Page 13 of 47

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 03 Aug 2008 15:22
by AndyNsR
Om den under noen omstendigheter skulle klare 150 km/t, så ville det for det første trengtes meget mye tid, og en laaaang slette + nedoverbakke...så i vanlig trafikk ville 150 km/t vært uoppnåelig....

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 03 Aug 2008 19:25
by zeC
Yåo mister NSR :roll: Regner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer) :lol:

Jeg blir og legge ut video ja \:D/ Blir kansje også og legge ut video med kun effektanlegg og nye drev :-k ...

Det er ikke vits og kritisere R125'n bare for dere er misunnelige !! Og motoren som står i den er helt ny designet, og ingen vet helt sikkert enda hvor mye hestekrefter man kan få ut av den... Kan noen plis skrive et svar der alle tingene som er negativt med 4t står !? Så skal jeg poste svar med de tingene som er negativt med 2t ! \:D/

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 03 Aug 2008 19:56
by Rk125
Ingenting bortsett fra skiltopphenget er negativt på yzf'n :) Den er bare helt konge!!!

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 03 Aug 2008 21:04
by Mogen
Greit nokk! [-X
2t er enklere å trimme mere hester ut av... :roll:
men som zec sa så har yzf'en ein heilt ny motor som vi ikke har kjekka heilt ut endå.. :-k
vi får nok ikke like masse effekt som med rs'en eller mito eller andre 2t, men det er fortsatt ikke lovelig å kjøre over 100km/t i Norge (uansett om nesten ingen bryr seg om det :lol: ) og yzf'en går 134 orginalt....
trur nok uansett at vi skal klare og få litt hester ut av den.... \:D/

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 03 Aug 2008 21:23
by microape
zeC wrote:Yåo mister NSR :roll: Regner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer) :lol:

Jeg blir og legge ut video ja \:D/ Blir kansje også og legge ut video med kun effektanlegg og nye drev :-k ...

Det er ikke vits og kritisere R125'n bare for dere er misunnelige !! Og motoren som står i den er helt ny designet, og ingen vet helt sikkert enda hvor mye hestekrefter man kan få ut av den... Kan noen plis skrive et svar der alle tingene som er negativt med 4t står !? Så skal jeg poste svar med de tingene som er negativt med 2t ! \:D/
Det blir feil å si at nydesignet er bedre. Hvertfall når Yamaha sin forige racing 125 som gikk ut av produksjon for over 15 år siden, går fortere enn den nye :lol:

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 03 Aug 2008 21:29
by zeC
microape wrote:
zeC wrote:Yåo mister NSR :roll: Regner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer) :lol:

Jeg blir og legge ut video ja \:D/ Blir kansje også og legge ut video med kun effektanlegg og nye drev :-k ...

Det er ikke vits og kritisere R125'n bare for dere er misunnelige !! Og motoren som står i den er helt ny designet, og ingen vet helt sikkert enda hvor mye hestekrefter man kan få ut av den... Kan noen plis skrive et svar der alle tingene som er negativt med 4t står !? Så skal jeg poste svar med de tingene som er negativt med 2t ! \:D/
Det blir feil å si at nydesignet er bedre. Hvertfall når Yamaha sin forige racing 125 som gikk ut av produksjon for over 15 år siden, går fortere enn den nye :lol:

ja... Men sa ikke det var bedre da mn (poenget var at motoren er nyutviklet og ingen kjenner den som sagt) jeg ble sykt irritert på NSR fyrn som tror han eier verdens raskest sykkel og at det ikke går ann og kjøre i mer en 100 med YZF'n !!

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 03 Aug 2008 21:53
by microape
På meg virker det ikke som han tror at han eier verdens raskeste sykkel. Faktisk tror jeg at min er raskere :lol:

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 03 Aug 2008 21:56
by zeC
[-X ikke sånn men det var liksom bare en måte å si det på \:D/

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 03 Aug 2008 22:16
by Bonnis
zeC wrote:Yåo mister NSR :roll: Regner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer) :lol:

Jeg blir og legge ut video ja \:D/ Blir kansje også og legge ut video med kun effektanlegg og nye drev :-k ...

