LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?
Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?
Hadde vært artig om noen kom med info og tall om selve lenken. Altså hva som må til for å få faenskapen i to deler. Ja jeg er paranoid, men jeg vet mange tenker i samme baner. Ingen vil jo at sykkelen skal være borte en morgen.
Snakker om driten. Nå har polakkene i blokka vært på ferde igjen. Har blitt advart mot dem, og ifjor ble de busta utafor her med en skjærgårdscruiser bakpå en henger.
Idag var det snakk om våpen og drugs...

Måtte snike til meg et par bilder over kanten på verandaen.
De står utafor fortsatt og prøver og bortforklare seg. Gikk ned og låste biken isted, og sa til snuten at disse dyra burde de få vekk. Han ene lo litt og nikket...
Idag var det snakk om våpen og drugs...

Måtte snike til meg et par bilder over kanten på verandaen.
De står utafor fortsatt og prøver og bortforklare seg. Gikk ned og låste biken isted, og sa til snuten at disse dyra burde de få vekk. Han ene lo litt og nikket...
http://www.ankerkjetting.no/
de gutta ser ut til å kunne levere det du vil ha!
Ellers funker en helt vanlig Clas Ohlson-sykkellås-type kjetting ganske bra, jeg bruker en slik sammen med en schvær abus hengelås for å låse tråsykkelen. Den er 11mm i diameter:

de gutta ser ut til å kunne levere det du vil ha!
Ellers funker en helt vanlig Clas Ohlson-sykkellås-type kjetting ganske bra, jeg bruker en slik sammen med en schvær abus hengelås for å låse tråsykkelen. Den er 11mm i diameter:

-
- MC: Yamaha FZ6S 2004mod
Den dagen jeg forhåpentligvis finner meg en sykkel til riktig pris så vurderer jeg sterkt en slik Scorpio alarm med perimeter-sensor. Jeg hadde ikke fått sove med kun lås jeg. Unngår forhåpentligvis pøbler og fulle folk med slikt også hvis den uler bare man er nærme nok. Ikke er det dyrt heller.
Jeg har egentlig ingen i nabolaget som jeg vet holder på med fanteri, men må uansett parkere sykkel ute og da er jo sjansen der for pøbler, fulle folk og det som værre er.
Suger at jeg ikke har garasje!
Jeg har egentlig ingen i nabolaget som jeg vet holder på med fanteri, men må uansett parkere sykkel ute og da er jo sjansen der for pøbler, fulle folk og det som værre er.
Suger at jeg ikke har garasje!
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
-
- MC: 07 Silver Raven R6 =P
Blue tire valve lights, Smoked headlight protectors, Integrated smoked tail light W/ blinker, EURO Smoke LED Turn Signals, VFX Pivot Kit(Blue leds), Blue air intake halo, Frame plugs, Puig DB DS windscreen, Shogun frame sliders.
And ofc. Full Spidi racing gear. - Location: Buskerud/Vestfold
Får jo tak i rimelige gps alarmer for tida og da..
om man har sykkel med noe ekstraplass på størrelsen av en Power commander eller lignende.. (klarer alltid å finne litt ekstra plass selv i de nye trange R sykkla)
de reagerer på det meste.. (om sykkelen blir rørt på uten tenning i osv.. ganske følsomme)
bare man får gjemt ledningene og backup strøm + consollen bra er det en tanke at alarm selvskapet kontakter purken f.eks rett etter de har kontaktet deg ved evt utløsning av de eventuelle alarm funksjonene ^^
er jo bra sjokk å få blålysa surre rundt seg før de kommer så langt..
om man har sykkel med noe ekstraplass på størrelsen av en Power commander eller lignende.. (klarer alltid å finne litt ekstra plass selv i de nye trange R sykkla)
de reagerer på det meste.. (om sykkelen blir rørt på uten tenning i osv.. ganske følsomme)
bare man får gjemt ledningene og backup strøm + consollen bra er det en tanke at alarm selvskapet kontakter purken f.eks rett etter de har kontaktet deg ved evt utløsning av de eventuelle alarm funksjonene ^^
er jo bra sjokk å få blålysa surre rundt seg før de kommer så langt..
2007 Silver Raven R6
Purken har jo ikke nok ressurser til det, de må jo stå i veikanten og ta fartssyndere...
Blir vel å leie inn en "cop-wannabe" (securitas-vakt) til å passe på sykkelen som blir tingen.
Ellers, ang kjetting, hva med Biltemas kjetting med en ABUS hengelås?
Biltema Artikel 26-0007

Clas Ohlson artikkel: 31-3147

EDIT: hva med
FG-godkjent klasse 1... : artikkel 31-1738
Blir vel å leie inn en "cop-wannabe" (securitas-vakt) til å passe på sykkelen som blir tingen.
Ellers, ang kjetting, hva med Biltemas kjetting med en ABUS hengelås?
Biltema Artikel 26-0007

