Verksted i bergen som legger om dekk!?
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Re: Verksted i bergen som legger om dekk!?
synes det er helt greit jeg...vrenger det av på et par minutter med plast fra plastkanne som beskyttelse på felgkanten...
Da er jeg genuint imponert, jeg brukte et par timer på å få av det gamle dekket og et par timer til for å få på det nye.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
etter mange banninger finner en til slutt teknikken... 
men måtte banne litt på cbr`n for de hadde presset på 170 dekk på max 140 felg...da var det trangt å få kanten av dekket inn i midten så en får vrengt den over ...den siste siden smetter du av med finga-samme med første på...bruke litt såpe..

men måtte banne litt på cbr`n for de hadde presset på 170 dekk på max 140 felg...da var det trangt å få kanten av dekket inn i midten så en får vrengt den over ...den siste siden smetter du av med finga-samme med første på...bruke litt såpe..
Såpe? Det forklarer saken, jeg brukte ikke såpe. Klarer du å legge om dekk uten å skade lakken på felgene?
- Atle ZX9R
- MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar ) - Location: Hornindal, S&Fj
Berre kopierar inn det eg har skrevet i en annen tråd om dekk....
Det som er viktig for å ikkje skade felgen er å ha nokre plankar (gerne med nokre gamle pledd e.l. på) under felgen mens ein driv og herjar og bruke "rim-protectors" slik at du ikkje skadar kanten på felgen.
Eg brukte denne metoden for å få laus hjulet frå felgen:
Ein bit frå ei lekt som eg kappa til, ein 2-4 til vektstang og ein traktor som motvekt
Han her brukar sånne "rim-protectors" som eg nevnte i forrige post:
Det som er typisk er at dei viser framdekket, bakdekket sit litt hardare...
Det som er viktig for å ikkje skade felgen er å ha nokre plankar (gerne med nokre gamle pledd e.l. på) under felgen mens ein driv og herjar og bruke "rim-protectors" slik at du ikkje skadar kanten på felgen.
Eg brukte denne metoden for å få laus hjulet frå felgen:
Ein bit frå ei lekt som eg kappa til, ein 2-4 til vektstang og ein traktor som motvekt

Han her brukar sånne "rim-protectors" som eg nevnte i forrige post:
Det som er typisk er at dei viser framdekket, bakdekket sit litt hardare...
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
- quantumduck
- MC: Hayabusa
Hvis de veit hva de driver med tar det 20 minutter, ergo veit de ikke det, ergo får du flere riper i felgen, runde hjulmuttere og kanskje hjul som sitter fast i sykkelen, kanskje ikke. Been there bought the T-shirt.LordShaft wrote: Jeg får dekka for 3000, da skjønner dere hvordan jeg syns det er jævlig drøyt å måtte bla opp 2540 kroner mer for at de skal gidde å knipe i sykkelen!
Det er et (var ihvertfall tidligere) "gjør det selv" verksted i møhlendalen. Skru av hjulet der og gå/få noen til å kjøre deg til kvikk mc, så går det sikkert bra.LordShaft wrote:Saken er den at jeg ikke har noen plass å sette sykkelen eller verktøy til å ta av felgene selv! Derfor trenger jeg plass jeg kan få demontere og montere i samme rennet!
Uansett; om du trenger bistand til verktøy, plass, skyss eller noen til å se på når du skrur av/på dekket (les: litt hjelp), så bare gi en lyd!
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
Jeg pratet med yamaha bergen i dag! De tok imot meg med åpne armer og det var bare å komme. De skulle ordne alt uten noe stress!
Var ikke noe problem at jeg hadde dekkene selv! Men de måtte ta litt ekstra betalt for arbeidet. Den nette sum av 1200,- Noe som er x antall ganger bedre enn hva de sepene på MC-Marine klarte å få til.
Kjenner jeg blir provosert av slik slekk service! Du kan ta deg i ræva på at jeg ikke skal handle en skit med MC-Marine igjen!!!
Var ikke noe problem at jeg hadde dekkene selv! Men de måtte ta litt ekstra betalt for arbeidet. Den nette sum av 1200,- Noe som er x antall ganger bedre enn hva de sepene på MC-Marine klarte å få til.
Kjenner jeg blir provosert av slik slekk service! Du kan ta deg i ræva på at jeg ikke skal handle en skit med MC-Marine igjen!!!

Takk takk, men kommer nok til å sette den inn så jeg er sikker på at jeg ungår riper i felgene og er garantert at det blir gjort skikkelig. Men skal ha det i bakhodet til eventuellt andre ting jeg skulle trenge hjelp til. Å det samme går tilbake til deg. Trenger du hjelp med noe selv er det bare å gi en lyd!Deauville00 wrote:
Det er et (var ihvertfall tidligere) "gjør det selv" verksted i møhlendalen. Skru av hjulet der og gå/få noen til å kjøre deg til kvikk mc, så går det sikkert bra.
Uansett; om du trenger bistand til verktøy, plass, skyss eller noen til å se på når du skrur av/på dekket (les: litt hjelp), så bare gi en lyd!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
Bra du fikk orden på det da...
Ser mitt dekk har fått touring-syndromet... går det an å pusse vekk trappen?
Så det var nevnt pussing av dekket i en annen tråd her for å få vekk belegg på nye dekk.
Ser mitt dekk har fått touring-syndromet... går det an å pusse vekk trappen?

Mvh
Kristian
----------
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
Kristian
----------
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
Da har du nok gjort noe galtinunf wrote:Da er jeg genuint imponert, jeg brukte et par timer på å få av det gamle dekket og et par timer til for å få på det nye.

Og jeg som syntes det var dyrt med 500kr for A bytte et par dekk, om du kom med felgen der jeg jobbet. Er jo en 5min jobb med avbalansering. Sålenge det ikke dreier seg om knOttsmå crossfelger eller andre rare ting.

Sikker på at det ikke er forskjell fra dekk til dekk? Jeg nekter å tro at det bare var manglende teknikk som gjorde at jeg brukte så lang tid.
- Bergen_biker
- MC: GSXR 1000 k6
X. GSXR 600 - Location: Bergen
Er ikke akkurat noen rik mann men jeg leverer heller fra meg biken og får deg gjort skikkelig de 2 usle gangene pr sessong jeg bytter dekk. Nå bruker jeg kun et verksted og sjekker ikke en gang priser på andre steder. Tviler i grunn på at det er noe vits.