Hva er ditt yrke? Hva jobber du som?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Attila
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)

Post by Attila »

Takk :wink:

Dette er første og siste gang jeg skal spam'e :lol:
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
EvenDeven

Post by EvenDeven »

OT atter en gang..
Da beklager jeg at jeg uttrykte meg på denne tråden.
Om at jeg er skolegutt da altså.

Da kan jeg heller fortelle hva jeg vil utdanne meg som, eller hvilke linjer jeg tenker på videre?

Neste år har jeg søkt på elektro, og håper sterkt på å komme inn.
Videre tenker jeg å satse på flyfag, om karakterene strekker til.
Har veldig lyst til å jobbe med det elektriske på fly og sånt, det virker veldig spennende fra min side.
Attila

Post by Attila »

Det er samme utdannelse som meg, det. :wink:
Gr.kurs elektro
VK1 og 2 på flyfag, enten på Skedmo, Bodø eller Sola.
Nå er det jo felles helt til VK2.
(System, avioniker og struktur fag.)

Bare pm meg hvis du lurer på noe.
Image
derbi sm

Post by derbi sm »

jeg vurderer å utdanne meg som snekker :wink:
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Post by Olav'en »

LordShaft wrote:Er tydligvis NM i å få opp "post counten" sin.

For de som er i tvil. Les innlegget mitt en gang til og la det synke inn 8)
Eg trur me kan kåre ein vinner!
Image

Kanskje på tide å roe ned denne postinga "litt"?
Eg oppforder deg, EvenDeven, til å lese gjennom det du rabler ned på tastaturet før du trykker OK. Les gjennom det og bruk 10sekunder på å finne ut om det virkelig er nødvendig og nyttig info du deler med andre!
Du har 753poster ( i skrivende stund ) siden 23. Januar i år. Det er 8,27 poster kvar dag! Føler du virkelig at det er nødvendig?

No blei dette veldig direkte mot EvenDeven, men det betyr ikkje at det berre er han. Er mange som burde ta seg i skinnet her!
Og nei, eg utelukker ikkje meg sjølv! Men eg tørr å påstå at det er ein vesentlig forskjell på 891 poster på 22måneder, og 753 på 3måneder!
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Er ikkje akkurat typen som spammer selv så ofte men synst du går litt feil frem Smalalabb.

Hva så om han har så mange poster?
Han er jo tydligvis innom mange tråder her på forumet, men seff eg har jo bete meg merke i at han og mange flere her veldig ofte går off - topic.

Men eg synst det blir litt feil å si til folk at de kan gå over til msn, de har da vel blogg de kan tyte i da?

Dette er tross alt ett forum der folk kan snakkes, bli kjent, og kanskje til og med treffes og da må det være rom for "vanlig" snakk, som f.eks i en blogg.

Dette er da altså bare min mening :wink:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

:smt018 Off-topicpraten kan flyttes til et annet forum, f.eks en eller annens gutterom, der kan dere kåre vinnere og sumere "post counterne"

Spiti, det å være skolegutt må faktisk regnes som en meningsfull aktivitet og fullført grunnskole er en forutsetning for å komme inn på videregående, enten det nå er almen eller yrkesfaglig. Men når det er sagt så er det hyggelig om skoleguttene sier litt om framtidsplanene sine òg :smt061
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Attila

Post by Attila »

Ragnhild wrote::smt018 Off-topicpraten kan flyttes til et annet forum, f.eks en eller annens gutterom, der kan dere kåre vinnere og sumere "post counterne"

Spiti, det å være skolegutt må faktisk regnes som en meningsfull aktivitet og fullført grunnskole er en forutsetning for å komme inn på videregående, enten det nå er almen eller yrkesfaglig. Men når det er sagt så er det hyggelig om skoleguttene sier litt om framtidsplanene sine òg :smt061
Jeg sier ikke at det ikke er meningsfullt, gjør jeg????? :shock:
Spørsmålet i DENNE tråden var yrke, skolegutt er IKKE yrke, sorry, men slik er det.

Igjen: Sett opp en ny tråd for skolegutter/jenter som omhandler hva de vil utdanne seg til. :roll:

P.S.
Nå har jeg startet en slik tråd. Jeg håper at den kan være informativ og mere tilpasset mange av komentarene og spørsmålene som har forvillet seg inn her. :wink:
Image
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

