Page 2 of 2

Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?

Posted: 20 Jun 2008 16:40
by Simen H
Koster 19 000 kr, Må være noe som ikke stemmer. En 2002 mod RS går for MYE mer en det, og at den ¨bare¨ har rullet 14000 tusen kilometer som er ingen ting får jeg det ikke helt til å stemme. Lykke til :D

Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?

Posted: 20 Jun 2008 18:43
by Pollti
Så du ikke på alle tilgjengelige papirer og sånt før du handlet da ? Jeg skjønner ikke spørsmålet. :roll:

Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?

Posted: 20 Jun 2008 22:28
by Trulte
Om ting er som de skal er spørsmålet, og hva man da skal se etter. (For de som ikke har så greie på MCer)...

Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?

Posted: 20 Jun 2008 23:30
by alexanderyi
Om verken du eller far din er noe mc-kyndig, så ville ikke jeg kjøpt 2-takter :?

Ingen som kan være med å se på åssen den er?

Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?

Posted: 21 Jun 2008 00:10
by Trulte
Jo, vi skal få en gammel MC skyndig venn som skal se på den :)

Men de to siste eierne hadde ikke hatt skilt på den og den hadde en del små mangler, men tror det bare er små påkostninger...
Satt på å kjørte bortover sletta, og det kjentes ut som den gikk bra altså...

Men blir litt skeptisk ja, når den er såpass billig og 2 eiere ikke har hatt skilt på den osv.

Er det mulig å ta den med på en test eller no da? sånn at man kan skjekke at alt er i orden...?

Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?

Posted: 21 Jun 2008 00:14
by Trulte
alexanderyi wrote:Om verken du eller far din er noe mc-kyndig, så ville ikke jeg kjøpt 2-takter :?
Det blir vel straks en del dyrere?

Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?

Posted: 21 Jun 2008 01:09
by AndyNsR
Trulte wrote:
alexanderyi wrote:Om verken du eller far din er noe mc-kyndig, så ville ikke jeg kjøpt 2-takter :?
Det blir vel straks en del dyrere?
CBR er jo veldig billig og en god sykkel, så ikke nødvendigvis ;) Aprilia RS, Cagiva Mito og YZF 125 er vel de dyreste lett-mc'ene (08 modellene) i r-klassen, og to av de er totaktere og YZFen er jo kliss ny i år.

Har enda ikke hatt en eneste feil på min NSR - 2 takt. Men generelt sett er det mindre vedlikehold på en 4-takt enn 2-takt, men jeg kunne fint lite om skruing og mekking da jeg kjøpte NSR, og pappa var ikke så interessert i å skru noe i utgangspunktet...Men har tatt ting som en søndagsjobb her og der :P Lærer fort at 2-taktsmotorer ikke er veldig avansert, og dermed lett å skru. Verre med 4-taktere og skruing ettersom jeg har hørt.

Re: Hva skal men se etter på en brukt sykkel når man henter den?

Posted: 21 Jun 2008 01:58
by Flydude
Trulte wrote:
Er det mulig å ta den med på en test eller no da? sånn at man kan skjekke at alt er i orden...?
Ta kontakt med et mc-verksted og hør om de kan gjøre det. Finnes ikke noe standariserte kontroller, slik som feks. EU-kontroll, men de kan klare å se mye ved å åpne og kikke litt på den en times tid. Hør med dem!
Min lokale sa seg ihvertfall villig til det, da jeg så på bruktsykler i høst. Jeg brukte det ikke da, men tilbudet var der 8)