Det jeg skriver går på det generelle som mange opplever med å blokkere bremsen foran og så gli over på siden i allefall om man svinger bittelitt. Det å gi full brems i sving er dømt til å gå galt, men det var ikke det jeg hadde til hensikt å kommentere. Jeg prøvde å komme med noen støttende ord til en stakkars mann som har vært uheldig, og dermed si at noe lignende har skjedd meg. Blokkering av hjul på MC er sjeldent heldig uansett hvordan det skjer, selv om det går an å "drifte" litt med baken om nødvendig.Mr.Hoppy wrote:Hvis jeg har lest riktig tror jeg trådstarter allerede hadde lagt sykkelen over og begynt svingen, og en plutselig forhjulsblokkering da tror jeg få av oss på forumet hadde kommet seg unna. selv de med mye erfaring. Det er alltid surt å gå i asfalten, men er glad for at det gikk såppass bra likevel.tHaWuLf wrote:Synd dette her Toriamos, men har opplevd lignende selv med forhjulsblokkering på vått føre hvor sykkelen har lagt seg over. Da er det bare å slippe bremsen og la sykkelen rette seg opp, for siden å hoppe på bremsen igjen når sykkelen har rettet seg opp igjen.
Rød pil til venstre.
- maelling
- Posts: 1403
- Joined: 12 Jul 2007 17:21
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
- Contact:
Re: Rød pil til venstre.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Re: Rød pil til venstre.
Ah jau, om man blokkerer forhjulet tar det en brøkdel av et sekund før sykkelen er på dyp vei ned i vinkel. Kan huske to ganger jeg har låst det under bremsing utenom på bane, og har heldigvis greid å slippe opp i tide hver gang, før nedlegget ble for stort.
Tror kanskje ikke jeg hadde klart det, hadde det ikke vært for øving på nødbrems på bane.
Tror kanskje ikke jeg hadde klart det, hadde det ikke vært for øving på nødbrems på bane.
- Småkjeltringen
- Posts: 916
- Joined: 26 Jul 2007 09:24
- MC: Zuzuki Bandit 600...
Drømmen er en R1 eller Fireblade.... - Location: Skedsmokorset...
Re: Rød pil til venstre.
Synd med sykkelen men godt det gikk bra med deg!!
Må si meg enig med lølle. Liker veldig godt måten du tok hendelsen på :smt023 Imponerende, positiv og voksen måte å takle en velt på!!
Hadde alle tenkt slik ville vi ha lært mye
Må si meg enig med lølle. Liker veldig godt måten du tok hendelsen på :smt023 Imponerende, positiv og voksen måte å takle en velt på!!
Hadde alle tenkt slik ville vi ha lært mye

Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......
Slemme jenter får det hele tiden..
Slemme jenter får det hele tiden..
Re: Rød pil til venstre.
Voksent gjort å skrive om det og "diskutere/dele" det med andre!
Godt det gikk bra med deg, og ikke alt for mye skade på en heldigvis gammel sykkel. Du får ta deg fri på fredagen du også så blir det langhelg på deg også
Mogens
Godt det gikk bra med deg, og ikke alt for mye skade på en heldigvis gammel sykkel. Du får ta deg fri på fredagen du også så blir det langhelg på deg også

Mogens
_____________________________________________
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09
Suzuki GR650 1984 mod.
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09

Suzuki GR650 1984 mod.