Haha jeg refererer bare til signaturen min "my patty green chump!Darth MToffy wrote:Hoho, skute faktisk! Den betegnelsen var ny for meg. Takk takk forresten kjære LadyShaftLordShaft wrote:Min gode mann toffy har fått seg skute!!!
Gratulere så mye:)
Ja, den måtte komme....
*løper og gjemmer meg*
Endelig ny sykkel, nytt bakdekk og vips så kom regnet"#¤%"#¤
Re: Endelig ny sykkel, nytt bakdekk og vips så kom regnet"#¤%"#¤
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Bilde av sykkelen:D?
-
- MC: Yamaha FZ6S 2004mod
Bilder kommer så fort jeg får summet meg til detSimen H wrote:Bilde av sykkelen:D?

Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
-
Bare for å få utfordret skjebnen litt så valgte jeg idag og legge på nytt dekk foran å sykkelen også... Dette fordi dekket som var der fra før var nærme grensen for hva jeg vil kjøre med.. Kjekt og ha nytt foran og bak i tillegg tenkte jeg..
Så da ble det ett Metzeler Sportec M3 foran, mens det er ett Roadtec R6 bak. Disse dekkene får jo veldig gode tilbakemedinger her på forumet så jeg gleder meg til de er innkjørt.
La bak meg litt over 10mil idag i særdeles rolig tempo med masse "slalomkjøring" på rettstrekker da jeg føler det hjelper til med innkjøring av dekkene. Fikk også 2-3mil i pøsende regnvær og det var egentlig en helt OK opplevelse. Hadde allerede kjørt 7-8mil så var rimelig trygg på at det værste av belegget på frontdekket var slipt bort. Bakdekket nærmer seg jo 20mil så det ser synlig "slitt" ut nå.
Derimot fant jeg ut at mine Kangaroo-hansker ikke duger i regnvær gitt, så nå må jeg få handlet meg vanntette hansker også. Ble vel kjølig når det regnet som værst
Halvarsons-jakka og buksa derimot gjorde jobben sin og vel så det. Ikke en dråpe vann på kroppen min, noe som er digg må jeg si. Halvarsons-halsen var også ett nytt bekjentskap for meg og var fabelaktig rett og slett! Annbefales på det sterkeste den halsen.
Sliten og litt støl gleder jeg meg bare til mer kjøring. Hvis været er sånn halvveis så tar jeg turen fra Oslo til Kristiansand imorra og håper det blir en fin tur. Lenge siden jeg har kjørt så langt nå så regner med det blir en del pauser på veien, men det er jo bare kos.
Woop woop
Så da ble det ett Metzeler Sportec M3 foran, mens det er ett Roadtec R6 bak. Disse dekkene får jo veldig gode tilbakemedinger her på forumet så jeg gleder meg til de er innkjørt.
La bak meg litt over 10mil idag i særdeles rolig tempo med masse "slalomkjøring" på rettstrekker da jeg føler det hjelper til med innkjøring av dekkene. Fikk også 2-3mil i pøsende regnvær og det var egentlig en helt OK opplevelse. Hadde allerede kjørt 7-8mil så var rimelig trygg på at det værste av belegget på frontdekket var slipt bort. Bakdekket nærmer seg jo 20mil så det ser synlig "slitt" ut nå.
Derimot fant jeg ut at mine Kangaroo-hansker ikke duger i regnvær gitt, så nå må jeg få handlet meg vanntette hansker også. Ble vel kjølig når det regnet som værst

