Page 20 of 39

Re: knetrom venter på skilt (jævla tog!)

Posted: 05 Jul 2009 20:45
by Speedy Gonzales
Får vel bare ønske deg lykke til da :)

Forhåpentligvis så er skiltet mitt også kommet imorgen og da er det bare fremdekket fra mc-1 eg venter på :evil:

Re: knetrom venter på skilt (jævla tog!)

Posted: 05 Jul 2009 21:21
by knetrom
Takk for det speedy! Ventet lenge på dekket?

Re: knetrom venter på skilt (jævla tog!)

Posted: 06 Jul 2009 02:31
by Speedy Gonzales
Ble vel bestillt for snart 2 uker siden. Fremdekket samt noen sprayer dukket opp torsdagen og eg merket jo fort at her manglet det noe vesentlig! Hmm, bakdekket kanksje :-k

Kjente eg begynte å koke og heiv meg på tlf, men som den gentlemannen som eg er så snakket eg rolig og høflig og spurte hvor bakdekket mitt var. Hele pengebeløpet var trekt :evil:

De var dessverre utsolgt når de kom til min bestilling pga mye salg.

Den kjøper eg, MEN det eg ikkje godtar er at de trekker meg for varen uten engang å ringe, sende sms eller mail om at bakdekket mitt kommer en uke senere. Hva om eg ville avbestille og handle hos en lokal butikk for å spare tid??

Han er kjapp i levering og skaffer alt mulig, men er dårlig på informasjon synst eg.

Og en liten filleting som eg også ikkje likte var at istedenfor å hive 2 sprayer med i bestillingen så var det 4 ?
Sant skal sies at gamlingen har ringt å tøte om flere ting så mulig det er blitt fordoblet, men hvis det er slik at han mister kontroll så er det på høg tid han får orden på nettsiden sin så det er mulig å lage en handlevogn..

Men men, på onsdag er alt glemt :D

Re: knetrom venter på skilt (jævla tog!)

Posted: 06 Jul 2009 05:39
by knetrom
MC-1 er vel han som liker å selge for 1000 kr utenom før du får gode priser? Sikkert derfor han har slengt med så mange sprayer.. Men på onsdag er alt glemt ja, hehe :D

Nå er jeg i gang med en ny uke der jeg står opp før halv seks, noe som er ALT for tidlig, men etter denne uken er det ferie 8)

Re: knetrom er på veien! :D

Posted: 06 Jul 2009 21:59
by knetrom
Etter hard blogging (og skikkelige tiltak i det virkelige liv) i nesten 5 mnd har jeg endelig alt av motorsykkelting på stell :D Hentet skiltet i dag, og selv om jeg har møtt en del motstand med sykkelen så langt hadde det ikke tenkt å gi seg, det begynte å regne i det jeg var klar for å hive meg på sykkelen! Men det fikk bare være, jeg skulle ut :D Med skiltet trygt festet på bakskjermen (med strips :- ) bar det ut i regnet! Har helt nye dekk og som jeg må kjøre inn, og på ukjent sykkel, så det var en lett nervøs meg som dro på ut i veien der pollenet hadde lagt seg fint på den våte, nye asfalten. Men det gikk bra, fikk kun hjulslipp under pådrag da jeg skulle vise meg litt for en kamerat på grusen utenfor leiligheten hans ;)

Men jeg merker at sykkelen trenger litt mer TLC enn den har fått så langt, bl.a. er styrelagrene mye dårligere enn de skulle være i følge selger. Nye er bestilt for lengst, forventer at de er her innen ferien, så det går jo fint. Speedometeret som jeg trodde jeg hadde fikset lever et helt eget liv, lurer på om det er en fjær som skal holde nålen nede som ikke er på stell, eller noe lignende, for nålen spratt opp fra 60 til 80 og så 150 da jeg økte turtallet med noen hundre RPM :P Skvatt litt der ja, selv om jeg visste at det ikke gikk så fort, hehe. Og jeg har lyst å overhale framdemperene for å se om det er noe å hente der! Men samtidig så kjenner jeg ikke sykkelen godt nok til å vite om det er noe gale i forhold til andre. I tillegg slurer clutchen hvis jeg er hard når jeg girer og har fullt pådrag før den har tatt fullt, men jeg fikk jo med ny clutch med sykkelen, så det er nok grei skuring det og. Den overlever en stund til som den er ;)

