Yamaha YZF-R125 2008

Prat om lett MC.
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by AndyNsR »

Om den under noen omstendigheter skulle klare 150 km/t, så ville det for det første trengtes meget mye tid, og en laaaang slette + nedoverbakke...så i vanlig trafikk ville 150 km/t vært uoppnåelig....
Honda NSR 125 02'
zeC
Posts: 11
Joined: 19 Jul 2008 21:13
MC: YZF-R125 HVIT, Orginal med litt neon.... Snart nytt skiltoppheng, power commander og eksos....

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by zeC »

Yåo mister NSR :roll: Regner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer) :lol:

Jeg blir og legge ut video ja \:D/ Blir kansje også og legge ut video med kun effektanlegg og nye drev :-k ...

Det er ikke vits og kritisere R125'n bare for dere er misunnelige !! Og motoren som står i den er helt ny designet, og ingen vet helt sikkert enda hvor mye hestekrefter man kan få ut av den... Kan noen plis skrive et svar der alle tingene som er negativt med 4t står !? Så skal jeg poste svar med de tingene som er negativt med 2t ! \:D/
Rk125
Posts: 41
Joined: 03 Aug 2008 17:42
MC: Blå yamaha yzf r125

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Rk125 »

Ingenting bortsett fra skiltopphenget er negativt på yzf'n :) Den er bare helt konge!!!
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Mogen »

Greit nokk! [-X
2t er enklere å trimme mere hester ut av... :roll:
men som zec sa så har yzf'en ein heilt ny motor som vi ikke har kjekka heilt ut endå.. :-k
vi får nok ikke like masse effekt som med rs'en eller mito eller andre 2t, men det er fortsatt ikke lovelig å kjøre over 100km/t i Norge (uansett om nesten ingen bryr seg om det :lol: ) og yzf'en går 134 orginalt....
trur nok uansett at vi skal klare og få litt hester ut av den.... \:D/
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by microape »

zeC wrote:Yåo mister NSR :roll: Regner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer) :lol:

Jeg blir og legge ut video ja \:D/ Blir kansje også og legge ut video med kun effektanlegg og nye drev :-k ...

Det er ikke vits og kritisere R125'n bare for dere er misunnelige !! Og motoren som står i den er helt ny designet, og ingen vet helt sikkert enda hvor mye hestekrefter man kan få ut av den... Kan noen plis skrive et svar der alle tingene som er negativt med 4t står !? Så skal jeg poste svar med de tingene som er negativt med 2t ! \:D/
Det blir feil å si at nydesignet er bedre. Hvertfall når Yamaha sin forige racing 125 som gikk ut av produksjon for over 15 år siden, går fortere enn den nye :lol:
zeC
Posts: 11
Joined: 19 Jul 2008 21:13
MC: YZF-R125 HVIT, Orginal med litt neon.... Snart nytt skiltoppheng, power commander og eksos....

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by zeC »

microape wrote:
zeC wrote:Yåo mister NSR :roll: Regner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer) :lol:

Jeg blir og legge ut video ja \:D/ Blir kansje også og legge ut video med kun effektanlegg og nye drev :-k ...

Det er ikke vits og kritisere R125'n bare for dere er misunnelige !! Og motoren som står i den er helt ny designet, og ingen vet helt sikkert enda hvor mye hestekrefter man kan få ut av den... Kan noen plis skrive et svar der alle tingene som er negativt med 4t står !? Så skal jeg poste svar med de tingene som er negativt med 2t ! \:D/
Det blir feil å si at nydesignet er bedre. Hvertfall når Yamaha sin forige racing 125 som gikk ut av produksjon for over 15 år siden, går fortere enn den nye :lol:

ja... Men sa ikke det var bedre da mn (poenget var at motoren er nyutviklet og ingen kjenner den som sagt) jeg ble sykt irritert på NSR fyrn som tror han eier verdens raskest sykkel og at det ikke går ann og kjøre i mer en 100 med YZF'n !!
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by microape »

På meg virker det ikke som han tror at han eier verdens raskeste sykkel. Faktisk tror jeg at min er raskere :lol:
zeC
Posts: 11
Joined: 19 Jul 2008 21:13
MC: YZF-R125 HVIT, Orginal med litt neon.... Snart nytt skiltoppheng, power commander og eksos....

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by zeC »

[-X ikke sånn men det var liksom bare en måte å si det på \:D/
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Bonnis »

zeC wrote:Yåo mister NSR :roll: Regner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer) :lol:

Jeg blir og legge ut video ja \:D/ Blir kansje også og legge ut video med kun effektanlegg og nye drev :-k ...

