Etter hard blogging (og skikkelige tiltak i det virkelige liv) i nesten 5 mnd har jeg endelig alt av motorsykkelting på stell

Hentet skiltet i dag, og selv om jeg har møtt en del motstand med sykkelen så langt hadde det ikke tenkt å gi seg, det begynte å regne i det jeg var klar for å hive meg på sykkelen! Men det fikk bare være, jeg skulle ut

Med skiltet trygt festet på bakskjermen (med strips :- ) bar det ut i regnet! Har helt nye dekk og som jeg må kjøre inn, og på ukjent sykkel, så det var en lett nervøs meg som dro på ut i veien der pollenet hadde lagt seg fint på den våte, nye asfalten. Men det gikk bra, fikk kun hjulslipp under pådrag da jeg skulle vise meg litt for en kamerat på grusen utenfor leiligheten hans
Men jeg merker at sykkelen trenger litt mer TLC enn den har fått så langt, bl.a. er styrelagrene mye dårligere enn de skulle være i følge selger. Nye er bestilt for lengst, forventer at de er her innen ferien, så det går jo fint. Speedometeret som jeg trodde jeg hadde fikset lever et helt eget liv, lurer på om det er en fjær som skal holde nålen nede som ikke er på stell, eller noe lignende, for nålen spratt opp fra 60 til 80 og så 150 da jeg økte turtallet med noen hundre RPM

Skvatt litt der ja, selv om jeg visste at det ikke gikk så fort, hehe. Og jeg har lyst å overhale framdemperene for å se om det er noe å hente der! Men samtidig så kjenner jeg ikke sykkelen godt nok til å vite om det er noe gale i forhold til andre. I tillegg slurer clutchen hvis jeg er hard når jeg girer og har fullt pådrag før den har tatt fullt, men jeg fikk jo med ny clutch med sykkelen, så det er nok grei skuring det og. Den overlever en stund til som den er
Sykkelen er veldig lettstyrt, som forventet, men den vibrerer faktisk mindre enn forventet i høyeste gir. Dvs den er mer kurant å kjøre langt med enn jeg hadde trodd, det passer fint på fellesturer

Jeg har nok blitt litt bortskjemt vibrasjonsmessig som har kjørt Shadow med V-twin og mer dreiemoment enn hester siden jeg fikk lappen, men DRen klarte seg fint. Den mangler kanskje litt krefter, den er svak på topp hvertfall, og forrige eier hadde snakket med eieren før han igjen som sa at den ble svakere etter forgasserbytte. Så det må jeg eksperimentere litt med tenker jeg! Den har og åpent luftfilter, kan jo være det er for åpent? Tenker å utføre den klassiske luftfiltermoden de maser om på thumpertalk, og se om det er noe feil med den nye forgasseren vs den gamle (som jeg fikk med), så kanskje jeg får litt mer krutt ut av den
Jeg kan være ærlig nok til å si at sykkelen ikke er alt jeg ønsker meg, men jeg skal kjøre den minst en sesong og bli godt kjent med den, og jeg skal ha den så strøken jeg klarer før jeg gir en endelig dom. Men det er bare så digg å endelig ha den på veien
Forresten kom jeg på en ting til, motorsyklister hilser omtrent ikke på meg lenger

Ikke folk på 400+ scootere, ikke folk på ujm, ikke folk på Harley (han så hjelmen, begynte å hilse og så "mopeden" som kom i mot og trakk seg), og ikke folk på samme type sykler en gang! Klarte til slutt å få en Harley til å hilse på meg, måtte prøve for det lignet på han som trakk seg men det var nok ikke samme.. Da ble jeg litt fornøyd hvertfall, men jeg liker dårlig å bli holdt utenfor det gode selskap