Sykkelen er veldig lettstyrt, som forventet, men den vibrerer faktisk mindre enn forventet i høyeste gir. Dvs den er mer kurant å kjøre langt med enn jeg hadde trodd, det passer fint på fellesturer ;) Jeg har nok blitt litt bortskjemt vibrasjonsmessig som har kjørt Shadow med V-twin og mer dreiemoment enn hester siden jeg fikk lappen, men DRen klarte seg fint. Den mangler kanskje litt krefter, den er svak på topp hvertfall, og forrige eier hadde snakket med eieren før han igjen som sa at den ble svakere etter forgasserbytte. Så det må jeg eksperimentere litt med tenker jeg! Den har og åpent luftfilter, kan jo være det er for åpent? Tenker å utføre den klassiske luftfiltermoden de maser om på thumpertalk, og se om det er noe feil med den nye forgasseren vs den gamle (som jeg fikk med), så kanskje jeg får litt mer krutt ut av den :D

Jeg kan være ærlig nok til å si at sykkelen ikke er alt jeg ønsker meg, men jeg skal kjøre den minst en sesong og bli godt kjent med den, og jeg skal ha den så strøken jeg klarer før jeg gir en endelig dom. Men det er bare så digg å endelig ha den på veien \:D/

Forresten kom jeg på en ting til, motorsyklister hilser omtrent ikke på meg lenger :( Ikke folk på 400+ scootere, ikke folk på ujm, ikke folk på Harley (han så hjelmen, begynte å hilse og så "mopeden" som kom i mot og trakk seg), og ikke folk på samme type sykler en gang! Klarte til slutt å få en Harley til å hilse på meg, måtte prøve for det lignet på han som trakk seg men det var nok ikke samme.. Da ble jeg litt fornøyd hvertfall, men jeg liker dårlig å bli holdt utenfor det gode selskap :smt076

Re: knetrom er på veien! :D

Posted: 06 Jul 2009 22:14
by KiM
Jaja...bra at du fikk sykkelen på veien den uken det skal regne, regne, regne... :twisted:

Re: knetrom er på veien! :D

Posted: 06 Jul 2009 22:17
by knetrom
Ja, ikke sant? :P Men jeg er veldig fornøyd med helgen som var, selv om jeg ikke fikk kjørt, så det får vel være greit.. Var bl.a. ute i båt hele lørdagen (uten å bli solbrent til og med), og hang etter i ring og svømte midtfjords.. Veldig artig :D Men jeg har vanntette klær, så jeg overlever om jeg bare må ta meg en tur til ;) Men de ble ganske klissete, håper ikke det er noe humbug på de som går vekk sånn at de begynner å lekke..

Re: knetrom er på veien! :D

Posted: 06 Jul 2009 22:19
by Erlend
Alle tror du kjører moped ja, men lyden røper noe annet.... :lol:

Hvor høj er du, rekker du nedi med begge fotbladene når du sitter på den?

hehe, men jeg har et spørsmål til.

Hva synes du er forsvarlig minimumshøyde på en person som skal kjøre din mc? :roll:

Re: knetrom er på veien! :D

Posted: 06 Jul 2009 22:22
by knetrom
Er 187, tror ikke jeg har verken lange eller korte bein, og jeg rekker fint ned. Min er litt senket bak, mulig jeg hever den igjen, for støtten er litt lang nå.

