Freddy's Bar - Solgt

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Freddy's Blogg - Musikeren på VG2 Kjøretøy

Post by Lord Erik »

Anse deg selv som heldig, "lønnen" er elendig, og opplevelsen er veldig avhengig av hvor du havner. Hadde ikke noe imot å vært ett år lengre på utdannelsen min, og uten turene til Svalbard med Kystvakten.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Freddy's Blogg - Musikeren på VG2 Kjøretøy

Post by supermons »

Flytt hjemmenfra, du lærer ca like mye på det ;)
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Freddy's Blogg - Musikeren på VG2 Kjøretøy

Post by Onsløv »

Om du virkelig har lyst å gå inn i forsvaret, så er det vel ikke helt umulig? Er vel bare å søke seg inn. Sikkert alltids noe de kan bruke deg til ... :D
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Musikeren på VG2 Kjøretøy

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Lord Erik wrote:Anse deg selv som heldig, "lønnen" er elendig, og opplevelsen er veldig avhengig av hvor du havner. Hadde ikke noe imot å vært ett år lengre på utdannelsen min, og uten turene til Svalbard med Kystvakten.
Bryr meg ikke så veldig om lønnen. Og det er vell en liten stund siden du hadde førstegangstjeneste så det kan jo ha endret seg iløpet av årene..?
supermons wrote:Flytt hjemmenfra, du lærer ca like mye på det ;)
Om jeg hadde fått lov til å flytte hjemmenfra før jeg fyller 18 hadde jeg gjort det for lenge siden hehe...
Deauville00 wrote:Om du virkelig har lyst å gå inn i forsvaret, så er det vel ikke helt umulig? Er vel bare å søke seg inn. Sikkert alltids noe de kan bruke deg til ... :D
Jau, kan søke meg inn ja. Men da tror jeg det er mye stor sannsynlighet at jeg får en kjedelig kontorjobb. Har kronisk sykdom, og dårlig syn, og allergi, så hva kan de egentlig bruke meg til? Går jo på medisiner for dette og, så det hakker jo de på også.
Frykter for at jeg får slike jobber: Printe ut papirer, hente kaffe for dem osv...

MEN! Jeg har tenkt til å ta VG1 Elektro om igjen, få fantastiske karakterer, komme inn på flymekaniker linjen på Sola og prøve å søke meg inn som flymotormekaniker i Luftforsvaret eller Hæren.
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Freddy's Blogg - Musikeren på VG2 Kjøretøy

Post by Lord Erik »

FreddyYZF-R125Dude wrote:
Lord Erik wrote:Anse deg selv som heldig, "lønnen" er elendig, og opplevelsen er veldig avhengig av hvor du havner. Hadde ikke noe imot å vært ett år lengre på utdannelsen min, og uten turene til Svalbard med Kystvakten.
Bryr meg ikke så veldig om lønnen. Og det er vell en liten stund siden du hadde førstegangstjeneste så det kan jo ha endret seg iløpet av årene..?
Er du frekk? Du får meg til å høres gammel ut. ;-)

Var der i 06/07, så tror ikke det har forandret seg så mye. Man får gjort en del ting man ellers ikke har anledning til, skyte med AG3, sove i et alt for lite telt med alt for mange svette gutter, løpe hinderløyper, smake CS-gass osv, men alt i alt syntes jeg ikke det var verdt det. Imho er militæret litt hypet opp. Veldig mange av tjenestene etter rekruttskolen er noe kjedelig dritt, og går hovedsaklig ut på å være støtte for de som er yrkesmilitære. Personlig var jeg i kystvakten på en isbryter. Opplevde selvsagt en del spennende ting, men 99% av tiden var rutiner og vedlikehold.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Musikeren på VG2 Kjøretøy

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Hehe!!!
Men det var jo litt synd... Man kan ikke få alt. Men prøvde du å si ifra? At dere ønsker at dere kunne få gjort mer, istedenfor bare rutiner og vedlikehold?
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Freddy's Blogg - Musikeren på VG2 Kjøretøy

Post by Lord Erik »

Haha, det er ikke ment å skulle være et underholdningsår, det er en tjeneste du utfører. Man kan alltids si ifra, men befalet er ikke der for å underholde deg akkurat. Rutinene, vedlikeholdet, øvelsene, og alt det der må uansett gjøres. Det hele kommer selvsagt an på hva du gjør ut av det, og hvor du havner, men hadde jeg vært deg ville jeg ikke brydd meg så mye med at du ikke ble kalt inn. ;-)
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Freddy's Blogg - Musikeren på VG2 Kjøretøy

Post by KiM »

Jeg syns året i militæret var en nyttig erfaring. Lærte veldig mye om meg selv, både psykisk og fysisk. Ja, det er gjerne en del dødtid etter rekruttskolen, men det blir også litt til hva man selv gjør ut av det, og så avhenger det av hvilken tjeneste man velger å gå til.

