Dagens Avis-utklipp

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
chopperen

Post by chopperen »

hvordan skulle de vite at en sykkel som kommer i 114kmt forbi.. HEEEY! den sykkelen er stjålet!!

at de har funnet det ut underveis, og at det er det som er grunnen til at de satt inn såpass mye resurser osv kan jo godt hende. slik at de kan ta tyven.

og nei, jeg sier ikke at politiet aldri skal legge seg på hjul. det skal dem seffern. men fyren krasjet i 130? kmt i 60sone tettbebygd strøk osv osv. med trafikk i mot. da mener jeg at politiet bør tenke såpass langt at de klarer å forutse slike situasjoner. så ikke for hver en smak. ubebygd strøk osv, hvor det er mindre risiko å skade andre. heeelt ok. (ja, men da begynner jo alle bare og kjøre i tettbegygd strøk da)

seffern, som jeg har prøvd å si før, det må være en grense mellom risiko for å skade/drepe noen og innsats fra politiet sin side. og når han har hatt purken etter seg i 30min inkl helikopter, så bør politiet sjønne såpass at denne fyren ikke stopper før det går gale.

i dette tilfelle så mener jeg at politiet gikk over denne grensen. dessuten grunnen for at vi straffer i norge er vel for å være allmennt preventivt, (ikke aktuelt for alle å være såpass dum i hodet som denne føreren) og for å skremme lovbryteren slik at vedkommende ikke gjør det igjen. og jeg tror selvom han hadde sluppet unna, at han ikke hadde gjort samme feilen en gang til. og en ting til.. hva om det var faktisk politiet som krasjet og drepte noen? kan skje det også.. :roll:
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Løsning: Bilen bak slakker av, heli følger med hele veien, men ligger litt i bakkant så fører ikke ser det så godt, og så planlegger de sperringer foran fører. Da ville det blitt mer kontrollert.
TDK

Post by TDK »

Gixxerman wrote:Løsning: Bilen bak slakker av, heli følger med hele veien, men ligger litt i bakkant så fører ikke ser det så godt, og så planlegger de sperringer foran fører. Da ville det blitt mer kontrollert.
Ganske enig der, helikopteret er et mye bedre valg her... Hvis det er snakk om dette nye helikopteret så har det riktignok ikke så lang tid i lufta om gangen da...

Veisperringer hadde vel vært det beste... Spikermatte er kanskje litt i overkant? Hvordan effekt har en spikermatte på en mc kontra en bil?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
chopperen

Post by chopperen »

TDK wrote:
Gixxerman wrote:Løsning: Bilen bak slakker av, heli følger med hele veien, men ligger litt i bakkant så fører ikke ser det så godt, og så planlegger de sperringer foran fører. Da ville det blitt mer kontrollert.
Ganske enig der, helikopteret er et mye bedre valg her... Hvis det er snakk om dette nye helikopteret så har det riktignok ikke så lang tid i lufta om gangen da...

Veisperringer hadde vel vært det beste... Spikermatte er kanskje litt i overkant? Hvordan effekt har en spikermatte på en mc kontra en bil?
en mulighet.

jeg ville ikke bli klippet ned av en spikermatte på sykkel, men gjør vel samme effekten vil jeg tro. men har politiet i norge spikermatter da?
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
Winalot

Post by Winalot »

Spikermatte på en motorsykkel i 114 km/t ville iallefall jeg forutsett som et veldig stygt syn. Han hadde definitivt gått i bakken hardt og med stor fart som kan både skade ham selv og andre rundt ham... :roll: Nå har jeg riktignok aldri punktert i slike hastigheter, men på to hjul kan det fort gå galt...
Image
TDK

Post by TDK »

Winalot wrote:Spikermatte på en motorsykkel i 114 km/t ville iallefall jeg forutsett som et veldig stygt syn. Han hadde definitivt gått i bakken hardt og med stor fart som kan både skade ham selv og andre rundt ham... :roll: Nå har jeg riktignok aldri punktert i slike hastigheter, men på to hjul kan det fort gå galt...
mhm, godt mulig det... Var bare en tanke :P
Bruker forresten politiet i norge spikermatter?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Winalot

Post by Winalot »

har ikke vært med i så mange politijakter at jeg er noen ekspert på det, men er det noen her som har hørt om slikt brukt? :roll:
Image
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Har ikke vært med på så alt for mange bankran jeg heller, men jeg vet jo utmerket godt at det skjer fra tid til annen. :lol:

Selvsagt har politiet spikermatter, men jeg har aldri lest om at det har vært benyttet mot MC, og det er sikkert en meget god grunn til at så ikke skjer.
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR
It’s my birthday

Post by NoName »

Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

pelle
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell

Post by pelle »

http://www.ba.no/nyheter/politinotiser/ ... 105608.ece

Det har vært mange ulykker allerede synes jeg. :evil:
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Dominator wrote:Ny MC-trend:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116581
Har vel mer og mer å gjøre med at folk får mindre og mindre tid. Da kjøper de en litt billigere sykkel som frakter dem til og fra jobb, og litt rundt omkring i helgene.
MC_Rookie
MC: Yamaha YZF-R1

Post by MC_Rookie »

Motorsykkelkjøring er så farlig at det kan sammenliknes med å kjøre bil i fylla.

http://www.p4.no/story.asp?id=194416
Jalmar

Post by Jalmar »

Stakkars idiot. :lol: Han har sittet med nesa så langt ned i statistikkene at han faktisk ikke har fått med seg noe særlig av realitetene. :roll:

Det blir jo faktisk færre og færre mc-ulykker, og de fleste mc-ulykkene skyldes bilistenes uoppmerksomhet. Men dessverre blir gjerne slike mennesker hørt av myndighetene, så da blir det sikkert noen flere avgifter for å avhjelpe situasjonen. :shock:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Må ikke rope ulv for ofte sies det, men han der roper jo på elgen :twisted: Sikkert noe han har pønsket ut etter en tredagers :smt046 :smt043 :smt044
Post Reply