Jeg har fått læreplass som elektrikker hos Aibel i haugesund nå :D
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Grattis :wink:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Spiti wrote:Jeg sier ikke at det ikke er meningsfullt, gjør jeg????? :shock:
Spørsmålet i DENNE tråden var yrke, skolegutt er IKKE yrke, sorry, men slik er det.
Jada Spiti, vi kan gjerne diskutere om skolegutt er et yrke eller ikke.
Men mitt yrke som Ergoterapeut er å kartlegge menneskers aktivitetsmuligheter og legge til rette for at de samme menneskene skal kunne utføre aktiviteter de mener er meningsfulle. Jeg skal finne ut om et menneske kan gjøre en bestemt oppgave eller om det er ting som må rettes på. Og som Ergoterapeut er jeg vant til å likestille jobb/yrke med skolegang og studier, fordi alt dette er aktiviteter mennesket må utføre for å kunne tjene penger til å betale for sine utgifter til livets opphold.
Rent økonomisk kan du jo ikke leve av å gå på skole, men du må jo ha tatt en grunnleggende utdanning før du kan begynne i ei lære, jobbe eller utføre et yrke.
Og for en i grunnskolealder er faktisk skola jobben, du skal ikke bare lære at 2 + 2 er fem, men også verdien av å holde klokkeslettene, samarbeide med andre i forskjellige situasjoner og andre sosiale ferdigheter som du trenger i en betalt jobb. Og detter er ferdigheter som en arbeidsgiver ikke vil bruke tid og penger på å lære nye ansatte.
Derfor mener jeg at det å gå på skole er et yrke som må læres, og som må utføres med en viss standard skal den enkelte elev være i stand til å fortsette i videregående og senere i yrkeslivet.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Attila

Post by Attila »

Jeg har vært fadder for lærlinger og har/er i kontakt med unge rett ut fra skolen i forbindelse med jobben (Ungdoms skole og VGS). Jeg vet om alt dette her med å komme tidsnok osv. Men det er normale kunnskaper som man skal kunne beherske for å fungere i det sosiale som et samfun består av. Det å likestille yrke med utdannelse/skolegang blir helt feil. Arbeidslivet er heeeelt anderledes, er det ikke? Det er mange mange faktorer som skiller en skole elev ifra en yrkesutøver.
Følte du at du hadde et yrke når du gikk på barne og/eller ungdoms skolen?
Eller når du gikk på VGS eller Høyskole?
Mulig det? I så fall første gang jeg har hørt noen si det.....

Det er en grunn til at dersom man spør en person som er ferdig med "all" skolegang, men som ikke har fått jobb ennå: Hvilket yrke har du?
Så sier 95% av dem: Jeg er utdannet "potetskreller", men har ikke fått jobb ennå.

Jeg har, som du har sikkert sett, startet en ny tråd om skole og utdannelse.......der velter det nå inn mange som utdanner seg, som vil stille spørsmål og etterhvert få muligheten til å velge den rette utdannelsen som til slutt vill gi dem: et yrke!

Vi er nå O-T igjen :lol:
Jeg har skrevet hva jeg jobber med slik at jeg kan betale for eget hus, bil, MC, hytte osv. Det får holde, men send meg en pm eller start en ny tråd, jeg er med.... :lol:
Image
Einar

Post by Einar »

I dag skrev jeg under kontrakt og har fått tittelen CSC Konsulent hos AC-Nielsen Norge begynner ikke før 21.mai ettersom jeg går fortsatt på skolen og må levere Bachelor oppgaven 15.mai og en annen oppgave 29.mai. Og i forbindelse med ny livssituasjon skal vi flytte på oss. nytt bosted Hurumlandet.
Du trenger bare 1
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Olav'en wrote:
LordShaft wrote:Er tydligvis NM i å få opp "post counten" sin.

For de som er i tvil. Les innlegget mitt en gang til og la det synke inn 8)
Eg trur me kan kåre ein vinner!
Image

Kanskje på tide å roe ned denne postinga "litt"?
Eg oppforder deg, EvenDeven, til å lese gjennom det du rabler ned på tastaturet før du trykker OK. Les gjennom det og bruk 10sekunder på å finne ut om det virkelig er nødvendig og nyttig info du deler med andre!
Du har 753poster ( i skrivende stund ) siden 23. Januar i år. Det er 8,27 poster kvar dag! Føler du virkelig at det er nødvendig?

No blei dette veldig direkte mot EvenDeven, men det betyr ikkje at det berre er han. Er mange som burde ta seg i skinnet her!
Og nei, eg utelukker ikkje meg sjølv! Men eg tørr å påstå at det er ein vesentlig forskjell på 891 poster på 22måneder, og 753 på 3måneder!

Det er greit at folk kritiserer at jeg skriver mye, noen mener det er unødvendig posting og andre mener det motsatte.

Hvorfor jeg skriver ?: Jo, jeg har meninger om alt, eller nesten.. Det emnet jeg ikke har noen formening om skriver jeg heller ikke i.
Prøver å være en grei kar og få fatt i hvordan ting er og hvordan det gjøres, men hvis det her har vært plagsomt for folk så beklager jeg dette.
Attila

Post by Attila »

33.R.P.M. wrote:I dag skrev jeg under kontrakt og har fått tittelen CSC Konsulent hos AC-Nielsen Norge begynner ikke før 21.mai ettersom jeg går fortsatt på skolen og må levere Bachelor oppgaven 15.mai og en annen oppgave 29.mai. Og i forbindelse med ny livssituasjon skal vi flytte på oss. nytt bosted Hurumlandet.
Gratulerer! Høres ut som en bra jobb :D
Hva gjør en CSC Konsulent da?
Image
Post Reply