MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
LordShaft wrote:Hvordan vet du om anlegget på sykkelen din er lovlig?
Refererer til den tråden du linket til janette
Det eneste anlegget som i utgangspunktet er lovlig, er det som sykkelen hadde den gangen den ble solgt som ny. Den er typegodkjent med det anlegget. Alt annet man hiver på av anlegg kan i utgangspunktet være gjenstand for nærmere ettersyn av din lokale trafikkstasjon.
Jeg har tatt vare på originalanlegget mitt slik at jeg kan bytte om dersom noen blir overivrige og jeg ryker på en visning.
I vognkortet ditt står det hvor mange dB standstøy sykkelen er godkjent for ved et gitt antall RPM.
Laser slip-on anlegget på min TDM skal visstnok være lovlig. Det følger i hvert fall med et godkjenningskort som påstår dette fra Jama i Nederland som produserer Laser. Kortet har jeg liggende sammen med vognkortet og fisker det mer enn gjerne fram om Biltilsyn/politi noengang skulle bestride lovligheten av Laser'lyden'...
Om du skal gjøre det rett så skal du vel egentlig bestille en time hos Statens Vegvesen slik at du får dette skrevet inn i vognkortet?
Er det forresten noen som vet om det finnes en regel som sier at blinklys skal blinke med X ganger per sekund? (Mine lys ser litt ut som de er på speed etter at jeg byttet ut de vanlige lyspærene med leds bak ..)
Blinklysene skal blinke 60- 120 ganger per minutt.
Når du skifter til LED-blinklys får du ofte samme effekt på blinklysreleet som når en pære har gått. Det er fordi de trekker mye mindre strøm enn originalpærer
Ser ut som jeg prøver å ta meg en tur med mindre noen stjeler vitale deler av sykkelen min (igjen).. Tviler på at jeg rekker Ryen, må spise litt og sånt.. Vi sees
Kom til å tenke på at jeg gjerne skulle sett Småkjeltringen sine bilder fra forrige onsdag! Tror det bl.a. det er et artig bilde av tjeneren min og meg der
Edit: En liten beskjed/hilsen fra demons som surra rundt på Grava uten å se noen kjente: Slasker
Edit: En liten beskjed/hilsen fra demons som surra rundt på Grava uten å se noen kjente: Slasker
Jeg, Roger og Ole Bendik var der, men kjente deg evt. ikke igjen. Kikka rundt et kvarters tid før vi følte oss inspirert til en tur via Askim, Trøgstad og Fet til Lillestrøm; det var superbra! Ikkeno grus mellom Gan og Trøgstad idag.
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16 xKawasaki Z750 -04 x Suzuki Bandit 600 -96 x Yamaha XT600E -00
Jeg, Roger og Ole Bendik var der, men kjente deg evt. ikke igjen. Kikka rundt et kvarters tid før vi følte oss inspirert til en tur via Askim, Trøgstad og Fet til Lillestrøm; det var superbra! Ikkeno grus mellom Gan og Trøgstad idag.
Jeg satt ved bordene der og spiste is samt tvinnet litt tommeltotter fra 1725 til noe over 1800 hvor Roger og Dag dukket opp - kan ikke si jeg så noen som helst andre på MC, utenom en kar på en Ninja da jeg kom kjørende inn der. Hvor var Demons?!
Jeg var der rett over halv sju, så mulig dere hadde dratt? Var fryktelig mye kø ut fra Oslo, så det tok litt tid å komme seg ut dit.. Jeg kjører rød og sort Gixxer, så burde være lett gjenkjennelig..