Ser at det er mange som driver med ferieplanlegging om dagen. Jeg er vel ikke noe unntak jeg heller.
Fergebilletter er på plass og mål for turen er bestemt. Blir en 13 dagers runde. Som går ned til Østerrike, hvor det blir kjøring i noen alpepass. Er ikke helt sikker på hvilke det blir. Men i Østerrike er det vel ett spørsmål om ikke Gerlos Bundesstrasse og Grossglockner er aktuelle mål. Men siden disse er avgiftsbelagt kunne det vært spennede og kjørt til Innsbruck og kjørt mot Brenner. Brennerpasset er ikke ett mål i såfall, men derimot når du kommer over grensa går det ett pass som heter Jaufenpass i retning Merano. Derfra er ikke vegen lang til Stelviopasset, og jeg må si at DET frister. Etter dette går turen til Gardasjøen. Derfra kjører vi mot Sveits og Lugano. Passene som er tenkt i Sveits er Nufenen, Grimsel, Brunig og Panoramastrasse. Avslutningen blir en stopp i Moseldalen før den store finalen. Tre dager i Adenau. Med Nürburgring som naturlig samlingsplass alle dagene
Vi er fire stykker som skal på tur, og jeg gleder meg allerede.
Legger ved noen bilder fra tidligere turer til disse strøkene bare for å holde reiselysten ved like

Utsikt over Zürichsjøen en tidlig morgen. Bildet er tatt fra en liten by som heter Männedorf

Fra vegen mellom Rappersvil og Schwyz

Locarno i den italienske delen av Sveits

Ved Vierwaldstättersee

Utsikt over Zürichsjøen seint på kvelden

Utenfor en av butikkene til Polo i Siegen i Tyskland

Weingut Schnitzius i Kröv i Moseldalen. Trivilig overnattingsplass

Moseldalen

Traben Trarbach i Moseldalen

Ved Nürburgring

Hotell Blaue Ecke i Adenau

Parkeringsplassen utenfor der vi bodde i Adenau

En stopp på en rasteplass langs Autobahn