Sliten og litt støl gleder jeg meg bare til mer kjøring. Hvis været er sånn halvveis så tar jeg turen fra Oslo til Kristiansand imorra og håper det blir en fin tur. Lenge siden jeg har kjørt så langt nå så regner med det blir en del pauser på veien, men det er jo bare kos.
Woop woop
Du fikk for ett Z6 dekk regner jeg med bake?! Men hvorfor ett M3 dekk foran?
Jeg kjørte bare med Roadtech Z6 på min gamle VFR800 og dette er fantastisk gode touring dekk. Du kjører lett 15.000 på disse uten at de er utslitt! Noe som er veldig greit når du er på mye langturer.
Dekka har vunnet x antall tester og min erfaring er at de er veldig gode på både tørt og vått føre.
Men etter å ha prøvd M3 dekka på min ducati nå så må jeg si at jeg føler meg ganske mye tryggere på slike dekk, men dette for jeg oppfordrer til kneskrap i alle svinger hehe
Jeg kjørte bare med Roadtech Z6 på min gamle VFR800 og dette er fantastisk gode touring dekk. Du kjører lett 15.000 på disse uten at de er utslitt! Noe som er veldig greit når du er på mye langturer.
Dekka har vunnet x antall tester og min erfaring er at de er veldig gode på både tørt og vått føre.
Men etter å ha prøvd M3 dekka på min ducati nå så må jeg si at jeg føler meg ganske mye tryggere på slike dekk, men dette for jeg oppfordrer til kneskrap i alle svinger hehe

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
-
Fikk M3 foran fordi de ikke hadde flere av den andre typen igjen på lager. I og med at jeg hadde lest såpass mye bra om M3-dekkene så tenkte at det kunne vel ikke skade. Meget fornøyd med begge dekkene til nå.LordShaft wrote:Du fikk for ett Z6 dekk regner jeg med bake?! Men hvorfor ett M3 dekk foran?
Slitasjen bryr jeg meg egentlig ikke veldig mye om. Jeg bytter når de nærmer seg slitt uansett. Når man tenker på hvor viktig dekkene tross alt er på en Mc så syntes jeg ikke det er noen høy pris for dette selv om jeg måtte bytte en gang per sesong. JEg vil mye heller ha ett dekk som sitter klistret fast til asfalten enn ett dekk som holder noen tusen kilometer mer men sender meg hodestups ut i en sving hvis jeg skulle ligge opp mot grensen.. Kanskje ikke best forklart men det er noen aspekter ved Mc-kjøring der jeg ikke bryr meg om prisen og vil ha det beste, selvsagt innenfor rimelighetens grenser da. Er vel langt ifra verdensmester i nedlegg men koser meg med nedlegg når det først er mulig i kontrollerte former og da er det godt og vite i bakhodet av dekkene man kjører på er bra. Har kun en liten centimeters "pysestripe" igjen på sidene av bakdekket og slik blir det nok fremover også.
Mente da at det var R6 dekket bak hette og ikke Z6!? Men sjekket litt på nettet nå(det regner monsun og vilt med lyn/torden i oslo nå) og det ser jo ut som ett Z6 dekk ja :oops: Finnes vel ikke R6!? Blander sikkert bare med at sykkelen min har R6-motor jeg. Skakke være lett. Bytter sikkert dekk neste år uansett jeg. Er vel noe nytt og fancy på markedet da kan jeg tenke meg.
Nærmer meg ellers ett par tusen kilometer nå og er egentlig veldig så fornøyd med sykkelen til nå. Litt uvant med en sykkel som er så avhengig av turtall, men så drar den til gjengjeld noe helt sinnsvakt(synes jeg) når den bikker 9000omdreininger. Har enda ikke turt dra den helt opp til rødlinja siden forhjulet da er lovlig nervøst for min smak. Men morro er det jo. Lengste turen er tur-retur Oslo-Kristiansand(en uke i Kristiansand) og det gikk helt problemfritt med ett par stopp på veien. Fikk selvsagt litt regn helt i starten på veien sørover når enda dekkene var relativt nye men det gikk overaskende greit og ikke ett eneste glipptak som jeg la merke til. Når dekkene ble innkjørt vil jeg kalle dem en åpenbaring i forhold til dekkene jeg hadde på min gamle FJ. Føler meg som Rossi på svingete landeveier, selv om jeg sikkert ser ut som en stor mann på traktortur. Men det er da følelsen som teller

Nå håper jeg bare at regnet holder seg borte resten av uken siden det er siste bit av ferien min