Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)
Re: Jeanette sin blogg - nyregistrert Fazer :)
Ok bw, bra att veta. Jag körde förbi där i bil för ca en månad sen, och som det såg ut då var det inte speciellt lockande att ta Ducatin den vägen.
Jeanette, apropå att vara på vakt osv. Mellan 402 och 406 som du har tänkt att köra, så kommer du köra en bit på 41 från Birkeland och norrut. Där är det ytterst inbjudande att ge på lite (mycket) extra. Den sträckan, fram till där du tar av på 406, är en av UP's prioriterade sträckor i år enligt någon lista som postades på forumet tidigare. Körde förövrigt där igår, ingen UP i sikte då.
Jeanette, apropå att vara på vakt osv. Mellan 402 och 406 som du har tänkt att köra, så kommer du köra en bit på 41 från Birkeland och norrut. Där är det ytterst inbjudande att ge på lite (mycket) extra. Den sträckan, fram till där du tar av på 406, är en av UP's prioriterade sträckor i år enligt någon lista som postades på forumet tidigare. Körde förövrigt där igår, ingen UP i sikte då.
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Jeg husker fra min ungdomstid hvor jeg bodde i Arendal og jobbet på damanlegg mellom Valle og Hovden. Vi kjørte bil på RV 9 ned til Arendal på fredagene. Og vi visste akkurat hvor bred veien var. Der det var plass til å møte noen med maks bredde, kjørt vi på. Kom rundt en sving og møtte en tysker med campingvogn. Han lå midt i veien for han var ikke forberedt på at noen mente det var plass til å møtes uansett.
Det ble to hjul i grøfta og sjokkert tysker som stoppet opp helt og var skjelven, i følge kolleger som kom bak.
På sykkel er det heldigvis bedre plass til å møte campingvogner og andre som kjører med fokus på annet enn trafikken.
Det ble to hjul i grøfta og sjokkert tysker som stoppet opp helt og var skjelven, i følge kolleger som kom bak.
På sykkel er det heldigvis bedre plass til å møte campingvogner og andre som kjører med fokus på annet enn trafikken.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Re: Jeanette sin blogg - dokument, del og dekk på plass!
Jepp, fremdeles veiarbeid der oppe, men veien er fin til å være grusvei... veldig kompakt og uten veldig mye løssand/grus.rerell wrote:Inte så dum tur det där, förutom att man alltid måste vara lite på vakt på rv9, eftersom Polisen tycker det är en kul väg att stå på. Är det förresten fortfarande vägarbete och partier med grus på 9'an, en bit söder om Valle?
07 Yamaha FZ6-S 

- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Takker for tips og råd alle sammen! Har ikke noe ønske om å hilse på UP underveis på turen, det regner jeg med gjelder Gorgeous også, så vi får være obs!
Kan vi ikke bare utveksle mobilnummer via pm, og så ser vi hva vi får til?
Vi reiser på tirsdag, og etappene dine stemmer bra de vet du. Blir absolutt ikke korteste vei mellom overnattingsstedene, må jo prøve å få med oss noen fine veier når vi først er på tur. Slik det ser ut nå tar vi ferga fra Moss i 10-11-tiden på tirsdag, og så begir vi oss ut på veien sørover. Noe transport på E18 blir det helt klart, men jeg har også tenkt at vi skal ta noen stopp i kystbyene på veien sørover - med mindre det er skikkelig dårlig vær. Planen er å ringe Baron von Waffel når vi nærmer oss/er i Arendal for å kjøre litt med ham, men det er da ingen hindring for at vi evt. kan møte og kjøre med deg også. Om du jobber vanlig dagtid, så er vi uansett ikke såpass langt sørover før litt utpå dagenFunSize wrote:Når skal dere nedover?
Født, oppvokst og bor her nede vettu![]()
Slår gjerne følge med dere en tur eller to... så sant jeg har mulighet![]()
Dere skulle hatt et par dager ekstra her nede, så kunne vi ha laga ei finfin rute.
Regner vel med at etappene deres vil være noe som følger:
- Dag 1: "Hjem" --> Kristiansand
- Dag 2: Kristiansand --> Dalen
- Dag 3: Dalen --> "Hjem"

