
Busa Trond med Blogg
Re: Busa Trond med Blogg
@Palma, 

Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
-
- Quizmaster
- Posts: 1323
- Joined: 07 Oct 2015 17:23
Re: Busa Trond med Blogg
Er du ikke noe glad I KVIKK LUNCH du heler ojdaojda wrote:Det ser ut til at du sakte men sikkert nærmer deg gruppen "Ikke Håp"![]()
Når det er som mørkest, skal du huske at engang var du en riktig så kjekk gutt![]()

Re: Busa Trond med Blogg
Oi, oi, spennende...
Men godt tur aller først
Men godt tur aller først

- joo
- Posts: 154
- Joined: 13 Oct 2011 19:53
- MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600
Re: Busa Trond med Blogg
Bra, kjøp deg nå en GS og kom i mål. Så kan du konsentrere deg om turer.
Skjønner ikke hvorfor folk skal ha seg andre sære og dårlige saker bare på trass...
Skjønner ikke hvorfor folk skal ha seg andre sære og dårlige saker bare på trass...
-
- Quizmaster
- Posts: 1323
- Joined: 07 Oct 2015 17:23
Re: Busa Trond med Blogg
Onsdagen fikk jeg lurt med fruen ut på mc tur. 2 netter borte fra katt og unger er godt for sjelen en gang i blant.
Det ble ganske sent på ettermiddagen før vi kom oss avgårde. Jeg brå booket et rom på et hotell nede i Stavern, og hadde ruta klar med noen svingete omveier nedover. Været var helt ok, lett overskyet og rundt 14 grader på stokken.
Jeg hadde mine tvil om komforten for to voksne folk på denne KTMen, etter sist tur jeg kjørte med minste jenta hvor hun klaget over at det var noe trangt bakpå der.
Det stemte ganske bra det gitt, Trond måtte faktisk sitte krombøyd over tanken for at dette skulle gå. Nå har vi på Givi 52 liter toppboks bak, uten den kunne det ha blitt bedre. Men greit for den bak å ha noe å hvile ryggen på. Det går sikkert fint å kjøre to på den hvis man er 18år og veier 2,5kg hver.
Men vi kjørte av sted med innstillinger på "2mann + bagasje" samt dempere i SPORT. Dette likte KTMen godt. Stiv og god, ikke gynga den over humper samt at ramma ikke gav tegn til å mislike dette. Prøvde dempere i COMFORT og STREET men da ville den liksom gynge over humpene i veien.
Jo fortere og mer aggressivt vi kjørte jo mer kommer KTMen til sin rett, høy fart kjøring med to på liker den samt at motoren ikke protesterer det spøtt.
Er man på kose tur må det stoppes å rastet litt også. Vi hadde noen kaffe stopp nedover uten Kvikk Lunch, som Palma anbefaler. Jeg ga streng beskjed at det ikke skulle være noe sjokolade spising på oss nå, vi som ikke hadde plass på sykkelen engang
Vell nede i Stavern møtte det oss et ganske så trivelig hotell, gammel stil og flotte rom. Buskene utenfor festningen blomstret i rosa, vakert vakert.


Bilder av rommet.


Og det var her Trond la grunnlaget for videre besøk på Speed Motorcenter dagen etter!

Torsdag starter med en bedre frokost og litt små planlegging av hva vi skal gjøre den dagen. Vi hadde snakket om å kjøre opp til Sandefjord å prøvesitte en GSA med toppboks samt en runde ut til Helgeroa først.
Kaffe og is på Helgeroa hvor vi ble kjent med denne lille overspiste kaffefugelen. Helt tam som spiste smuler ut av hånda på oss.

Oppe på Speed ble det prøvesitting med både en og to på GSA. Den var det betraktelig mye bedre plass på en KTMen ja. Det stod også en MT07 der med dem rette fargene, den kan reges som A2. Det er den valpen skulle kjøpe i høst, alle BIKE bladene mine på dass ligger i den rekkefølga med MT07 først etter han har vært å driti.
Så stod vi der å grubla litt med kun et slitt minibankkort i lomma. Litt gææærne skal en være så vi ba selger regne på det med sykkelen min i innbytte. Det ble ikke så halvgalt som jeg hadde fryktet så vi klinte til med hjelp fra Santander, så får vi heller rydde opp litt i sommer.
Da ble det to Statoilkopper, en blå GSA og en MT07 med blå ramme og felger samt div karbondeksler.
Nå har ikke jeg kjørt GSA før, men GS har jeg kjørt noen ganger. Det blir nok en stor overgang på motorfronten å gå ned i effekt.
Fra en Sprelsk 1290 til en mer satt bokser motor med omvendt ketchupeffekt i registeret. Men jeg har kjempe trua og skjønner det selv nå at jeg har blitt en gammel mann.
Bilder av torsdags morgenens fangst!




