Interesse for MC-treff på vestlandet 17-20 juli?

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
FV

Re: Interesse for MC-treff på vestlandet, sommeren 08?

Post by FV »

Et forslag for et opplegg:

Folket fra østen kjører hjemmefra på torsdagen. Da er dere her torsdags kveld. Vi ordner til hytter/telt i Vikedal eller Ølmedal som ligger 3-4 mil fra Haugesund. Dette blir da basen vår. Jeg kan ordne med mat og sånn til torsdagskvelden. Fredags morgen tar vi ut tidlig og får oss en god frokost og morgenkaffe. Deretter kjører vi den røde ruten. Dette er rundt ryfylket og er ca på 35-40 mil, men kan kortes inn nærmere 7-10 mil om vi velger og ikke kjøre om Sirdalen.

Lørdagen kjører vi den blå ruten. Dette er hovedsaklig rundt om på haugalandet, og her kan vi være fleksible med tanke på hvor folk vil kjøre. Vi kan dele oss opp og kjøre litt forskjellige veier osv.

Jeg har nettopp snakket med en som var med meg og Stian å kjørte idag. Han er ikke medlem på forumet, men han er mer enn villig til å være med på å arrangere dette. Håper ikke folket på forumet ser på dette som en uting at en som ikke henger her inne er med? Gi beskjed om det er et problem iallefall.

Når vi har fått kjørt fra oss rundt omkring så bærer turen hjem igjen på søndagen.

Her har jeg merket opp rutene sånn hallveis.
Image
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Dette ser bra ut, FV! Høres ut som et opplegg som kan dra en del folk herfra over til dere - meg inkludert 8) Og at en annen er med på planlegginga gjør meg ingenting.
FV

Post by FV »

Jeanette wrote:Dette ser bra ut, FV! Høres ut som et opplegg som kan dra en del folk herfra over til dere - meg inkludert 8) Og at en annen er med på planlegginga gjør meg ingenting.
Flott det Jeanette ;) Han trenger ikke nødvendigvis være med på planlegginga, men han er godt kjent rundt omkring her, så hadde nok vært en fordel om vi hadde fått med flere lokale. Det er kanskje ikke helt optimalt å kjøre samlet hele gjengen om vi blir 25-30 stk, så da er det best å dele opp i puljer. Da trenger vi flere som er kjente her.
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Helt enig i det! Bedre å være mindre grupper, og evt. kjøre samme tur, bare motsatt vei. For eksempel =)
FV

Post by FV »

Jeanette wrote:Helt enig i det! Bedre å være mindre grupper, og evt. kjøre samme tur, bare motsatt vei. For eksempel =)
For eksempel ja :) Bare å komme med forslag.
FV

Post by FV »

Det er kanskje ikke alle som vil kjøre så mye som over 40 mil på en dag, så vi kan være fleksible og kjøre forskjellige ruter også. De som vil på skikkelig langtur er i en gruppe, mens de som ikke vil kan kjøre en kortere rute og fyre opp grillen til de andre kommer tilbake :twisted:
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

FV wrote:..de som ikke vil kan kjøre en kortere rute og fyre opp grillen til de andre kommer tilbake :twisted:
Synes det høres ut som en passe straff! :twisted: 8) Dagstur på rundt 40 mil er suverent - akkurat passe synes jeg. Ikke så mye at man blir dødsliten, men nok til at man får følelsen av å virkelig ha vært på tur!
Last edited by Jeanette on 16 Apr 2008 22:12, edited 1 time in total.
FV

Post by FV »

Jeg tror nok folk får nok frisk luft på ørene til at de skal få sove godt iallefall.
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Tviler ikke!

Msn it is ;)
FV

Post by FV »

Da har jeg laget en poll med alternativer for når vi kan arrangere treffet.
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Og fristen for å stemme på pollen er satt til 1. mai :smt026
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Ser bra ut dette \:D/
Ei gruppe på 25 -30 sykkler vil uansett dele seg opp i mindre grupper alt etter kjørestil, erfaring med å kjøre i gruppe og sånn videre bortetter.
Da kan man like godt ha flere gruppeledere/roadmasters og kjøre i mindre grupper.
Jeg kjører gjerne 40 + mil på en dag, og i Ryfylke har jeg aldri vært, så da blir det fint å få sett mest mulig =D> når man likevel har lokale guider. Regner med at ruta legges sånn at det er naturlige stoppesteder for bensin, mat og naturnyting etter passe kjøretid?
Og det er da ikke noe krav at deltagerne eller guidene er på MC-forumet? De som ikke er på forumet før treffet, er helt sikkert på forumet etterpå.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
FV

Post by FV »

Ragnhild wrote:De som ikke er på forumet før treffet, er helt sikkert på forumet etterpå.
Hehe, kunne vel ikke vært sagt bedre ;)

Ja, turene blir lagt opp slik at alle får fylt drivstoff, både på sykkel og kropp.
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: Interesse for MC-treff på vestlandet? Åpen poll for dato!

Post by mekkern »

for meg er eneste mulighet 26-29 juni..av de 3 valgene... :)
Attila
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)

Re: Interesse for MC-treff på vestlandet? Åpen poll for dato!

Post by Attila »

Har kun mulighet 22-25 Mai.
Skyldes at barnevaktene (foreldrene mine) skal ha ferie.... :roll: :lol:
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
Post Reply