Særlig lyden røper det, pluss at sykkelen er jo ganske stor! Men det er ikke lett å hilse etter at man har passert og merker at mopedhylet man ventet når jeg kommer i 80+ uteblir :P

Re: knetrom er på veien! :D

Posted: 06 Jul 2009 23:31
by Sladd
gratulerer med sykkel som er på veien :D

Re: knetrom er på veien! :D

Posted: 06 Jul 2009 23:41
by PerTore
Grattis med alt i orden. (endelig :roll: ) Synd du ikke fikk blitt med oss på Lørdag

Re: knetrom er på veien! :D

Posted: 07 Jul 2009 15:38
by Speedy Gonzales
Grattis ;-)

Re: knetrom er på veien! :D

Posted: 07 Jul 2009 17:54
by knetrom
Takk folkens! :D Jeg får bli med neste gang noen slenger seg over fjellet, viktig å ta i mot de som kommer på besøk!

Re: knetrom er på veien! :D

Posted: 07 Jul 2009 18:15
by knetrom
Jeg har jo nye dekk på DR650en, men er litt usikker på hvilke trykk jeg skal ha i de forskjellige dekkene. Mener jeg leste 1,7 og 1,9 med mine dekk i dekkboken til Dekk1, men da jeg hentet hjulene sa de at de hadde fyrt i 2,5 eller noe (!) og at de ikke visste så de tok i det som var i de gamle dekkene. Jeg har litt større bakdekk enn originalt (130/80 i stedet for 120/90), og i følge denne siden skal 94-modellen ha 25 PSI = 1,7 bar foran og bak. Lurer litt på hva som er riktig, noen som har noen formening? Jeg har kjørt med for mye luft i dekkene før, og det kan virke som om sykkelen er sånn nå, dvs veldig svingevillig/vinglete. Kommer til å teste med 1,7 hvertfall, men der det sto 1,7 og 1,9, var det med og uten passasjer eller var det 1,7 bak og 1,9 foran tror dere?

Re: knetrom er på veien! :D

Posted: 09 Jul 2009 22:51
by knetrom
Da har jeg fullført min første kveld på sykkelen, det gikk ikke helt som planlagt! Kjørte til Åsane og kjøpte trekk og lås (Abus med alarm), og fant ut at jeg måtte kjøre mer. Så jeg lot en kamerat sitte bakpå for å friste han til å kjøpe sykkel, og vi skulle til Samnanger for å se på totaktere. Men ved vekten på Romslo begynner sykkelen å fjuske (den veier ~180 kg med bensin forresten), og så kommer den seg igjen. Kjører videre, og opp bakken til Gulbotn skjer det igjen. Gir til slutt opp og snur etter litt "feilsøking" på Gulbotn, og kjører til Trengereid for å kjøpe wiener. Fra Trengereid og til rett før jeg kom hjem nå, var det ingen fjusking eller regelrett dauing, som det var noen ganger. Kan virke som om den reagerer på å bli kjørt hardt, for jeg kjørte mye finere fram til jeg dro på litt på vei hjem alene, og da kom det igjen. Vi lo godt av det underveis, for det var skikkelig mopedfakter og ga minner fra en gammel Golf mk1 diesel jeg kjøpte en gang som stoppet hele tiden, men nå er jeg blitt lei.

Det virker som det er noe med tenningen, for det antenner i potten (ikke vanlig smelling) når motoren starter igjen hvis jeg triller i gir, det hadde vel ikke skjedd om det var bensinmangel? For det første som slo meg var at sykkelen er lite brukt i minst 3 år, så kanskje det var noe rusk i tanken eller noe, men det gir ikke helt mening med den antenningen.. Har sperre i støtten, "dødmannsknapp" på styret og en ledning som har smeltet litt pga eksosen (men jeg ser ikke noe "innmat"), i første omgang skal jeg se om det kan være noe med de som tar tenningen. Skulle hatt en oversikt over hvilke ledninger som går hvor :-k Sånne sperrer for støtter og frigir har jeg dårlig erfaring med fra mopeden min, lastebilen på gamlejobben og den gamle automatgirte Volvoen min med ~560k på telleren, så jeg vil sjekke den først.

I morgen er siste arbeidsdag før 3 ukers ferie, det blir digg, håper jeg får kontroll på doningen så jeg kan ta en litt lengre tur :D