Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Chris
MC: BMW HP2 Sport

Re: Jeanette sin blogg - merker jeg blir sinna..

Post by Chris »

Er det noen som skjønner at du blir sinna her Jeanette så er det meg!

Her venta jeg i 4 måneder på å få tilbake en UJM sykkel, som var flonk ny. Sånn skal det bare ikke være!
Hadde samme problemet som deg, "manglet bare noen deler" ... Sånn holdt det på i en evighet!

Du må nok bare gå ned dit og sette ned foten og stå på ditt! Ikke la det være sånn, få en lånesykkel imens eller hva fader de klarer å ordne til deg!
Alt er bedre enn ingenting og når de ikke klarer å skaffe deler etter 4 uker er det noe veldig galt. Ringte selv til Kawasaki importøren og klaget til dem om forhandleren jeg brukte, de var veldig snille og tok kontakt med en gang, ringte meg flere ganger med oppdatering. De sa selv at når det gjaldt store merker som Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki ol. at om det tok mer enn 4 uker å skaffe deler så var det direkte elendig.

Merker selv at jeg hisser meg opp nå, så tror jeg stopper :P Uansett så forstår nok jeg deg bedre enn andre ;-) Kan vi kanskje få et innspill fra Hawken her ? ;-)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Chris wrote:Du må nok bare gå ned dit og sette ned foten og stå på ditt!
Husk at hun må passe på foten da, eller så kan det ta lengre tid før hun kan kjøre :P

Men surt, håper det ordner seg :)
Chris
MC: BMW HP2 Sport

Post by Chris »

Haha Demons jeg tenkte å legge det inn som en liten spøk men lot være!
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
hansp
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km

Post by hansp »

hansp wrote:..men bli gjerne med Inger Johanne og meg til vestlandet (snur i Kr.sund), avreise 26/6.
Først og fremst - takk for tilbudet! :) Jeg gjorde jo unna en del av vestlandet i fjor, og har tenkt meg en litt annen retning i år, men kanskje jeg kan ta begge turene! Hvor lenge har dere tenkt å være på veien, og hvor går runden?[/quote]

Vi reiser 26/6 og planlegger å være tilbake 4 eller 5/7. Vi har tenkt å kjøre litt etter vær og vind, men Kr.sund er bestemt og ett sted til som jeg ikke husker i farten. Vi har ikke tatt fram kartet ennå for å planlegge detaljer.
Hans Petter
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

demons wrote:
Chris wrote:Du må nok bare gå ned dit og sette ned foten og stå på ditt!
Husk at hun må passe på foten da, eller så kan det ta lengre tid før hun kan kjøre :P
Nei, gutter, nå må dere virkelig skjerpe dere, utrolig så utenkte dere er :roll:
Jeanette, du tar med deg både foten, gipsen òg krykkene og stikker innom, og lar det skinne gjennom at krykkene kan brukes til mer enn å støtte seg til. F.eks har de sikkert en eller flere glassmontre som står laglig til for et tilfeldig sveip med ei mistilpassa krykke. Eller en skinnende ny sykkel som tilfeldigvis sto der du måtte slenge foten for å komme videre inn i lokalet. Og du må jo sette ned den andre foten for å flytte deg ikke sant? Og om det da uheldigvis var en ekspeditør som satte sin fot akkurat der du måtte sette krykka kan jo ikke du noe for?
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Olav'en: Hva er det du har drivi med da? Ikke skada deg i sympati, vel? Hihi =)

AJ: Jeco ja. Kjøpte sykkelen hos Yamaha Vinterbro, men byttet til Jeco for vinterlagring og effektøkningen.

Chris/demons: Skal ikke sette foten ned for hardt nei, vil ikke risikere noe som helst nå som jeg er så nær å få av gipsen.. Hadde vært for gæli om det skulle skje noe som utsatte gipsfjerningen!!

