Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)
Re: Jeanette sin blogg - lengter etter sykkelkjøring..
Ja du må ta det pent, for du skal tilbake på sykkel igjen. Med bra fot og helst så fort som mulig....
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
Vi hadde forresten en flott tur til Sokndal i helga.
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=7&t=9085
Bare følge 'doctors orders' du, så kan du snart hive deg med på en langtur du også...!!
Bare følge 'doctors orders' du, så kan du snart hive deg med på en langtur du også...!!

BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home
Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Jeg er litt uenig med deg i uttalelsen om hjelmen Carlsberg. Bytter hjelm hvert 3 til 5 år, og det er grunn til bytte hvis hjelmen mistes i bakken feks. Hjelmen er den billigste livsforsikring vi har etter mitt syn. Og etter en ulykke er det ihvertfall like greit å bytte den ut.
Nå er jeg inkonsekvent så det holder.Den gamle hjelmen beholder jeg alltid som reservehjelm eller passasjer hjelm
Men det er ikke så ofte jeg har passasjerer på, ifjor tror det var kun 1 gang.
Nå er jeg inkonsekvent så det holder.Den gamle hjelmen beholder jeg alltid som reservehjelm eller passasjer hjelm

Gratulerer med vel overstått!
Og så bra at du har fått redusert kostnadene. Vil tro beinet leges fort også nå så du får resit på tur, alle gode ting er tre vet du

Og så bra at du har fått redusert kostnadene. Vil tro beinet leges fort også nå så du får resit på tur, alle gode ting er tre vet du

Vennlig hilsen Juliet
Bra du tar deg av arbeidet selv, det sparer du masse på, både i henhold til rene penger når du skal hente ut delene, og ikke minst i at du ikke nå går ned i bonus og får forsikringsøking som overgår de 25K og vel så det på lang sikt..
Dessuten blir det kanskje litt terapi i å flikke og fikse på sykkelen sin selv, og ikke minst koselig
Dessuten blir det kanskje litt terapi i å flikke og fikse på sykkelen sin selv, og ikke minst koselig

#Suzuki GSXR 750, K6
- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Jeg så bildene og referatet fra den turen, det så kjempeherlig ut! Med mindre det er meldt øspøs-regn neste torsdag, og det blir til at en liten forumgjeng kjører Mjøsa rundt, ser jeg på det som mulighet til første langtur som passasjer hvert fallBimma wrote:Vi hadde forresten en flott tur til Sokndal i helga.

Og ang. hjelmen: Jeg så hvert fall ingen grunn til at den skulle være med i totalprisen denne gangen. Den var som sagt ikke i bakken i det hele tatt, og jeg har i tillegg en annen hjelm dersom jeg finner ut at jeg ikke vil bruke akkurat denne hjelmen noe mer. Har mao. ikke noe hastverk med å få kjøpt meg en ny en, nå som jeg velger å betale dette selv.
Kan jo samtidig spørre dere med litt mer fartstid på sykkel enn meg; hjelmen jeg brukte under velten nå har én gang tidligere falt ned fra fothvileren da sykkelen stod parkert. Dette var vel et fall på 5-10 cm, og det gikk av et lite skall i lakken i hjelmen. Jeg vil tro det er vanskelig å si noe konkret, men vil dette ha noe å si for hjelmens sikkerhet på hodet mitt? Bør jeg la være å bruke den? Hjelmen ble kjøpt i mai 2006.
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Jeg ville fortsatt å bruke hjelmen. Isoporen under kan ikek ha blitt skadet av dette. Og et skall av ytterskallet svekker ikke innerkonstruksjonen.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- Jeanette
- Administrator
Og hjelmen ble brukt i dag den - endelig fikk jeg kommet meg til Grava på motorsykkel! Tusen takk til Lølle som stilte opp som sjåfør, jeg har virkelig storkost meg i kveld! Gips og krykker, hva slags hindring er vel det?!
Edit: Må bare legge til hvor levende jeg føler meg når jeg kjører sykkel.. Det er helt utrolig

Edit: Må bare legge til hvor levende jeg føler meg når jeg kjører sykkel.. Det er helt utrolig

- Bizcocho
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Jeg regner med at du gir passasjeren den beste hjelmen ?!Pollti wrote:Den gamle hjelmen beholder jeg alltid som reservehjelm eller passasjer hjelmMen det er ikke så ofte jeg har passasjerer på, ifjor tror det var kun 1 gang.

v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
- Lidahl
- MC: Yamaha Drag Star XVS 650 Standard '98
Re: Jeanette sin blogg - skadet sykkel og gips i 6 uker :(
Det er jo det beste med altJeanette wrote: Jeg er ikke redd for å komme meg opp på sykkelen igjen - det er ikke noe jeg ser mer frem til enn det nå. Så fort det er forsvarlig og praktisk mulig skal jeg sette meg på Fazer'n og kjøre meg en god runde.

Vet du hva som fikk hjulet til å skli ut?
- Jeanette
- Administrator
Det sies jo at det er to typer motorsyklister ute på veien - de som har vært i bakken, og de som kommer til å treffe bakken.. Og det er helt klart at man får seg en tankevekker og lærer av det man opplever på veien, både på godt og vondt.
Bakdekket mitt var helt nytt, og dermed såpeglatt, så det var nok hovedgrunnen til at hjulet sklei ut for meg. Jeg kunne ikke se noe dieselsøl eller annet i asfalten, men jeg har hørt at det ikke alltid er synlig, så det kan hende det var noe på veien som gjorde det enda glattere. Dette blir likevel bare spekulasjoner.
Bakdekket mitt var helt nytt, og dermed såpeglatt, så det var nok hovedgrunnen til at hjulet sklei ut for meg. Jeg kunne ikke se noe dieselsøl eller annet i asfalten, men jeg har hørt at det ikke alltid er synlig, så det kan hende det var noe på veien som gjorde det enda glattere. Dette blir likevel bare spekulasjoner.
Jeg blir litt skremt av denne teorien om to typer mc-ister, for jeg har ikke vært i bakken enda...
(Hvis ikke moped teller, for de uhellene har jeg ikke telling på...) Du får trøste deg med at du kan kjøre sykkel lenge før jeg kan
Jeg sitter nå her og lengter jeg også! 

Vennlig hilsen Juliet
- Jeanette
- Administrator
Skjønner godt at du lengter du også, men så har du noe ganske utrolig å se frem til også da! Får bare håpe den siste tiden ikke blir for tung for deg (bokstavelig talt) 

Håper moped teller, for da har jeg fylt kvota mi mange ganger 

Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.