Tok meg den frihet og laget et lite forslag... Trykk for større utgave

Ettersom du nevner Sørlandsbyer så ble det tatt hensyn til
Østfor Kragerø skofter det litt på kjentskapen, så jeg tok utgangspunkt i Risør (A) som dere absolutt bør innom om det er finvær.
E-18 kjøring regner jeg med man vil unngå så best som mulig og da er ytre vei til Tvedestrand en fin en.
Derfra kan en ta ytre vei til Arendal (C). Dersom man har tid og det er finvær kan også en liten sving utenom Hove (B) være aktuelt.
Fra Arendal, opp Froland, ned fra Hynnekleiv til Herefoss og en rast ved Søre Herefoss (D).
Videre ned til Birkeland og ned til Kristiansad via Kjevik...
Det er en tur, "langt" fra E-18
på ca 17-18 mil, med alt fra krøkkestier til gode norske breie landeveier...
Sender deg info om det andre på PM

Ettersom du nevner Sørlandsbyer så ble det tatt hensyn til

Østfor Kragerø skofter det litt på kjentskapen, så jeg tok utgangspunkt i Risør (A) som dere absolutt bør innom om det er finvær.
E-18 kjøring regner jeg med man vil unngå så best som mulig og da er ytre vei til Tvedestrand en fin en.
Derfra kan en ta ytre vei til Arendal (C). Dersom man har tid og det er finvær kan også en liten sving utenom Hove (B) være aktuelt.
Fra Arendal, opp Froland, ned fra Hynnekleiv til Herefoss og en rast ved Søre Herefoss (D).
Videre ned til Birkeland og ned til Kristiansad via Kjevik...
Det er en tur, "langt" fra E-18

Sender deg info om det andre på PM
07 Yamaha FZ6-S 

-
- MC: BMW R1200GS Adventure
E18 nedi der er no dritt. Kan til nød gå an med sykkel, men med bil er den bare pyton
Var nedi der med både bil og sykkel tidligere i sommer, og har ikke bare gode erfaringer med sørlandske riksveier.
Med sykkel er det jo bare kos, iallfall veldig nært. Men med bil er detbare å glemme kosen. Er kjedelig å kjøre bil uansett, men noen ganger så må man. Og VW Transporter med henger er jo ikke noen veddeløpshest akkurat, og på smale riksveier àla 416 mellom Risør og Lyngør er det iallfall ikke behov for hurtighet, men smidighet, og det har ikke den ekvipasjen.
Men skal la være å øse mer av mine dårlige erfaringer med bil på Sørlandet.
Sykkel på Sørlandet derimot, det er kos det, skal nok flere turer nedover og se på flere smale veier. Er jo ikke så veldig vant med gode veier, men sørlandske riksveier tar kaka. Relativt godt dekke, men smale som fy og de skal rundt alt som heter rabber og kuler i terrenget. Og det blir mye koselig kjøring av sånt, men kanskje litt greit å holde hvitstripa i høyresvingene?
Jeg tror jeg ville kjørt lengre inn i landet og havna ut mot Hokksund/Drammen på returen, og tatt tunnelen under Drøbakksundet, men det er jo min veldig så subjektive mening om ting og tang.
Uansett får dere en fin tur, og dere må jo ikke kjøre alle veiene på denne turen.

