Det er viktig å ha riktig gulvbelegg. Særlig hvis man skal kjøre motorsykkel inne i stua. Perstorp er suverent i så måte. Dessuten kan man høytrykkspyle når gulvet trenger en vask. Har man i tillegg sentralstøvsuger, blir oppryddingen etter spylingen en lek. Man bør dog unngå piggdekk da disse har en tendens til å virvle opp svevestøv.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Da er det bedre å skifte til mykeste sort slicks for innendørs-mc-sesongen.
Er om å gjøre og få mest grep i svingen ut fra kjøkkenet og foran tv'en. Slik at langsi'a ved spisestuen blir unnagjort på rekordtid,før nedbremsingen med stoppie,før kneskrapsvingen ut i entreen.
Jeg pleier å ha en liten fillerye der hvor jg kjører med kneskrap. Så får jeg bonet gulvet samtidig. Ellers er det et tips å øve på off-road i kjellertrappen.
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Bare pass på å rydde svingen i kjellertrappa, slik at det er enklere å treffe riktig spor om du vil i kjellerstua i stedet for inn til fryseren. Havner du i fryser'n blir det jo som en runde på glattkjøringsbanen.
Har man skikkelig kjørehabitt spiller det ingen rolle om det er litt kaldt. Jeg syns nesten det er skumlere med for høye hjulløft i stua. Forskjermen kan hekte seg borti lysekrona i taket, og det kan bli dyrt...
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly