De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er
Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er
Kan virke som de som kjører HD er nok litt hevet over oss andre. Virke som de er litt mer overlegen. Men enkelte av de som kjører HD kan også hilse. Pratet med noen MC folk om hilsing tidligere. Han trodde de som har kjørt MC i mange år egentlig var ganske lei av denne hilsingen.
- Stiga
- MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD - Location: Ringsaker
Lei av hilsingen???toppcraft wrote:Kan virke som de som kjører HD er nok litt hevet over oss andre. Virke som de er litt mer overlegen. Men enkelte av de som kjører HD kan også hilse. Pratet med noen MC folk om hilsing tidligere. Han trodde de som har kjørt MC i mange år egentlig var ganske lei av denne hilsingen.
Spør du meg så er dette en del av mc-livet. (dog jeg er ganske så fersk mc fører)
Hils og jorda smiler tilbake til deg

just cruising
Tror dette er en gammel myte. Blandt størstedelen av hd-folket så er det den samme sosiale kjøregleden og hilsetradisjon som hos alle andre mcister ovenfor alle merker.toppcraft wrote:Kan virke som de som kjører HD er nok litt hevet over oss andre. Virke som de er litt mer overlegen. Men enkelte av de som kjører HD kan også hilse. Pratet med noen MC folk om hilsing tidligere. Han trodde de som har kjørt MC i mange år egentlig var ganske lei av denne hilsingen.
Er ikke alle som hilser på alle uansett merke, ikke alle hilser på meg heller og det kan være like så mye japansk som amerikansk. Har ikke noe med merket på sykkelen på gjøre, men den som sitter oppå sykkelen.

Vennlig hilsen Juliet
- Lord_Epic
- MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt] - Location: Der sjøsprøyten treffer landet
Hilset på en man på scooter her en dag, bannet godt for meg selv da.. så bare ett lys i tunnelen og før jeg viste ordet av det var hånden ute. Det som toppet hele driten var jo at han ikke hilste igjen engang 

He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
-
- MC: Nå: Kawasaki ZX 6r - 1997 mod (ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500S - 2001 mod - Location: Bergen
hahaha.. det har skjedd meg flere ganger også.. føler meg bra dum... 

Nå: Kawasaki ZX 6R - 1997 mod (Ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki GPZ 500 S - 2001 mod
X: Kawasaki GPZ 500 S - 2001 mod
Bekreftet nok en gang! Der er INGEN som hilser på meg!! Kjørte 7 mil i dag og traff på utallige mc'er, men bare EN hilste og det var en søt liten lett-sykkel!
Team PINK

Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3

Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
- Lord_Epic
- MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt] - Location: Der sjøsprøyten treffer landet
Stakkar
Får ta en tur vestover, her hilser alle på alle 

He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
Har hilst på flere MCer de siste dagene og alltid like moro etter at de gjengjelder hilsinga tilbake da jeg kjører moped TZR
Opplever at hilsinga avtar jo nærmere en er i byen. Kanskje logisk da en må være oppmerksom på fotgjengere, trafikklys, trikk, buss, biler og sykler og ikke har tid til å "hilse"
Hadde min første MC kjøretime på veien idag og hilste masse til HD, racing og street med kjørelærern bakpå
Kanskje jeg burde fokusert mer på å kjøre enn å hilse, men morro var det hehe

Opplever at hilsinga avtar jo nærmere en er i byen. Kanskje logisk da en må være oppmerksom på fotgjengere, trafikklys, trikk, buss, biler og sykler og ikke har tid til å "hilse"

Hadde min første MC kjøretime på veien idag og hilste masse til HD, racing og street med kjørelærern bakpå

Kanskje jeg burde fokusert mer på å kjøre enn å hilse, men morro var det hehe

Hilser selv på alt av mc-er. Enduro så vel som choppere. Men tenker meg godt om før jeg hilser på kjipe lettsykler som uinteresserte fjols kjører, som Yamaha ybr, siden de aldri hilser tilbake. Ellers har jeg vært litt i tvil på atv-er, men har vel ikke hilst der heller.
Mitt inntrykk er at ved sesong-start, er det få som hilser. De har vel stivnet hendene fast i styret.
Etterhvert i sesongen, er det fler og fler som hilser.
Etterhvert i sesongen, er det fler og fler som hilser.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Mitt inntrykk er det motsatte. Husker jeg satt på en benk ved siden av veien på Oppdal en gang. En gjeng med HD'er kom kjørende og alle hilste selv om jeg ikke engang var i veibanen. Vanskelig å generalisere, men hvis jeg skulle spekulert i ei gruppe som er mindre glad i å hilse enn andre blir det folk på touringsykler. Custom og sportssykler hilser i 99% av tilfellene her på vestlandet.toppcraft wrote:Kan virke som de som kjører HD er nok litt hevet over oss andre. Virke som de er litt mer overlegen. Men enkelte av de som kjører HD kan også hilse. Pratet med noen MC folk om hilsing tidligere. Han trodde de som har kjørt MC i mange år egentlig var ganske lei av denne hilsingen.
Kan faktisk ikke huske på at noen ikke har hilst så langt i sesongen.
- Swellpretty
- MC: Multistrada V4S
Er det flere enn meg som har en følelse av at folk gjerne venter litt med å hilse? - for å se om du hilser først?
Eller er det bare jeg som er jævlig tidlig ute med hånda hver gang?

- mr.president
- MC: Yamaha YZF 600R 02 modell Yamaha FZ6N S2 08 modell Kawasaki ER6N 08 Modell
trur du bare er tidlig ute jeg altså, greit å vente til du ser sykkelen som litt mere en liten prikk på horisonten heheSwellpretty wrote:Er det flere enn meg som har en følelse av at folk gjerne venter litt med å hilse? - for å se om du hilser først?
- Swellpretty
- MC: Multistrada V4S
..men det er jo så gøøøøøy!!mr.president wrote:trur du bare er tidlig ute jeg altså, greit å vente til du ser sykkelen som litt mere en liten prikk på horisonten heheSwellpretty wrote:Er det flere enn meg som har en følelse av at folk gjerne venter litt med å hilse? - for å se om du hilser først?

Jeg hilser alltid, og da får man stort sett ett signal tilbake om det skal være kontroll også...
En vinn, vinn situasjon
En vinn, vinn situasjon

Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002