Det er ikke vits og kritisere R125'n bare for dere er misunnelige !! Og motoren som står i den er helt ny designet, og ingen vet helt sikkert enda hvor mye hestekrefter man kan få ut av den... Kan noen plis skrive et svar der alle tingene som er negativt med 4t står !? Så skal jeg poste svar med de tingene som er negativt med 2t ! \:D/
Så nyproduserte motorer er alltid gode for masse krutt?

Siden du spør så pent:
- Slapp motor (ikke hissig)
- Treige med tanke på toppfart
- Lite trim tilgjengelig
- Ingen plomberinger av betydning
- Avanserte å skru på for en 16-åring.
- Kjempe kjedelig lyd
- Kjedelig effektregister (smak og behag seff)
- Dyre å reparere.

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 03 Aug 2008 23:50
by alexanderyi
Bonnis wrote:- Dyre å reparere.
Kommer ann på hvordan en ser på det..

En 2t er som kjent en motor som er en del mer vedlikehold på sammenligna med en 4t..

4t har lengre varighet mellom stempel og sylinder bytte(avhengig av vedlikehold, men stempelet må fortsatt byttes oftere)



Så hva som er best når det kommer til syvende og sist blir opp til hver enkelt..

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 04 Aug 2008 00:14
by Bonnis
Jeg sa ikke "Dyre å vedlikeholde". Man reparerer noe når det er ødelagt, noe som fort kan bli dyrt på en 4-takt.

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 04 Aug 2008 00:47
by AndyNsR
zeC wrote:Yåo mister NSR :roll: Regner med sykkelen din gjør 250 MINST (i oppoverbakke med minst 2 passasjerer) :lol:
Nei, min NSR gjør nesten 170 med én på. (
zeC wrote:ja... Men sa ikke det var bedre da mn (poenget var at motoren er nyutviklet og ingen kjenner den som sagt) jeg ble sykt irritert på NSR fyrn som tror han eier verdens raskest sykkel og at det ikke går ann og kjøre i mer en 100 med YZF'n !!
Dersom du utifra mine innspill har fått inntrykk av at jeg tror jeg eier verdens raskeste sykkel, så må jeg beklage din evne til å oppfatte.

Jeg vet selvsagt hvor fort YZFen går - 134 km/t. Da er det stop. Det er en 4-takt med 15 hk, og som bonnis sier, ikke mange plomber av betydning. Ikke misforstå meg, YZFen er blant de aller feteste lett-syklene på markedet, desidert det beste valget dersom man skal kjøre originalt. Men jeg ser ikke helt hvordan man skal trimme en motor som er bygd for 15 hester til å gå som et helvette (150-160 ble vel nevnt?). Hørt at Yamaha har snakka om at det skal gå ann å tune 22 hk ut av den som ja, vil hjelpe - dersom det stemmer. Men selv med 22 hk tror jeg det er et lite stykke til 150-160 km/t på en flat strekning.

Men for all del - lykke til :)

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 04 Aug 2008 01:06
by Bonnis
Jeg vil i motsetning til AndyNSR si at jeg vil tro at om R125 hadde 22hk, hadde den klart 150km/t tålig greit. Aprilia RS med kun effektanlegg klarer jo denne farta, og da er det 20-22hk i motoren. NSR med effektanlegg (25+hk) klarer jo også denne farta.

Gikk forresten bra den, Andy. Endre navnet på klippet, og du vil få en del views vil jeg tro. :D

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 04 Aug 2008 13:05
by zeC
Takk AndyNSR \:D/ Dt var godt og høre ;P

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Posted: 04 Aug 2008 14:13
by RebelRider
Ok.
Jeg har ikke trimma enda :) Venter til noen andre gjør, så jeg får litt innsikt i hva som er bra og ikke.
MEn jeg har bytta til 15t drev foran, fra 14t orginalt.
Og jeg syns den får bedre giring da. Den går 10kmt. + fortere på alle gir. :) Eller, liksom, den øker fx fra ca 30 på 1. til 40, 50 på 2. til 60, 70 på 3. til 80 osv ;)
På de tre første girene går den: 43, 64 og 84 :)

Her er toppfarten: http://www.mopedportalen.com/forum/inde ... t&id=99830

Den ble målt i oppoverbakke ( XD )