Jävligt tråkig avslutning ja. Vet inte exakt hur illa det är med hojen, jag inte har sett den med egna ögon än. Det är typiskt, den var 110% - bättre än ny.
Jag hade GRISEFLAX. Det sista jag minns är att jag ser en flock getter komma i full fart ut på vägen, precis framför mig. Jag håller runt 80 km/t, bromsar hårt och försöker göra en undanmanöver, men har inte en chans.
Jag blir (enligt min kompis som ligger ca 50 meter bakom) kastad av cykeln i sammanstöten med en av getterna. Jag flyger ut från vägen och landar i en sorts stenrös/fjällsida, med en mängd stora skarpa stenar. Där går jag "kast i kast" över stenarna och slås medvetslös. Jag stoppar liggandes i fosterställning runt en stolpe, och vaknar upp i samband med att min kompis och andra som har stannat, "bretter mig ut" från stolpen. Det första jag minns efter min "blackout" är synen av en massa folk som står över mig och ser ner på mig. Precis som på film.
Det tar en stund innan jag fattar att jag inte drömmer. Efter några minuter är luftambulanen på plats.
Jag är glad att jag investerade in ett ryggskydd med bröstplatta tidigare i år. Hade i övrigt full utrustning på mig. Jag har egentligen bara ett riktigt stort och nasty blåmärke (och massa små) och är stel och öm i nacke, rygg, armar och ben, men klarade mig undan utan brottskador. Jag pådrog mig en lättare hjärnskakning och låg ett dygn på sjukhuset för att observeras i händelse av interna skador.
Idag började jakten efter cykeln och försäkringsuppgör osv. Kommer väl bli inkallad till avhör hos polisen också. Stort tack till alla som hjälpte mig på olycksplatsen och på Stavanger sjukhus.