at de har funnet det ut underveis, og at det er det som er grunnen til at de satt inn såpass mye resurser osv kan jo godt hende. slik at de kan ta tyven.
og nei, jeg sier ikke at politiet aldri skal legge seg på hjul. det skal dem seffern. men fyren krasjet i 130? kmt i 60sone tettbebygd strøk osv osv. med trafikk i mot. da mener jeg at politiet bør tenke såpass langt at de klarer å forutse slike situasjoner. så ikke for hver en smak. ubebygd strøk osv, hvor det er mindre risiko å skade andre. heeelt ok. (ja, men da begynner jo alle bare og kjøre i tettbegygd strøk da)
seffern, som jeg har prøvd å si før, det må være en grense mellom risiko for å skade/drepe noen og innsats fra politiet sin side. og når han har hatt purken etter seg i 30min inkl helikopter, så bør politiet sjønne såpass at denne fyren ikke stopper før det går gale.
i dette tilfelle så mener jeg at politiet gikk over denne grensen. dessuten grunnen for at vi straffer i norge er vel for å være allmennt preventivt, (ikke aktuelt for alle å være såpass dum i hodet som denne føreren) og for å skremme lovbryteren slik at vedkommende ikke gjør det igjen. og jeg tror selvom han hadde sluppet unna, at han ikke hadde gjort samme feilen en gang til. og en ting til.. hva om det var faktisk politiet som krasjet og drepte noen? kan skje det også..