Page 2 of 2
Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?
Posted: 20 Jun 2008 16:40
by Simen H
Koster 19 000 kr, Må være noe som ikke stemmer. En 2002 mod RS går for MYE mer en det, og at den ¨bare¨ har rullet 14000 tusen kilometer som er ingen ting får jeg det ikke helt til å stemme. Lykke til

Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?
Posted: 20 Jun 2008 18:43
by Pollti
Så du ikke på alle tilgjengelige papirer og sånt før du handlet da ? Jeg skjønner ikke spørsmålet.

Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?
Posted: 20 Jun 2008 22:28
by Trulte
Om ting er som de skal er spørsmålet, og hva man da skal se etter. (For de som ikke har så greie på MCer)...
Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?
Posted: 20 Jun 2008 23:30
by alexanderyi
Om verken du eller far din er noe mc-kyndig, så ville ikke jeg kjøpt 2-takter
Ingen som kan være med å se på åssen den er?
Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?
Posted: 21 Jun 2008 00:10
by Trulte
Jo, vi skal få en gammel MC skyndig venn som skal se på den
Men de to siste eierne hadde ikke hatt skilt på den og den hadde en del små mangler, men tror det bare er små påkostninger...
Satt på å kjørte bortover sletta, og det kjentes ut som den gikk bra altså...
Men blir litt skeptisk ja, når den er såpass billig og 2 eiere ikke har hatt skilt på den osv.
Er det mulig å ta den med på en test eller no da? sånn at man kan skjekke at alt er i orden...?
Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?
Posted: 21 Jun 2008 00:14
by Trulte
alexanderyi wrote:Om verken du eller far din er noe mc-kyndig, så ville ikke jeg kjøpt 2-takter

Det blir vel straks en del dyrere?
Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?
Posted: 21 Jun 2008 01:09
by AndyNsR
Trulte wrote:alexanderyi wrote:Om verken du eller far din er noe mc-kyndig, så ville ikke jeg kjøpt 2-takter

Det blir vel straks en del dyrere?
CBR er jo veldig billig og en god sykkel, så ikke nødvendigvis

Aprilia RS, Cagiva Mito og YZF 125 er vel de dyreste lett-mc'ene (08 modellene) i r-klassen, og to av de er totaktere og YZFen er jo kliss ny i år.
Har enda ikke hatt en eneste feil på min NSR - 2 takt. Men generelt sett er det mindre vedlikehold på en 4-takt enn 2-takt, men jeg kunne fint lite om skruing og mekking da jeg kjøpte NSR, og pappa var ikke så interessert i å skru noe i utgangspunktet...Men har tatt ting som en søndagsjobb her og der

Lærer fort at 2-taktsmotorer ikke er veldig avansert, og dermed lett å skru. Verre med 4-taktere og skruing ettersom jeg har hørt.
Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?
Posted: 21 Jun 2008 01:58
by Flydude
Trulte wrote:
Er det mulig å ta den med på en test eller no da? sånn at man kan skjekke at alt er i orden...?
Ta kontakt med et mc-verksted og hør om de kan gjøre det. Finnes ikke noe standariserte kontroller, slik som feks. EU-kontroll, men de kan klare å se mye ved å åpne og kikke litt på den en times tid. Hør med dem!
Min lokale sa seg ihvertfall villig til det, da jeg så på bruktsykler i høst. Jeg brukte det ikke da, men tilbudet var der