Ragnhild: Det høres nesten ut som om du har erfaring? Mangler bare ispigger på krykkene.. :twisted: Men neida, ting har ordna seg - sjekk litt lenger ned i innlegget mitt.

Hansp: Kan dere ikke holde meg oppdatert ettersom det nærmer seg da? Når dere har sett litt på hvor dere kan tenke dere å kjøre og sånn? Dere skal slettes ikke se bort fra at jeg hvert fall joiner dere på en del av turen - det er utrolig mye flott å se på vestlandet! Får bare se an litt hvordan ferie min blir, mtp. at jeg trenger å jobbe opp igjen litt cash og tenke på hvor jeg har lyst til å ha ferien min i år. Er sjelden noe problem å få fri fra jobb, men litt må det jo planlegges.

Det lønner seg å mase litt! Fattern var innom forhandleren igjen i dag og pratet med vedkommende som skulle ha ringt meg, og han lovet igjen å ringe. Og etter noen timer fikk jeg faktisk en telefon tidligere i ettermiddag! Alle delene til sykkelen har kommet, og de skal sette i gang med sykkelen i morgen - senest fredag. Ble lettet over dette, men skal ikke ligge på latsiden om videre oppdateringer heller. Fikk også han på verkstedet til å ordne med papirene fra effektøkningen, slik at jeg kan reise til trafikkstasjonen og få vist sykkelen.

Fikk ordnet meg legeerklæring fra fastlegen i dag også, så den postlegges til Color Line i morgen. Da gjenstår det bare å ringe sykehuset i morgen for å få klarhet i når jeg skal fjerne gipsen.

Puh, ting begynner å falle på plass :)
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Re: Jeanette sin blogg - ting begynner å ordne seg..

Post by Ragnhild »

For å sitere Waffelbaronen
Baron von Waffel wrote:Så bra. Noen ganger smiler livet til snille jenter.
Neida Jeanette, jeg har ikke erfaring med å bruke krykker, men det har vel hendt at jeg har måttet rekvirere et par til noen som hadde et større behov enn du har for tiden.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Bruker faktisk krykkene ganske lite.. Bruker de selvfølgelig når jeg er utenfor husets fire vegger, men her hjemme gidder jeg rett og slett ikke. Mamma begynner å bli litt lei da - jeg har rom i 2. etasje og det dunker nede på kjøkkenet og i stua O:)
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Så bra at ting faller på plass for deg, Jeanette! Image
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Åh som jeg gleder meg til du er på veien igjen Jeanette!!!

JENTETURER!!! \:D/ \:D/ \:D/

Hvordan føles foten egentlig nå?
Death Is The Road To Awe.
Ulvinnen

Post by Ulvinnen »

Jenteturer er det flere som kan tenke seg å være med på, jeg må bare få en lapp først. :o
boxer wolf

Post by boxer wolf »

Ulvinnen wrote:Jenteturer er det flere som kan tenke seg å være med på, jeg må bare få en lapp først. :o
Stikk avgårde du, du kan låne min. Jeg har tatt en øl nå allikevel. :-s
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Valfar
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt

Post by Valfar »

Fanken og, nå fikk jeg lyst på en øl...
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
Ulvinnen

Post by Ulvinnen »

boxer wolf wrote:
Ulvinnen wrote:Jenteturer er det flere som kan tenke seg å være med på, jeg må bare få en lapp først. :o
Stikk avgårde du, du kan låne min. Jeg har tatt en øl nå allikevel. :-s
Det er litt vel mørkt ute nå, tror jeg drøyer det litt. SoloJentetur er ikke helt det samme. Men en tur med Shorty, Jeanette og Småkjeltringen ser jeg virkelig frem til! \:D/
Olav'en
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Post by Olav'en »

Klart eg har skada meg i sympati, skulle berre mangle! ;-)
Neida, var nok berre litt uheldig når eg skulle hente volleyballen. Hoppa ned frå ein benk og landa skrått i ein skråning. Sleit eit leddband og fekk brist i ankelen. :lol:
Post Reply