Tror alle har godt av et år i militæret, både for manerer, generell kunnskap, erfaringene og for å lære å kjenne seg selv bedre. Det er iallefall min mening.
ingen KiM, ingen kos
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Musikeren på VG2 Kjøretøy

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Lord Erik wrote:Haha, det er ikke ment å skulle være et underholdningsår, det er en tjeneste du utfører. Man kan alltids si ifra, men befalet er ikke der for å underholde deg akkurat. Rutinene, vedlikeholdet, øvelsene, og alt det der må uansett gjøres. Det hele kommer selvsagt an på hva du gjør ut av det, og hvor du havner, men hadde jeg vært deg ville jeg ikke brydd meg så mye med at du ikke ble kalt inn. ;-)
Synes du fikk fram at det var en del med de 99 % ;)

Men men... kom nå ikke inn så... ikke mye å gjøre med det desverre...
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Musikeren på VG2 Kjøretøy

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Ja goddag, Godt nyttår! Har ikke vært her siden ifjor ser det ut som...
Er virkelig vanskelig å sette seg inn på forumet etter den lange nedetiden ifjor. Kom aldri på hugget igjen så å si...
Har alle hatt en trivelig start på sesongen? Det har jeg hatt :-) Har allerede kjørt 10-30 km på et par timer.
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Har kjørt 650cc

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Lenge siden sist, godtfolk!
Ja, forumet er oppe å går igjen, smertefritt virker det som ;)

En dag da jeg var på skolen, og gjorde mitt, kom læreren bort til meg, og ba meg om å fikse en sykkel som hadde stått på vinterlagring. Måtte sette på nye kåper... Var litt plagsomt, i og med at alle skruene knakk. Kunden kom tilbake (som var en lærer på skolen våres) med noen biltema skruer. Fungerte ikke akkurat det, men han kom endelig tilbake med Yamaha kåpeskrue sett. Da gikk alt som smurt.

Når vi skulle starte sykkelen fikk vi litt problemer, litt shabby ledningsnett på den sykkelen som forrige eier hadde koblet.
Fikk start på den tilslutt da, men da skjedde det noe dere aldri kommer til å tro :D Før eieren gikk inn til læreren og skulle snakke med han, sa eieren til meg, "Ta deg et par turer rundt kvartalet med sykkelen.".

Var helt i ekstase, det var jo første gang jeg skulle kjøre 650cc ... med så og si 100 hestekrefter (tror det er ritktig) mer en min 2 hk moppe. Og 600 mer kubikk :D

Så første gang jeg kjører den, så ga jeg jo litt gass. Og herre moses, jesus, gandhi osv, den gikk... og jeg hadde ikke full pinne en gang! Før jeg visste ordet av det, var jeg oppe i 80 km/t.
Var det mest utrolig jeg hadde vært med på. Kjørte inn igjen på verkstedet, og så sa kunden, ta deg et par runder til. Hadde jo bare kjørt en runde, ville jo ikke gjøre eieren mistenksom...

Menmen, tok meg et par runder til, der jeg ble litt cocky og ga på. Det var helt fortreffelig. Den gikk så bra, og har gitt MC-basillen et fint hjem i hjertet mitt...

Sykkelen jeg fikk prøve var en Yamaha XTZ660, 96 modell.
Himmel og hav, det var en fantastisk sykkel, selv om den hadde et par år på seg ...
Det var mitt lille sommer eventyr. Kjører fortsatt rundt på moppa mi.

Og ja, må prøve å være mer aktiv her... Har gått glipp av mye ser jeg :-)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Freddy's Blogg - Har kjørt 650cc

Post by supermons »

Velkommen tilbake!

Morro med sykkel, og er jo ikke lenge til du kan sette deg på stor sykkel selv heller ;)
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Har kjørt 650cc

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Takktakk! :-)
Nei, er ikke det. Begynner antagligvis på mellomtung lappen neste år. :-D

Idag var jeg veldig uheldig med mopeden min. Var ute å kjørte, hadde akkurat vært med en kompis og byttet dyse, for at sykkelen skulle gå renere, og bam... Akkurat kjørt fra Bryggen (kjørte igjennom byn for å sjekke ut livet), var med Sentralbadet og drevet(ene) røk. Hadde tideligere hatt plager med at sykkelen falt ut av gir, og viser seg at det var drevet som sang på sitt siste vers.

Sykkelen går ikke framover, og har funnet ut det er på tide at den blir tatt på en skikkelig service. Huff :-(
Har ihvertfall fått kjørt 2000 km i år!
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Freddy's Blogg - Har kjørt 650cc

Post by Northman »

Auda, får håpe verksted regninga ikke blir for dyr.

Satse på at du tar 200mil til :)
It is better to exist unknown to the law.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Har kjørt 650cc

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Ja, får håpe på det beste... Dette suger!!! Drit fint vær i Bergen nå :evil: Så er jeg stuck her... Kommer ikke igjennom hos Yamaha heller, så blir vanskelig å få bestilt verkstedstime :(
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Post Reply