeg kjører på rødt lys, enn om jeg skam banker en på byen ei helg!
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

LordShaft wrote: Det er fortsatt ulovlig å kjøpe/selge narko, hvorfor blir ikke dette slått hardere ned på!?
Fordi det jobbes sterkt på mange fronter for å legalisere og ufarliggjøre narkotika, på samme måte som det jobbes sterkt for å ufarliggjøre det å kjøre for fort. Hva er for fort egentlig?
FV

Post by FV »

Jeg er helt enig i det du sier Lord, men å begynne å sammenligne voldtekt med fartssynding blir litt for drøyt. Vi har fartsgrenser, vi har lover, og så har vi faktisk en høyrehånd vi styrer rulla med. Satsene på bøtene er det fint lite vi kan gjøre med, farten på sykkelen er til tider litt lettere.
tshansen

Post by tshansen »

ja jeg sitter igrunn bare å ypper til litt stemning her jeg.... Er mange som sitter med forskjellige meninger og skal være veldig moralens voktere mens de igrunn gjør det stikk motsatte selv enn hva de skriver her inne.

Jeg mener nødvendigvis ikke alt det jeg lirer ut av meg.

Men ja :) Jeg kunne kranglet om dette i evigheter. "vi" blir aldri enige alikevell
Instagram
YouTube
MyRoute-app
FV

Post by FV »

Det er det som er det fine med dobbeltmoral; mister man den ene har man den andre igjen :lol:
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Jeg har aldri sagt og kommer aldri til å si at jeg aldri bryter fartsgrensene, for deg gjør jeg stadig.
men jeg kan love én ting, og det er at den dagen jeg blir tatt, så kunne det ikke falle meg inn å sitte på et forum og sutre over det og prøve og rømme fra fra det jeg har gjort ved å dytte ansvaret for mine egne handlinger over på politiet. Jeg vrir rulla selv, jeg vet hva jeg driver med og jeg tar en kalkulert risiko. Blir jeg tatt, ja da blir jeg tatt. Ferdig med det.
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Men er det ikke ganske gode data på det at om en blir tatt i fartskontroll så tar det ikke lange tiden før en er tilbake i samme gamle farten igjen da?

Da hjelper det ikke med kamokledde politifolk i buskene, da må det synlig politi til, for det har folk repsekt for. Folk kjører aldri så pent og pyntelig som når det er en politibil i nærheten......
FV

Post by FV »

Enig Alas, men føler du deg ikke litt tryggere etter at du har passèrt en politibil? Da er det jo laaaangt til neste.
Post Reply