Det ble vist ikke så mye mer kjøring denne dagen. Kjørte til Horten hvor vi la oss til på en fast hotell vi har vært på noen ferier før. Fredagen meldte yr.no at skulle bli ganske regnfull, så det var godt å ikke ha alt for mange mil hjem da. Resten av dagen måtte vi gjøre ei pub runde og spise noe god mat, og ellers gjøre byen utrygg
Bilde fra hotellrommet hvor jeg fikk passet ordentlig på fergetrafikken

Dagen hjem fredag, så hadde yr lurt oss litt. Vi kjørte på tørre veier helt til Hanekleiva hvor veien var litt våt. Etter en stopp i Eidsfoss begynte det å små dryppe litt på resten av turen hjem.
Så i morgen lørdag blir det en tur ned til Sandefjord for å hente nye sykler. Jeg fikk ordnet meg førstegangsservise på torsdag slik at jeg er klar til Hardanger PokerRun neste helg.
Men nå har jeg ikke tid til å skrive mer. For nå må jeg selge unna kjedespray kolleksjonen på finn.no
Det ble ganske sent på ettermiddagen før vi kom oss avgårde. Jeg brå booket et rom på et hotell nede i Stavern, og hadde ruta klar med noen svingete omveier nedover. Været var helt ok, lett overskyet og rundt 14 grader på stokken.
Jeg hadde mine tvil om komforten for to voksne folk på denne KTMen, etter sist tur jeg kjørte med minste jenta hvor hun klaget over at det var noe trangt bakpå der.
Det stemte ganske bra det gitt, Trond måtte faktisk sitte krombøyd over tanken for at dette skulle gå. Nå har vi på Givi 52 liter toppboks bak, uten den kunne det ha blitt bedre. Men greit for den bak å ha noe å hvile ryggen på. Det går sikkert fint å kjøre to på den hvis man er 18år og veier 2,5kg hver.
Men vi kjørte av sted med innstillinger på "2mann + bagasje" samt dempere i SPORT. Dette likte KTMen godt. Stiv og god, ikke gynga den over humper samt at ramma ikke gav tegn til å mislike dette. Prøvde dempere i COMFORT og STREET men da ville den liksom gynge over humpene i veien.
Jo fortere og mer aggressivt vi kjørte jo mer kommer KTMen til sin rett, høy fart kjøring med to på liker den samt at motoren ikke protesterer det spøtt.
Er man på kose tur må det stoppes å rastet litt også. Vi hadde noen kaffe stopp nedover uten Kvikk Lunch, som Palma anbefaler. Jeg ga streng beskjed at det ikke skulle være noe sjokolade spising på oss nå, vi som ikke hadde plass på sykkelen engang

Vell nede i Stavern møtte det oss et ganske så trivelig hotell, gammel stil og flotte rom. Buskene utenfor festningen blomstret i rosa, vakert vakert.


Bilder av rommet.


Og det var her Trond la grunnlaget for videre besøk på Speed Motorcenter dagen etter!

Torsdag starter med en bedre frokost og litt små planlegging av hva vi skal gjøre den dagen. Vi hadde snakket om å kjøre opp til Sandefjord å prøvesitte en GSA med toppboks samt en runde ut til Helgeroa først.
Kaffe og is på Helgeroa hvor vi ble kjent med denne lille overspiste kaffefugelen. Helt tam som spiste smuler ut av hånda på oss.

Oppe på Speed ble det prøvesitting med både en og to på GSA. Den var det betraktelig mye bedre plass på en KTMen ja. Det stod også en MT07 der med dem rette fargene, den kan reges som A2. Det er den valpen skulle kjøpe i høst, alle BIKE bladene mine på dass ligger i den rekkefølga med MT07 først etter han har vært å driti.
Så stod vi der å grubla litt med kun et slitt minibankkort i lomma. Litt gææærne skal en være så vi ba selger regne på det med sykkelen min i innbytte. Det ble ikke så halvgalt som jeg hadde fryktet så vi klinte til med hjelp fra Santander, så får vi heller rydde opp litt i sommer.
Da ble det to Statoilkopper, en blå GSA og en MT07 med blå ramme og felger samt div karbondeksler.
Nå har ikke jeg kjørt GSA før, men GS har jeg kjørt noen ganger. Det blir nok en stor overgang på motorfronten å gå ned i effekt.
Fra en Sprelsk 1290 til en mer satt bokser motor med omvendt ketchupeffekt i registeret. Men jeg har kjempe trua og skjønner det selv nå at jeg har blitt en gammel mann.
Bilder av torsdags morgenens fangst!




