Dagens Avis-utklipp

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Håvi wrote:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115678

mørke tider i møte....
Som om at køene hos vegvesenet ikke var lange nok fra før :roll:
- Skyt her -
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Greit det finnes grenser for hvor langt en politijakt skal gå men det kan ikkje være slik at bare fordi manen kjører som en galning så skal han få slippe unna..Da blir det som dominator sier at da er det bare til å kjøre litt gris så slipper du unna.


Og det er stor forskjell fra å stikke av fra trafikk kontroll og det å stikke fordi du har stjelt noe. Ved en kontroll er det bare til å ta skiltet og ta det der etter, men med en som har stjelt må de ta han så snart så mulig ellers er det bye bye til kjøretøyet..

men eg tror nok purken vil få pepper for dette
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Fikk det mest geniale tipset for en stund tilbake når jeg kjørte uten skilter

"Hvis politiet begynner å følge etter deg er det bare til å ta av deg hjelmen, då kan de ikke følge etter deg lengre"


*Dette innlegget er veldig sarkastisk*
- Skyt her -
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det tipset hørte jeg da jeg var 14-15 også, men har aldri giddet å prøve å finne ut om det stemmer. Tviler sterkt....
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

Jeg har hørt at det ikke gjelder lenger.. før var det sånn at kastet du hjelmen kunne ikke politiet kjøre raskere enn 40km/t...


Har jeg hørt :P
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Scotch wrote:Jeg har hørt at det ikke gjelder lenger.. før var det sånn at kastet du hjelmen kunne ikke politiet kjøre raskere enn 40km/t...


Har jeg hørt :P
lol, må være det dummeste eg har hørt :D så vhis du hadde ligget på motorveien så var det bare til å hive hjelmen så var det goodbye til purken :)

Hadde gjort seg, men tviler sterkt :D
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

Jeg snakker om moped :wink:
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Har hørt akkurat det samme, men har aldri hørt om noen som har lykkes med det desverre :lol:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Scotch wrote:Jeg snakker om moped :wink:
Åja ok :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Scotch wrote:Jeg har hørt at det ikke gjelder lenger.. før var det sånn at kastet du hjelmen kunne ikke politiet kjøre raskere enn 40km/t...


Har jeg hørt :P
Jeg har svært liten tro på rykter som oppstår blant 16-åringer på moped, men om noen kan vise meg den paragrafen som gjør det ulovlig å følge etter, så kjøper jeg den :)

AtW
chopperen
Posts: 175
Joined: 18 Feb 2006 18:25

Post by chopperen »

jeg sier ikke at politiet ikke skal følge etter i det hele tatt. men i noen minutter. dessuten er det ikke bedre og la han stjele en sykkel, og ikke la slike ulykker oppstå? dessuten hadde politiet helikopter i luften etter han..

dette blir for all del en balanse gang mellom risiko og det å ta tyver.
er det verdier det er snakk om, så blir vel bilen som han moste inn i kondemnert, samme med sykkelen. og det er ikke billig og ha et helikopter i luften heller.. er det sikkerheten det er snakk om, så er det for all del sikrest for sivile, for politiet og for tyven og ikke følge etter han.
er argumentet at en skal ta alle råkjørere for hver sin pris inkl. risiko for sivile liv, eller liv i det hele tatt syns jeg det blir for dumt.

og ja, det skal være allment preventivt og alt det der. men hvor ofte er det en tulling stjeler en sykkel, og blir tatt i politikontroll? det er så sjeldent at det er liten vits i å være preventiv. det skjer faktisk skjeldnere enn at kondomen ikke holder, og folk bruker vel den likevel?

desuten at fyren ikke var mer enn 19år, og ikke hadde lappen kunne ikke politiet vite før fyren lå der. og at sykkelen var stjålet kunne de heller ikke vite med engang hvertfall.

er det ingen som sjønner hva jeg mener? alle er jo imot meg jo! :wink:
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Jo jeg skjønner deg godt chopperen og er helt enig!!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Skjønner godt hva du mener, personn har allerede vist at han var ansvarsløs, da er det opp til politiet og ta ansvar, og foreta en biljakt i 130 i en 60-sone er ikke særlig ansvarfullt (og politibilen var kanskje tilogmed en større fare for omgivelsene enn MCen på det tidspunktet). Jeg ser liten grunn til å sette tilfeldige trafikkanter i fare bare for en slik ting.

AtW
chopperen
Posts: 175
Joined: 18 Feb 2006 18:25

Post by chopperen »

ATWindsor wrote:Skjønner godt hva du mener, personn har allerede vist at han var ansvarsløs, da er det opp til politiet og ta ansvar, og foreta en biljakt i 130 i en 60-sone er ikke særlig ansvarfullt (og politibilen var kanskje tilogmed en større fare for omgivelsene enn MCen på det tidspunktet). Jeg ser liten grunn til å sette tilfeldige trafikkanter i fare bare for en slik ting.

AtW
takk!
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Klart vi er enig med deg chopper men som mange sier, du kan ikkje bare gje gass så skal purken bare gje opp liksom.
Men her hadde de som du nevner ett helikopter, klart de burde roe seg ned i håp om at føreren av sykkelen også skulle det.
Alle jakter som purken foretar seg er en allmen fare for andre, enten det er bil eller mc og eg er ganske sikker på at de tar forhåndsregler men at en eller annen gang så skjer det saker som dette.

Men som eg skrev tidlegarge, de som kjørte utrykningsbilen vil nok få høre dette..

Men hvordan vet du at purken ikkje visste at sykkelen var stjålet før etter at jakten var over?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Post Reply