Det er ikke vits og kritisere R125'n bare for dere er misunnelige !! Og motoren som står i den er helt ny designet, og ingen vet helt sikkert enda hvor mye hestekrefter man kan få ut av den... Kan noen plis skrive et svar der alle tingene som er negativt med 4t står !? Så skal jeg poste svar med de tingene som er negativt med 2t ! \:D/
Så nyproduserte motorer er alltid gode for masse krutt?

Siden du spør så pent:
- Slapp motor (ikke hissig)
- Treige med tanke på toppfart
- Lite trim tilgjengelig
- Ingen plomberinger av betydning
- Avanserte å skru på for en 16-åring.
- Kjempe kjedelig lyd
- Kjedelig effektregister (smak og behag seff)
- Dyre å reparere.
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R
Location: Sandefjord/Valdres

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by alexanderyi »

Bonnis wrote:- Dyre å reparere.
Kommer ann på hvordan en ser på det..

En 2t er som kjent en motor som er en del mer vedlikehold på sammenligna med en 4t..

4t har lengre varighet mellom stempel og sylinder bytte(avhengig av vedlikehold, men stempelet må fortsatt byttes oftere)



Så hva som er best når det kommer til syvende og sist blir opp til hver enkelt..
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Bonnis »

Jeg sa ikke "Dyre å vedlikeholde". Man reparerer noe når det er ødelagt, noe som fort kan bli dyrt på en 4-takt.
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by AndyNsR »

zeC wrote:Yåo mister NSR :roll: Regner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer) :lol:
Nei, min NSR gjør nesten 170 med én på. (
zeC wrote:ja... Men sa ikke det var bedre da mn (poenget var at motoren er nyutviklet og ingen kjenner den som sagt) jeg ble sykt irritert på NSR fyrn som tror han eier verdens raskest sykkel og at det ikke går ann og kjøre i mer en 100 med YZF'n !!
Dersom du utifra mine innspill har fått inntrykk av at jeg tror jeg eier verdens raskeste sykkel, så må jeg beklage din evne til å oppfatte.

Jeg vet selvsagt hvor fort YZFen går - 134 km/t. Da er det stop. Det er en 4-takt med 15 hk, og som bonnis sier, ikke mange plomber av betydning. Ikke misforstå meg, YZFen er blant de aller feteste lett-syklene på markedet, desidert det beste valget dersom man skal kjøre originalt. Men jeg ser ikke helt hvordan man skal trimme en motor som er bygd for 15 hester til å gå som et helvette (150-160 ble vel nevnt?). Hørt at Yamaha har snakka om at det skal gå ann å tune 22 hk ut av den som ja, vil hjelpe - dersom det stemmer. Men selv med 22 hk tror jeg det er et lite stykke til 150-160 km/t på en flat strekning.

Men for all del - lykke til :)
Honda NSR 125 02'
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Bonnis »

Jeg vil i motsetning til AndyNSR si at jeg vil tro at om R125 hadde 22hk, hadde den klart 150km/t tålig greit. Aprilia RS med kun effektanlegg klarer jo denne farta, og da er det 20-22hk i motoren. NSR med effektanlegg (25+hk) klarer jo også denne farta.

Gikk forresten bra den, Andy. Endre navnet på klippet, og du vil få en del views vil jeg tro. :D
zeC
Posts: 11
Joined: 19 Jul 2008 21:13
MC: YZF-R125 HVIT, Orginal med litt neon.... Snart nytt skiltoppheng, power commander og eksos....

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by zeC »

Takk AndyNSR \:D/ Dt var godt og høre ;P
RebelRider
Posts: 18
Joined: 21 Jun 2008 15:12

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by RebelRider »

Ok.
Jeg har ikke trimma enda :) Venter til noen andre gjør, så jeg får litt innsikt i hva som er bra og ikke.
MEn jeg har bytta til 15t drev foran, fra 14t orginalt.
Og jeg syns den får bedre giring da. Den går 10kmt. + fortere på alle gir. :) Eller, liksom, den øker fx fra ca 30 på 1. til 40, 50 på 2. til 60, 70 på 3. til 80 osv ;)
På de tre første girene går den: 43, 64 og 84 :)

Her er toppfarten: http://www.mopedportalen.com/forum/inde ... t&id=99830

Den ble målt i oppoverbakke ( XD )
Så seriøs du er Ö
Post Reply