Dette er altså en Yamaha XT660Z Tenere, og er ny av året. Lett, passe høy for deg vil jeg tro, og et meget godt valg om du er eventyrlysten. Den duger å trekke to på, selv om den kanskje ikke er noen racer. Jeg har faktisk kjøpt meg en slik selv (fordi Guzzi ikke har noe i denne klassen

Den har ordentlig stålramme, så den er sterk men kan sveises igjen og igjen om uhellet skulle være ute. Den har karabinkrokfeste foran slik at den kan trekkes opp av gjørma (kul detalj for oss som liker sånt). Bare 48 hk, men masse moment i bånn og mellomregister - slik vi vil ha det på denne typen sykler.
Prisen er perfekt: 104.900,- ferdig levert på gata! Legger du til masse ekstrautstyr (som er dyrt, så for min del kjøper jeg ettermarkedskofferter etc), får du en fullt rigget eventyrsykkel til under 130 000 kroner!
Tenere'en har jo lange og solide aner, og har fått gode kritikker. Jeg skal teste min på langtur nå i ferien, så om du vil kan jeg sende deg mine erfaringer dersom dette er en aktuell kandidat for deg.