Evt A-lapp og ny sykkel
Re: Evt A-lapp og ny sykkel
Jepp denne vet jeg om via en på jobben. Utfordringen er kjøreerfaring frem mot oppkjøring. Takk for tipset uansett.
- ddunor
- ToreLo
- MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell
Om du er vant til å kjøre bil og trafikkregler ikke er noe problem samt at du har habil kontroll på sykkelen tror jeg ikke at du trenger bekymre deg. Ta det rolig inn mot kryss og rundkjøringer så bør det gå bra
Lykke til!

Takk, takk, igjen! Er det jeg har regna med selv og, at bilkjøringa er god ballast. Var litt vrient i starten å huske på å gire helt ned på sykkelen, men det meste flyter ganske bra nå.
Han jeg hørte om vindfjelltunet fra hadde lyst til å ta en tur med meg på søndag. Da blir det jo å kjøre omtrent på egenhånd egentlig.
Han jeg hørte om vindfjelltunet fra hadde lyst til å ta en tur med meg på søndag. Da blir det jo å kjøre omtrent på egenhånd egentlig.
- ddunor
Lykke til med oppkjøringa når den kommer
Den sykkelen du kjøpte vurderte jeg sterkt selv, så gratulerer med den

Den sykkelen du kjøpte vurderte jeg sterkt selv, så gratulerer med den

Den samme sykkelen som jeg kjøpte hos V-Twin i Horten, eller en lik en?
Uansett takk for gratulasjon. Kjørte fra Skien over Kvelde mot Sandefjord på søndagen. Kjempemorsom sykkel og passe sivilisert. Og for en herlig lyd når jeg drar på...
Uansett takk for gratulasjon. Kjørte fra Skien over Kvelde mot Sandefjord på søndagen. Kjempemorsom sykkel og passe sivilisert. Og for en herlig lyd når jeg drar på...
- ddunor
Ut fra mine egne erfaringer på oppkjøring så var nok at eg hadde kjørt bil i mange år til god hjelp. Hadde kun kjøretimer med trafikkskulen, ingen private. Det er en ting eg vil anbefale om du får muligheten: prøv å få øvd ekstra på krypkjøring (slalom og 8-tallet eller garasjeøvelsen som nåkken kaller den). Dette kan man kansje driste seg til å gjør på egenhånd om du har en stor oppkjørsel
Krypkjøring var det einaste eg fikk merknader på etter oppkjøringa.

Ja trente på kryp i går, oppkjøring imorra. Jeg fikk til kjøring i sirkel med min VFR. Skolesykkelen er en 2010 eller 2011 mod FZ6 N. Den er enda lettere å krype med. Går nok bra.
Men takker for godt tips uansett!
Men takker for godt tips uansett!
- ddunor
Er det mulig å ha med notater til sikkerhetskontrollen (1 av 12 oppgaver), eller skal alt pugges?
Jeg er virkelig ikke mekaniker og føler det derfor er viktig for meg med notater. Jeg kommer nemlig alltid til å bruke notater når jeg skal sjekke min egen sykkel grundig for tilstand.
Jeg er virkelig ikke mekaniker og føler det derfor er viktig for meg med notater. Jeg kommer nemlig alltid til å bruke notater når jeg skal sjekke min egen sykkel grundig for tilstand.
- ddunor
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Tviler på at du får ha med notater, men er nok ikke den viktigste delen av oppkjøringen. Mye er bare sunn fornuft. Les en del, og svar for deg så godt du kan så går det sikkert greit 
Jeg skrur også sjelden på sykkelen min uten manual eller lignende.

Jeg skrur også sjelden på sykkelen min uten manual eller lignende.
Den er god. Da blir det lesing i kveld ved siden av en øl. Da pleier det å sitte nemlig.
Er kanskje litt snodig på det punktet... Er nok vel analytisk som person og da hjelper det med litt alkohol i toppen... 

- ddunor
- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Lykke til i morgen! 

Takk, det gikk veldig bra. Har nok vært veldig kritisk til egen kjøring, det skal jeg ta med meg videre.
Nå har jeg lov til å øve selv! Jippi!
Nå har jeg lov til å øve selv! Jippi!

- ddunor
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Grattis! Blir noen mil i dag da?
Ja, blir nok det. Fikk ikke tid til mer enn å kjøre hjem fra jobben i går pga hjemlige forpliktelser. Dessuten er ikke full tankbag det mest interresante å kjøre annet enn transport med. En halvtom bag, dvs ikke utvidet bag, er ganske så trivelig, for da kommer jeg ned bak vindskjermen. Det er da VFR'en er på sitt beste.
- ddunor