Yamaha YZF-R125 2008
-
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Om den under noen omstendigheter skulle klare 150 km/t, så ville det for det første trengtes meget mye tid, og en laaaang slette + nedoverbakke...så i vanlig trafikk ville 150 km/t vært uoppnåelig....
Honda NSR 125 02'
-
- MC: YZF-R125 HVIT, Orginal med litt neon.... Snart nytt skiltoppheng, power commander og eksos....
Yåo mister NSR
Regner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer)
Jeg blir og legge ut video ja
Blir kansje også og legge ut video med kun effektanlegg og nye drev
...
Det er ikke vits og kritisere R125'n bare for dere er misunnelige !! Og motoren som står i den er helt ny designet, og ingen vet helt sikkert enda hvor mye hestekrefter man kan få ut av den... Kan noen plis skrive et svar der alle tingene som er negativt med 4t står !? Så skal jeg poste svar med de tingene som er negativt med 2t !

Jeg blir og legge ut video ja

Det er ikke vits og kritisere R125'n bare for dere er misunnelige !! Og motoren som står i den er helt ny designet, og ingen vet helt sikkert enda hvor mye hestekrefter man kan få ut av den... Kan noen plis skrive et svar der alle tingene som er negativt med 4t står !? Så skal jeg poste svar med de tingene som er negativt med 2t !

Ingenting bortsett fra skiltopphenget er negativt på yzf'n
Den er bare helt konge!!!

Greit nokk!
2t er enklere å trimme mere hester ut av...
men som zec sa så har yzf'en ein heilt ny motor som vi ikke har kjekka heilt ut endå..
vi får nok ikke like masse effekt som med rs'en eller mito eller andre 2t, men det er fortsatt ikke lovelig å kjøre over 100km/t i Norge (uansett om nesten ingen bryr seg om det
) og yzf'en går 134 orginalt....
trur nok uansett at vi skal klare og få litt hester ut av den....

2t er enklere å trimme mere hester ut av...

men som zec sa så har yzf'en ein heilt ny motor som vi ikke har kjekka heilt ut endå..

vi får nok ikke like masse effekt som med rs'en eller mito eller andre 2t, men det er fortsatt ikke lovelig å kjøre over 100km/t i Norge (uansett om nesten ingen bryr seg om det

trur nok uansett at vi skal klare og få litt hester ut av den....

Det blir feil å si at nydesignet er bedre. Hvertfall når Yamaha sin forige racing 125 som gikk ut av produksjon for over 15 år siden, går fortere enn den nyezeC wrote:Yåo mister NSRRegner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer)
![]()
Jeg blir og legge ut video jaBlir kansje også og legge ut video med kun effektanlegg og nye drev
...

-
- MC: YZF-R125 HVIT, Orginal med litt neon.... Snart nytt skiltoppheng, power commander og eksos....
microape wrote:Det blir feil å si at nydesignet er bedre. Hvertfall når Yamaha sin forige racing 125 som gikk ut av produksjon for over 15 år siden, går fortere enn den nyezeC wrote:Yåo mister NSRRegner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer)
![]()
Jeg blir og legge ut video jaBlir kansje også og legge ut video med kun effektanlegg og nye drev
...
ja... Men sa ikke det var bedre da mn (poenget var at motoren er nyutviklet og ingen kjenner den som sagt) jeg ble sykt irritert på NSR fyrn som tror han eier verdens raskest sykkel og at det ikke går ann og kjøre i mer en 100 med YZF'n !!
På meg virker det ikke som han tror at han eier verdens raskeste sykkel. Faktisk tror jeg at min er raskere 

-

Så nyproduserte motorer er alltid gode for masse krutt?zeC wrote:Yåo mister NSRRegner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer)
![]()
...
Siden du spør så pent:
- Slapp motor (ikke hissig)
- Treige med tanke på toppfart
- Lite trim tilgjengelig
- Ingen plomberinger av betydning
- Avanserte å skru på for en 16-åring.
- Kjempe kjedelig lyd
- Kjedelig effektregister (smak og behag seff)
- Dyre å reparere.
-
- MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R
Kommer ann på hvordan en ser på det..Bonnis wrote:- Dyre å reparere.
En 2t er som kjent en motor som er en del mer vedlikehold på sammenligna med en 4t..
4t har lengre varighet mellom stempel og sylinder bytte(avhengig av vedlikehold, men stempelet må fortsatt byttes oftere)
Så hva som er best når det kommer til syvende og sist blir opp til hver enkelt..
Jeg sa ikke "Dyre å vedlikeholde". Man reparerer noe når det er ødelagt, noe som fort kan bli dyrt på en 4-takt.
-
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Nei, min NSR gjør nesten 170 med én på. (zeC wrote:Yåo mister NSRRegner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer)
![]()
Dersom du utifra mine innspill har fått inntrykk av at jeg tror jeg eier verdens raskeste sykkel, så må jeg beklage din evne til å oppfatte.zeC wrote:ja... Men sa ikke det var bedre da mn (poenget var at motoren er nyutviklet og ingen kjenner den som sagt) jeg ble sykt irritert på NSR fyrn som tror han eier verdens raskest sykkel og at det ikke går ann og kjøre i mer en 100 med YZF'n !!
Jeg vet selvsagt hvor fort YZFen går - 134 km/t. Da er det stop. Det er en 4-takt med 15 hk, og som bonnis sier, ikke mange plomber av betydning. Ikke misforstå meg, YZFen er blant de aller feteste lett-syklene på markedet, desidert det beste valget dersom man skal kjøre originalt. Men jeg ser ikke helt hvordan man skal trimme en motor som er bygd for 15 hester til å gå som et helvette (150-160 ble vel nevnt?). Hørt at Yamaha har snakka om at det skal gå ann å tune 22 hk ut av den som ja, vil hjelpe - dersom det stemmer. Men selv med 22 hk tror jeg det er et lite stykke til 150-160 km/t på en flat strekning.
Men for all del - lykke til

Honda NSR 125 02'
Jeg vil i motsetning til AndyNSR si at jeg vil tro at om R125 hadde 22hk, hadde den klart 150km/t tålig greit. Aprilia RS med kun effektanlegg klarer jo denne farta, og da er det 20-22hk i motoren. NSR med effektanlegg (25+hk) klarer jo også denne farta.
Gikk forresten bra den, Andy. Endre navnet på klippet, og du vil få en del views vil jeg tro.
Gikk forresten bra den, Andy. Endre navnet på klippet, og du vil få en del views vil jeg tro.

-
Takk AndyNSR
Dt var godt og høre ;P

-
Ok.
Jeg har ikke trimma enda
Venter til noen andre gjør, så jeg får litt innsikt i hva som er bra og ikke.
MEn jeg har bytta til 15t drev foran, fra 14t orginalt.
Og jeg syns den får bedre giring da. Den går 10kmt. + fortere på alle gir.
Eller, liksom, den øker fx fra ca 30 på 1. til 40, 50 på 2. til 60, 70 på 3. til 80 osv 
På de tre første girene går den: 43, 64 og 84
Her er toppfarten: http://www.mopedportalen.com/forum/inde ... t&id=99830
Den ble målt i oppoverbakke ( XD )
Jeg har ikke trimma enda

MEn jeg har bytta til 15t drev foran, fra 14t orginalt.
Og jeg syns den får bedre giring da. Den går 10kmt. + fortere på alle gir.

På de tre første girene går den: 43, 64 og 84

Her er toppfarten: http://www.mopedportalen.com/forum/inde ... t&id=99830
Den ble målt i oppoverbakke ( XD )
Så seriøs du er Ö