Var nedi der med både bil og sykkel tidligere i sommer, og har ikke bare gode erfaringer med sørlandske riksveier.
Med sykkel er det jo bare kos, iallfall veldig nært. Men med bil er detbare å glemme kosen. Er kjedelig å kjøre bil uansett, men noen ganger så må man. Og VW Transporter med henger er jo ikke noen veddeløpshest akkurat, og på smale riksveier àla 416 mellom Risør og Lyngør er det iallfall ikke behov for hurtighet, men smidighet, og det har ikke den ekvipasjen.
Men skal la være å øse mer av mine dårlige erfaringer med bil på Sørlandet.
Sykkel på Sørlandet derimot, det er kos det, skal nok flere turer nedover og se på flere smale veier. Er jo ikke så veldig vant med gode veier, men sørlandske riksveier tar kaka. Relativt godt dekke, men smale som fy og de skal rundt alt som heter rabber og kuler i terrenget. Og det blir mye koselig kjøring av sånt, men kanskje litt greit å holde hvitstripa i høyresvingene?
Jeg tror jeg ville kjørt lengre inn i landet og havna ut mot Hokksund/Drammen på returen, og tatt tunnelen under Drøbakksundet, men det er jo min veldig så subjektive mening om ting og tang.
Uansett får dere en fin tur, og dere må jo ikke kjøre alle veiene på denne turen.

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
- Jeanette
- Administrator
Takk for turforslag FunSize, slettes ikke umulig at deler av det/hele blir brukt
Og som du skriver Ragnhild; noen veier gjenstår - de får jeg/vi ta senere!

Og som du skriver Ragnhild; noen veier gjenstår - de får jeg/vi ta senere!
- Jeanette
- Administrator
Da er ruta for morgendagen i boks, det samme for onsdag og torsdag. Ble en liten endring på onsdagen siden det blir overnatting i Kristiansand i stedet for Grimstad, men ruta er fortsatt (i korte trekk) Langhus-Kristiansand-Dalen-Langhus. Det som skal med er pakket, kameraet er toppladet og det eneste som gjenstår er å feste bagasjen på sykkelen, tanke opp og smøre kjedet og så sette nesa mot Moss der jeg skal møte NM i morgen. Gleder meg 

- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Håper dere får en kjempeflott tur, begge to 

Vilka vägar blir det då?
- Jeanette
- Administrator
I morgen blir det E18 til ca. Kragerø, deretter blir det diverse riksveier. 351 til Søndeled, evt. 416 ut til Risør. 411 og 410 til Arendal, der planen er å møte herr Waffel. Deretter 42 og 41 ned til Kristiansand, og 401 den siste biten til overnattingsstedet.rerell wrote:Vilka vägar blir det då?
Onsdag blir det et stykke på 405 før vi fra Evje kjører 9'ern nordover til vi tar av til 45 mot Dalen. Torsdag blir det div. riksveier langs Nisservannet, så mot Drangedal, deretter nordover mot Bø og Notodden før vi setter nesa sørover mot Horten og ferga igjen.
Sånn i relativt korte trekk

Last edited by Jeanette on 22 Jul 2008 01:30, edited 1 time in total.
Det blir en fin tur det där. Ni får vinka fint om ni ser nåt rött som låter mycket, speciellt när ni är runt Krs. 
405 är en gammal favorit, men inte förrän norr om Vennesla.

405 är en gammal favorit, men inte förrän norr om Vennesla.
- Jeanette
- Administrator
Du får vinke/komme bort om du skulle se oss du også! Skal overnatte i ei hytte på Kristiansand feriesenter på Dvergsnestangen 

Riktig god tur til dere. Ser ut som om du får godvær med deg igjen Jeanette.
Tror jeg må bli med deg på tur jeg, ser ut som om jeg ville vært sikret finværet da gitt
Tror jeg må bli med deg på tur jeg, ser ut som om jeg ville vært sikret finværet da gitt

- Jeanette
- Administrator
Du sier noe, jeg har vært kjempeheldig med godt vær på tur altså! På langturen med Night Rider i fjor hadde vi kun to regnskurer (og den ene var etter parkering for kvelden), ellers supert vær - og det på vestlandetCarlsberg wrote:Tror jeg må bli med deg på tur jeg, ser ut som om jeg ville vært sikret finværet da gitt