Clas Ohlson artikkel: 31-3147

EDIT: hva med

FG-godkjent klasse 1... : artikkel 31-1738
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Hvis det er så ille som det ser ut til fra beskrivelsene dine, så ville jeg satset på mange nivåer, framfor en stor lås.
- lås styret
- lås framhjul med kjetting/lås
- lås bremseskive foran og bak, gjerne med bevegelsessensor/alarm
- lås bakhjul/ramme til fast gjenstand
- trekk over sykkelen, gjerne med wire i kanten - med lås her også. ...eller en sånn 'MC-garasje' hvis du får lov til å sette en opp.
....og låser og kjetting som ikke kan kuttes med boltsaks (herdet, eller over 25mm). Båtbutikker har lange solide låser som ofte er FG godkjente.
Det går fint an å bruke EN lang kjetting, og sette på en lås for hvert hjul, og en for ramma, så må det kappes på 3 steder uansett.
Poenget er å få det til å se ut som for mye pes å få av alt.
Ellers så kan man jo også vurdere å ta med seg vitale deler hvis de er lett tilgjengelige. F.eks. batteri, tenningsmodul, sal, framhjul, eksospotte....
- lås styret
- lås framhjul med kjetting/lås
- lås bremseskive foran og bak, gjerne med bevegelsessensor/alarm
- lås bakhjul/ramme til fast gjenstand
- trekk over sykkelen, gjerne med wire i kanten - med lås her også. ...eller en sånn 'MC-garasje' hvis du får lov til å sette en opp.
....og låser og kjetting som ikke kan kuttes med boltsaks (herdet, eller over 25mm). Båtbutikker har lange solide låser som ofte er FG godkjente.
Det går fint an å bruke EN lang kjetting, og sette på en lås for hvert hjul, og en for ramma, så må det kappes på 3 steder uansett.
Poenget er å få det til å se ut som for mye pes å få av alt.
Ellers så kan man jo også vurdere å ta med seg vitale deler hvis de er lett tilgjengelige. F.eks. batteri, tenningsmodul, sal, framhjul, eksospotte....
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Jeg har en kjetting fra Oxford, har du sett den (neida, ikke min - Oxford sin
)?
Den er forøvrig FG-godkjent, så de kan nok levere data om tid og slikt.
De skal slite en stund med den, tror de fleste vil se etter en annen sykkel og da er jo målet ditt nådd.

Den er forøvrig FG-godkjent, så de kan nok levere data om tid og slikt.
De skal slite en stund med den, tror de fleste vil se etter en annen sykkel og da er jo målet ditt nådd.

-
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Jeg føler meg temlig sikker på at sykkelen min (edit; ikke) blir stjelt med det første, har en orginal KTM alarm som skriker 116db
Pluss at jeg har denne skjettingen

Den er herdet utvendig sammtidig som den er myk inni, så den sprekker ikke om du kjøler den ned og slår på den. Skjettingen er 1.7meter lang så det går fint å hekte seg rundt en stolpe. Tverrsnittet på skjettingen er ca.13mm
Også bruker jeg denne låsen på skjettingen.

Bolten måler 11.5mm og er herdet på samme måte.

Pluss at jeg har denne skjettingen

Den er herdet utvendig sammtidig som den er myk inni, så den sprekker ikke om du kjøler den ned og slår på den. Skjettingen er 1.7meter lang så det går fint å hekte seg rundt en stolpe. Tverrsnittet på skjettingen er ca.13mm
Også bruker jeg denne låsen på skjettingen.

Bolten måler 11.5mm og er herdet på samme måte.

- Asfaltkongen
De kjettingene der kuttes fortere enn svint. Det eneste de fungerer for er mot impulstyverier fra fulle ungdommer o.l.
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
-
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Kjørt i 1985-2008- 0km
Ok, har du bilder eller kilder som kan bekrefte dette?Asfaltkongen wrote:De kjettingene der kuttes fortere enn svint. Det eneste de fungerer for er mot impulstyverier fra fulle ungdommer o.l.
- PerTore
- MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant - Location: Vestfossen, Øvre Eiker
"Alt" kan kappes med vinkelsliper. Mot boltkutter er vel denne ganske sikker. Det jeg tror gixxer er ute etter er GROV kjetting med lenker av 30-40mm stål, som tar noen minutter og kappe. Med 13mm kjetting, tar det kjeltringene max 3 minutter før de har sykkelen på planet/(i skapet) og fiser av gårde. Med dagens batteridrevne vinkelslipere er det enkelt og være kjeltring.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
mathfjeld, sjekk denne videoen, så ser du at de kjettingene ryker fort om de møter en som vet hva han gjør..
-
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Kjørt i 1985-2008- 0km
Takk for fin link, nesten litt skummelt å se hvor fort det gikk!
ROUND 2
LUMA SOLIDO VS METABO 705W VINKELSLIPER

I det høyre hjørne, METABO 705W VINKELSLIPER med 1mm kutteskive

I det venstre hjørne, standhaftige LUMA SOLIDO!
PLING!!!

30 sekunder
Fin flyt i starten av kampen, METABO sliter litt i starten med å få bitt seg fast, men når den først har fått grep,

Er det hele over på 73sekunder.
(Beklager igjen for utrolig dårlig bilder)
Dette var da under optimale forhold og kun kuttet på 1 side, så om jeg skulle stjelt en sykkel ville jeg nok sagt at med denne vinkelsliperen er saken biff på 3min og 50 sekunder.
Konklusjon; SKUFFA.
ROUND 2
LUMA SOLIDO VS METABO 705W VINKELSLIPER

I det høyre hjørne, METABO 705W VINKELSLIPER med 1mm kutteskive

I det venstre hjørne, standhaftige LUMA SOLIDO!
PLING!!!

30 sekunder
Fin flyt i starten av kampen, METABO sliter litt i starten med å få bitt seg fast, men når den først har fått grep,

Er det hele over på 73sekunder.
(Beklager igjen for utrolig dårlig bilder)
Dette var da under optimale forhold og kun kuttet på 1 side, så om jeg skulle stjelt en sykkel ville jeg nok sagt at med denne vinkelsliperen er saken biff på 3min og 50 sekunder.
Konklusjon; SKUFFA.