Det ble vist ikke så mye mer kjøring denne dagen. Kjørte til Horten hvor vi la oss til på en fast hotell vi har vært på noen ferier før. Fredagen meldte yr.no at skulle bli ganske regnfull, så det var godt å ikke ha alt for mange mil hjem da. Resten av dagen måtte vi gjøre ei pub runde og spise noe god mat, og ellers gjøre byen utrygg
Bilde fra hotellrommet hvor jeg fikk passet ordentlig på fergetrafikken

Dagen hjem fredag, så hadde yr lurt oss litt. Vi kjørte på tørre veier helt til Hanekleiva hvor veien var litt våt. Etter en stopp i Eidsfoss begynte det å små dryppe litt på resten av turen hjem.
Så i morgen lørdag blir det en tur ned til Sandefjord for å hente nye sykler. Jeg fikk ordnet meg førstegangsservise på torsdag slik at jeg er klar til Hardanger PokerRun neste helg.
Men nå har jeg ikke tid til å skrive mer. For nå må jeg selge unna kjedespray kolleksjonen på finn.no

Re: Busa Trond med Blogg
Stakkars, kunne nå spandert på en 690 Duke R og eller spart deg for kaffekoppene [emoji38] Uansett gratulerer til begge (?) 3!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Busa Trond med Blogg
Hahaha... fantastisk skrevet Busa
Gratulere med ny sykkel og velkommen i klubben du også. Det er bare helt utrolig at vi har gått å tenkt, samt bestemt oss for samme sykkel på akkurat samme tid. Jeg hadde jo ikke nevnt det for en kjæft før jeg ringte til deg
Jeg lot kjedesprayen gå på kjøpet til kjøper av sykkelen min. Både han og jeg var godt fornøyd
Nå har jeg akkurat gjort ferdig alle innstillinger osv... rigget klar GPS enheten, å venter på opplett kjørevær. Det har regnet noe helt jævlig her i dag 

Gratulere med ny sykkel og velkommen i klubben du også. Det er bare helt utrolig at vi har gått å tenkt, samt bestemt oss for samme sykkel på akkurat samme tid. Jeg hadde jo ikke nevnt det for en kjæft før jeg ringte til deg


Jeg lot kjedesprayen gå på kjøpet til kjøper av sykkelen min. Både han og jeg var godt fornøyd


I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Busa Trond med Blogg
Gratulerer! Er dette en sykdom som sprer seg på forumet eller?!? [emoji41]
Du vurderte ikke nye Tiger Explorer da?
Du vurderte ikke nye Tiger Explorer da?
Re: Busa Trond med Blogg
Haha for en story! Veldig bra og taktisk manøvrert får'n si
Gratulerer med ny turmaskin

Gratulerer med ny turmaskin

Re: Busa Trond med Blogg
Får jo nesten lyst på GSA sjæl av detta her maset
men grattis ja!
men grattis ja!

- mekkern
- Posts: 5300
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Busa Trond med Blogg
LordShaft wrote:Nå har jeg akkurat gjort ferdig alle innstillinger osv... rigget klar GPS enheten,
Er de blitt så avanserte at de ikke kan kjøres uten å programmeres først??????

Re: Busa Trond med Blogg
Og der var du også blitt godt voksen ja. [emoji12]
Grattis med ny bike. [emoji106]
Grattis med ny bike. [emoji106]
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9329
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Busa Trond med Blogg
Hahaha, der slo han til ja
Jeg så ikke at lorden sto å sikla på Andebutunet, men en viss Busa bet jeg merke i
Notert meg din lett kamuflerte interesse tidligere også, så ja.
Det var ikke helt uventet som neste sykkel på tunet hos deg :
Hadde bare ikke trodd det skulle komme i år
Gratulerer med Ny Bulldoser, måtte den bringe deg tusenvis av spennende mil på vei og sti

Jeg så ikke at lorden sto å sikla på Andebutunet, men en viss Busa bet jeg merke i

Notert meg din lett kamuflerte interesse tidligere også, så ja.
Det var ikke helt uventet som neste sykkel på tunet hos deg :

Hadde bare ikke trodd det skulle komme i år

Gratulerer med Ny Bulldoser, måtte den bringe deg tusenvis av spennende mil på vei og sti

2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9329
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Busa Trond med Blogg
Du fant visst denne sykkelen noe dyr å handle inn ser jeg
Det står da vitterlig VSOP på den flaska på bordet

Det står da vitterlig VSOP på den flaska på bordet

2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- DrGreve
- Moderator
- Posts: 2021
- Joined: 06 Oct 2015 12:48
- MC: Honda VFR800 ABS 2005
- Location: Mo i Rana
Re: Busa Trond med Blogg
Hmm, jeg har hørt om spanskesyken, men Mc-forumet.no må være hardt angrepet av tyskersyken..? 
Uansett, gratulerer så mye med ny sykkel

Uansett, gratulerer så mye med ny sykkel
